نگاهی تخصصی به گوشی جدید HTC U Ultra

همانطور که در خبرهای لو رفته نیز به گوش می رسید کمپانی تایوانی HTC از دستگاه جدید خود یعنی HTC U Ultra رونمایی کرد و این دستگاه دارای قابلیت های بسیار منحصر به فردی است که بررسی این دستگاه خالی از لطف نیست.

نگاهی تخصصی به گوشی جدید HTC U Ultra

کلیک - HTC U Ultra یک دستگاه بسیار قدرتمند است که دارای صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی و صفحه نمایش دوم است و هم چنین طراحی بدنه این دستگاه نیز طراحی فلزی است و باید گفت که تمام این ویژگی ها، ویژگی های پرچم دار جدید HTC است.

خبرهای لو رفته از این داستان حکایت می کرد که پرچم دار جدید HTC قراراست HTC 11 باشد ولی در هر صورت این خبر تاکنون به حقیقت نپیوسته است و HTC U Ultra پرچم دار جدید HTC است. کمپانی‌های زیادی تاکنون از پرچم داران جدید خود رونمایی کرده اند، آیفون و ال جی از پرچم داران خوب خود رونمایی کرده اند ولی هیچ کدام از این دستگاه ها به بزرگی HTC U Ultra نیست و این دستگاه از نظر ابعاد برای یک پرچم دار کمی بزرگ است، HTC U Play نیز دیگر دستگاه جدید ارائه شده از سمت HTC است ولی این دستگاه یک پرچم دار نیست و یک دستگاه میان رده است.

مشخصات کلی HTC U Ultra

اندروید ۷٫۰ نوقا همراه با هوش مصنوعی Sense Companion

ابعاد ۱۶۲٫۴۱ * ۷۹٫۷۹ *۷٫۹۹ میلی متر و ۱۷۰ گرم

صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی با رزولوشن تصویر ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ صفحه نمایش S-LCD5، صفحه نمایش اول و صفحه نمایش دوم ۲ اینچ و رزولوشن تصویر ۱۶۰ در ۱۰۴۰

پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ با رم ۴ گیگابایتی

۶۴ گیگا بایت حافظه داخلی همراه به Micro SD

دوربین پشت ۱۲ مگا پیکسلی همراه با PDAF فوکوس لیزری AF همراه با لرزش گیر OIS، دوربین جلو ۱۶ مگا پیکسلی

باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری

هدفون های HTC USonic headphones، USB-C، جک سه میلیمتری ندارد و دارای میکروفون های ۴ hi-quality است.

بررسی تخصصی HTC U Ultra

بررسی تخصصی HTC U Ultra

بررسی تخصصی HTC U Ultra

بررسی تخصصی HTC U Ultra

بررسی تخصصی HTC U Ultra

بررسی تخصصی HTC U Ultra

بررسی تخصصی HTC U Ultra

بررسی تخصصی HTC U Ultra

بررسی اجمالی HTC U Ultra

بررسی تخصصی HTC U Ultra

طراحی و صفحه نمایش

یکی از نکاتی که در نگاه اجمالی از HTC U Ultra به دست می آید بدنه استیلی است که در تمام دستگاه های HTC این بدنه فلزی به نوعی مشخصه تبدیل شده است، صفحه نمایش این دستگاه نیز با شیشه گوریلا گلس پوشانده شده است که تقریباً تمام دستگاه های با کیفیت بازار از این ویژگی برخوردار هستند. تاکنون دستگاهی با این اندازه و این ابعاد از ظرف HTC به عنوان پرچم دار معرفی نشده بود و در این میان می توان به Nexus6 نیز اشاره کرد که این دستگاه نیز از ابعاد بسیار بزرگی برخوردار است. HTC U Ultra از Nexus6 نازک تر است اما از نظر بلندی از Nexus6 کمی بلند تر است. HTC U Ultra به اندازه LG V20 بزرگ است و حتی از V20 نیز کمی بزرگ تر است. این دستگاه هم چنین از آیفون ۷ پلاس و پیکسل XL نیز ابعاد بزرگ تری دارد. اگر بخواهیم مقایسه ای میان دستگاه های اندرویدی و پرچم دارانی که در حال حاضر در بازار هستند و HTC U Ultra مقایسه ای انجام دهیم، می توانیم به گلکسی S7 edge اشاره کنیم که این دستگاه دارای صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی است و از ابعاد بسیار مناسبی برخوردار است، شاید این دستگاه به عنوان پرچم دار کمی بزرگ طراحی شده است.

