همکاری احتمالی اچ‌تی‌سی و گوگل برای تولید دو نکسوس جدید

بر اساس تازه‌ترین خبرهای منتشر شده در شبکه اجتماعی چینی زبان Weibo، ظاهرا شرکت گوگل و اچ‌تی‌سی به منظور تولید دو نکسوس جدید در سال 2016 وارد همکاری می‌شوند. با کلیک همراه باشید.

همکاری احتمالی اچ‌تی‌سی و گوگل برای تولید دو نکسوس جدید

کمپانی گوگل هر ساله از نسخه‌های جدید سری محصولات نکسوس خود رونمایی می‌کند. نکسوس‌های گوگل از نظر طراحی محصولاتی بسیار باکیفیت هستند و از نظر سیستم عامل هم به جدیدترین نسخه از سیستم عامل اندروید این کمپانی مجهز می‌شوند. به عنوان مثال نکسوس 5 ایکس و نکسوس 6 پی گوگل که در سال 2015 معرفی شدند، رسما اولین گوشی‌های هوشمندی محسوب می‌شدند که از سیستم عامل اندروید 6.0 مارشمالو بهره‌مند بودند.

اما گوگل به تنهایی قادر به تولید سری محصولات نکسوس خود نیست، از اینرو هر ساله با شرکت‌های گوناگون فعال و قابل اعتماد در صنعت موبایل وارد همکاری می‌شود. این کمپانی طی سال‌های گذشته برای تولید گسترده سری محصولات نکسوس خود با شرکت‌هایی همچون اچ‌تی‌سی و ال‌جی همکاری‌های گسترده‌ای داشته است. اما گوگل در سال 2015 تولید نکسوس 6 پی خود را برای اولین بار به کمپانی چینی هوآوی واگذار کرد.

در ابتدا تصور می‌شد که هوآوی نمی‌تواند با کیفیت مد نظر و بالا، گوشی هوشمند نکسوس 6 پی گوگل را تولید کند. اما پس از عرضه این محصول مشخص شد که هوآوی در تولید این گوشی نهایتا دقت را به خرج داده و دستگاه از کیفیت فوق‌العاده بالایی بهره می‌برد. در این بین بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که گوگل برای تولید نسل بعدی نکسوس‌هایش در سال 2016 باز هم با هوآوی وارد همکاری می‌شود، اما اخباری که به تازگی منتشر شده با این گمانه‌زنی‌ها تفاوت دارد!

بر اساس تازه‌ترین خبرهایی که در شبکه اجتماعی چینی زبان Weibo منتشر شده، ظاهرا شرکت گوگل قصد دارد که به منظور تولید انبوه دو نکسوس جدید خود با کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی وارد همکاری شود. اچ‌تی‌سی پیش از این گوشی هوشمند نکسوس وان (HTC Nexus One) و همچنین تبلت نکسوس 9 را برای شرکت گوگل تولید کرده بود، بنابراین سابقه همکاری خوبی با گوگل دارد. هنوز اطلاعات زیادی در رابطه با دو نکسوس جدید گوگل ارائه نشده، اما منابع خبری معتقدند که یکی از این دو نکسوس به نمایشگری 5 اینچی مجهز شده و نسخه دیگر آن از صفحه نمایشی 5.5 اینچی بهره‌مند می‌شود. بنابراین هنوز هیچ خبری از احتمال همکاری مجدد گوگل و هوآوی به منظور تولید نکسوس‌های 2016 منتشر نشده، اما برخی از افراد و کارشناسان عقیده دارند که اچ‌تی‌سی در شرایط کنونی با گوگل وارد همکاری نمی‌شود و این موضوع منجر به روی آوردن گوگل به سمت دو شرکت ال‌جی و هوآوی می‌شود.

اچ‌تی‌سی در نمایشگاه CES 2016 به طور رسمی از هدست واقعیت مجازی Vive VR رونمایی کند و در سال 2015 هم پرچمدار این شرکت یعنی گوشی هوشمند وان ام 9 به هیچ وجه نتوانست انتظارات کاربران و حتی دست اندارکاران خود این شرکت تایوانی را برآورده کند. مدیر عامل شرکت اچ‌تی‌سی آقای شر وانگ (Cher Wang) در طول نمایشگاه CES 2016 به طور رسمی اعلام کرد که اچ‌تی‌سی قصد دارد فعالیت‌های خود را در زمینه طراحی و تولید هدست‌های واقعید مجازی متمرکز کند و از دنیای گوشی‌های هوشمند تاحدی فاصله بگیرد. بدون تردید این موضوع احتمال همکاری مابین این شرکت و گوگل به منظور تولید دو نکسوس جدید در سال 2016 را کاهش می‌دهد.

به نظر شما گوگل برای تولید دو نکسوس جدید و احتمالی خود با کدام کمپانی یا کمپانی‌ها وارد همکاری می‌شود؟ شانس هوآوی به منظور همکاری مجدد با گوگل را تا چه اندازه ارزیابی می‌کنید؟

منبع: phonearena

ارسال نظر