HTC نیز به تبعیت از آیفون جک سه میلیمتری هدفون را از بین برده است، این موضوع البته دلیل خاص خود را دارد، هدفون های HTC USound headphones از طریق پورت USB-C به دستگاه متصل می شود، و HTC با این حرکت سعی در بالا بردن کیفیت دستگاه داشته است.

یکی از ویژگی های خاص HTC U Ultra، صفحه نمایش دوم این دستگاه است، البته باید ابتدا به صفحه نمایش اول پرداخت، صفحه نمایش اول این دستگاه دارای ابعاد ۵٫۷ اینچی است با رزولوشن تصویر ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ و هم چنین رزولوشن این دستگاه Quad HD است. این موضوع از این ویژگی حکایت دارد که این دستگاه دارای صفحه نمایشی بسیار با کیفیت و مناسب برای واقعیت مجازی است. متأسفانه HTC U Ultra فقط با تجهیزات واقعیت مجازی گوگل هم خوانی دارد. صفحه نمایش این دستگاه با گوریلا گلس ۵ پوشانده شده است و این موضوع حاکی از این است که دستگاه از مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه برخوردار است.

شما شاهد S-LCD 5 در ویژگی های این دستگاه بودید، مدتی است که در میان گوشی های هوشمند HTC شاهد این ویژگی هستیم، در واقع این صفحه نمایش کیفیت نمایش تصویر را بالاتر می برد و به مخاطب این امکان را می دهد با کیفیت بهتری به تماشای تصاویر بپردازد. در S-LCD 5 ما شاد حوزه رنگ بیشتر و کیفیت و کنتراست بهتری هستیم. S-LCD 5 این دستگاه توسط کمپانی کرده ای شناخته شده است که در تولید گوشی های هوشمند سامسونگ نیز فعالیت دارد، در واقع S-LCD 5 صفحه ای است که در میان گوشی هوشمند و گلس رویه آن وجود دارد.

صفحه نمایش دوم نیز از ویژگی های بسیار خوبی برخوردار است و دارای رزولوشن ۱۶۰ در ۱۰۴۰ است، شاید بتوان این صفحه نمایش دوم را با صفحه نمایش دوم ال جی سری V مقایسه کرد.

عملکرد و حافظه

در زیر این دستگاه ما با پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ مواجه هستیم. این پردازنده، پردازنده بسیار قدرتمندی است ولی اگر نگاهی به تازه وارد ها و دستگاه هایی که قرار است رونمایی شوند بیندازیم می بینیم که این دستگاه نه تنها پردازنده قوی ندارد بلکه درمقابل آخرین نسل پردازنده‌ها یعنی اسنپدراگون ۸۳۵ بسیار ضعیف است، همین عامل ممکن است برای HTC ریسک بزرگی را به همراه بیاورد و باعث شود که از نظر قدرتی این دستگاه از رقبای خود عقب بماند.HTC U Ultra دارای رم ۴ گیگابایتی است که این موضوع نیز از ظرفیت خوب این دستگاه خبر می دهد.

حافظه داخلی HTC U Ultra دارای ظرفیت ۶۴ گیگابایت است و این موضوع باعث می شود تا مخاطب به این مسئله فکر کند که این دستگاه از ظرفیت بسیار بالایی در تصویر برداری برخوردار است و می تواند ویدئوهایی با کیفیت ۴K تهیه کند.

اینترنت و اتصالات

یکی از نکات بسیار مهمی که در رابطه با HTC U Ultra وجود دارد این است که این دستگاه با Verizon Wireless و یا Sprint در آمریکا کار نمی کند.

ولی این دستگاه از ۴G LTE برای AT&T و T-Mobile در آمریکا پشتیبانی می کند. در این جا لیست کاملی از باندهای FDD-LTE که HTC U Ultra از آن پشتیبانی می کند ارائه شده است: ۱, ۲, ۳, ۴, ۵, ۷, ۸, ۱۲, ۱۷, ۲۰ و ۲۸

AT&T و ۴G LTE در حال حاضر از باندهای ۲٫۴٫۵ و ۱۷ پشتیبانی می کند و باند ۱۷ برای بسیاری از زمینه های کسب و کار مناسب است. شبکه T-Mobile's LTE نیز به باندهای ۲٫۴ و ۱۲ برای پشتیبانی مناسب احتیاج دارد.

باتری

یکی از مسائل اصلی HTC U Ultra باتری این دستگاه است، این دستگاه دارای باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری است، این باتری برای یک دستگاه با صفحه نمایش ۵ اینچی مناسب است و این در حالی است که دستگاه جدید HTC دارای صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی و هم چنین صفحه نمایش دوم است، این حاکی از این مسئله است که مصرف باتری این دستگاه دو برابر است. امیدواریم HTC در دستگاه برنامه های نرم افزاری در جهت بهینه سازی مصرف باتری قرار داده باشد و ما با مشکلی در این دستگاه مواجه نباشیم.

هم چنین این دستگاه از شارژ Quick Charge 3.0 نیز پشتیبانی می کند، این قابلیت به کاربر این امکان را می دهد تا ظرف ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دستگاه خود را به راحتی شارژ کند.

امکانات و ویژگی های خاص

HTC U Ultra دستگاهی است با شعار نوآوری و در این دستگاه ما شاهد ویژگی های بسیار منحصر به فردی هستیم که شاید هر کاربر اندرویدی آرزو داشته باشد که از این قابلیت ها استفاده کند. این دستگاه در ماه مارس با قیمت ۷۵۰ دلار به بازار عرضه می شود، بعد از عرضه HTC U Ultra باید منتظر ارائه دستگاه ها و پرچم داران دیگری از برند سامسونگ باشیم.

HTC U Ultra می تواند دستگاهی با قابلیت های بسیار خوبی باشد و باید دید که مخاطبان در بازار چگونه از این دستگاه استقبال می کنند.

بدنه منحصر به فرد دستگاه

بررسی اجمالی HTC U Ultra

کمپانی HTC نام خاصی برای بدنه HTC U Ultra انتخاب کرده است و نام بدنه این دستگاه را شیشه مایع گذاشته است، شاید بتوان سری S گلکسی را نیز مشابه با HTC U Ultra خواند.

صفحه نمایش دوگانه

بررسی اجمالی HTC U Ultra

صفحه نمایش دوگانه موضوع جدید نیست، در LG نیز ما شاهد نسل جدیدی از صفحه نمایش های دوگانه بودیم، ایده صفحه نمایش دوم در V20 و V10 شباهت هایی با هم داشت و هر دو این دستگاه ها از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بودند.HTC نیز در صفحه نمایش دوم خود از LG الهام گرفته است و دارای صفحه نمایش دوم ۲ اینچی است. این صفحه نمایش دوم در قسمت بالای دستگاه قرار دارد و این موضوع نشان می دهد که این کمپانی در حال رفتن به سوی هوشمند تر کردن دستگاه های خود است.

ابعاد بزرگ دستگاه

بررسی اجمالی HTC U Ultra

یکی از ویژگی های اصلی HTC U Ultra که در متن نیز بارها به آن اشاره شد ابعاد بسیار بزرگ این دستگاه است. در تصویر بالا گوشی هوشمند جدید HTC در کنار پرچم داران بازار قرار گرفته است و در تصویر بسیار واضح است که این دستگاه از تمام گوشی های هوشمند بالا رده با کیفیت بازار بزرگ تر است و این ویژگی یک نکته مثبت برای یک پرچم دار نیست.

هوش مصنوعی HTC

بررسی اجمالی HTC U Ultra

هوش مصنوعی HTC یکی از موضوعات جدیدی است که در پرچم دارد HTC مشاهده می کنیم؛ اما این هوش مصنوعی چیست؟ در واقع یک دستیار HTC است که در یک روز بارانی با شما یادآوری می کند چتر خود را با خود به همراه داشته باشید، در واقع هوش مصنوعی نسلی از دستیار ها است که به تازگی علاوه بر آیفون در گوگل پیکسل نیز اضافه شده است.

هدفون های جدید HTC

بررسی اجمالی HTC U Ultra

یکی از ویژگی های مثبت گوشی های هوشمند اچ تی سی در واقع صدای آن ها است، دستگاه های اچ تی سی همیشه از کیفیت صدای فوق‌العاده‌ای برخوردار بودند، اسپیکر های دوگانه BoomSound باعث شده است تا صدای این دستگاه از قدرت بسیار بالایی برخوردار باشد. هدفون های جدید اچ تی سی با عنوان USonic headhpones دارای طراحی منحصر به فردی است که به راحتی داخل گوش قرار می گیرد و صداهای اطراف را به حداقل می رساند و هم چنین صدای بلند دستگاه به بیرون منتقل نمی شود.

ضبط صدای ۳D و قابلیت ضبط صدای Hi-Res

بررسی اجمالی HTC U Ultra

HTC U Ultra دارای ۴ میکروفون با حساسیت بسیار بالا است. این موضوع باعث شده است که از نظر ضبط صدا و پخش صدا این دستگاه در رتبه بسیار بالایی قرار داشته باشد. حتی انتظار می رود که HTC U Ultra بتواند با آیفون ۷ با ۴ اسپیکر نیز برابری کند و حتی ممکن است تست های صدا این موضوع را نشان دهند که این دستگاه از آیفون ۷ نیز قابلیت صدایی بیشتری دارد.

فقدان جک هدفون

بررسی اجمالی HTC U Ultra

آیفون ۷ با حذف جک سه میلیمتری هدفون نوعی بدعت گذاری را انجام داد و حالا HTC نیز با حذف جک هدفون در پرچم دار جدید خود راه آیفون را ادامه داده است. در واقع در HTC U Ultra ما شاهد جایگزینی پورت USB به جای جک هدفون هستیم و کاربران برای استفاده از هدفون های خود می توانند از این پورت به جای پورت هدفون استفاده کنند.

آخرین ورژن اندروید نوقا

بررسی اجمالی HTC U Ultra

در HTC U Ultra ما شاهد آخرین ورژن اندروید نوقا هستیم و این خبر، خبری بسیار خوب است. تقریباً تمام دستگاه هایی که در سال ۲۰۱۷ رونمایی شده اند، مانند سامسونگ های سری A همه از آخرین ورژن اندروید یعنی اندروید نوقا بهره مند شده اند.

حافظه

بررسی اجمالی HTC U Ultra

این دستگاه از Micro SD نیز پشتیبانی می کند و همین موضوع نشان می دهد که پرچم دار HTC از حافظه و قابلیت های حافظه ای خوبی برخوردار است.

دوربین سلفی فوق زاویه باز

کیفیت دوربین سلفی HTC U Ultra بسیار خوب است، در واقع کیفیت این دستگاه با سامسونگ های سری S برابری می کند. در این دوربین جلو ۱۶ مگا پیکسلی فوکوس اتوماتیک هم مشاهده می شود و یک دوربین بسیار خوب برای عکس های دست جمعی با تعداد نفرات بالا است.

HTC U Ultra در آمریکا

بررسی اجمالی HTC U Ultra

HTC U Ultra هنوز دارای برنامه مشخصی برای عرضه شدن در آمریکا ندارد و به نظر می رسد سیاست های کمپانی به صورتی است که از این دستگاه در کشورهای آسیایی بیشتر استفاده کنند و انتظار هم می رود که HTC U Ultra در کشورهای آسیایی مورد استقبال بیشتری قرار بگیرد.

باند ۴G LTE هماهنگ با AT&T و T-Mobile

بررسی اجمالی HTC U Ultra

اگر در آمریکا از HTC U Ultra استفاده شود، این دستگاه با باند ۴G LTE با AT&T و T-Mobile هماهنگ است و این دستگاه در آمریکا با Verizon، Sprint سازگار نیست.

سخت افزار پرچم دار

بررسی اجمالی HTC U Ultra

این دستگاه از نظر سخت افزاری با سری پیکسل گوگل برابری می کند و دارای پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ و رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی عرضه شده است.

قیمت پرچم دار و زمان عرضه

بررسی اجمالی HTC U Ultra

HTC U Ultra با قیمت ۷۵۰ دلار، تنها با ۲۰ دلار تفاوت قیمت میان آیفون ۷ و گوگل پیکسل، در مارس ۲۰۱۷ به بازار عرضه می شود.

ارسال نظر