قدرت‌نمایی اچ تی سی با پشتیبانی از بلوتوث ۵

رسانه کلیک - شرکت تایلندی HTC در بیانیه‌ای اعلام کرد که گوشی هوشمند HTC U11 از تکنولوژی بلوتوث ۵ پشتیبانی می‌‌کند و فقط به یک به روز‌رسانی نرم‌افزاری نیاز دارد تا این نسخه از بلوتوث در گوشی فعال شود.

قدرت‌نمایی اچ تی سی با پشتیبانی از بلوتوث ۵

در بین پرچمداران سال های اخیر کمپانی اچ تی سی، HTC U11 را می‌توان بهترین مدل از دستگاه های این شرکت تایوانی محسوب کرد که یکی از برترین گوشی های پرچمدار داخل بازار نیز به شمار می رود.

این دستگاه دارای مشخصات فنی ایده آل، کیفیت ساخت بسیار خوب، دوربین قدرتمند و در نهایت رابط کاربری بهینه و کاربر پسند است و میزان فروش HTC U11، نشان دهنده استقبال خوب کاربران و طرفداران از پرچمدار جدید اچ تی سی است. اسناد لو رفته از FCC حاکی از این دارد که در آینده نزدیک، یک بروزرسانی نرم افزاری برای پرچمدار اچ تی سی منتشر خواهد شد و بلوتوث ۵ بر روی این دستگاه فعال خواهد شد. امروزه فناوری بلوتوث به دو دسته ی کلاسیک و کم مصرف تقسیم بندی می‌شود که دسته اول در دستگاه هایی مانند کیبورد ها و ماوس های بیسیم، هدست ها و غیره استفاده می‌شود در حالی که از بلوتوث کم مصرف برای گجت هایی مانند گوشی های هوشمند و گجت های پوشیدنی استفاده می‌شود.

سال ۲۰۱۶ بود که Bluetooth از نسخه ۵ بلوتوث رونمایی و اعلام کرد که در این نسخه سرعت انتقال دیتا افزایش پیدا کرده و همچنین میزان بُرد بلوتوث نیز بالا رفته است با این حال مصرف انرژی نسخه جدید نسبت به نسل قبل حدودا ۲٫۵ برابر کمتر شده است.

تراشه های سازگار با نسخه جدید بلوتوث از اوایل سال ۲۰۱۷ وارد بازار شده اند اما هنوز دستگاه های محدودی هستند که از نسخه جدید بلوتوث پشتیبانی می‌کنند و بلوتوث ۵ به آهستگی در حال راهیابی به گجت های پوشیدنی مانند ساعت های هوشمند هستند. گوشی هایی مانند گلکسی اس ۸ از بلوتوث ۵ پشتیبانی می‌کنند اما عملکرد این نسخه جایی مشخص می‌شود که با دستگاهی که با همین نسخه سازگاری دارد، اتصال صورت بگیرد، در غیر این صورت سرعت نسخه جدید حس نخواهد شد.

HTC U11 از نظر سخت افزاری برای پشتیبانی از بلوتوث ۵ نیاز به تغییر سخت افزاری ندارد و سازنده تایوانی می‌تواند تنها با یک بروزرسانی نرم افزاری، استفاده از بلوتوث ۵ را بر روی HTC U11 در اختیار کاربران این پرچمدار قرار دهد. از آنجا که دستگاه های بیشتری در آینده از بلوتوث ۵ پشتیبانی خواهند کرد، اضافه شدن این قابلیت به HTC U11 می‌تواند آپشن خوبی برای کاربران این دستگاه باشد و رضایت از دستگاه را بیش از پیش افزایش دهد. باید صبر کرد و دید اچ تی سی چه زمانی بروزرسانی را برای فعال شدن این قابلیت منتشر خواهد کرد.

شرکت اچ تی سی در این مورد گفته است: ما همه از امکانات گوشی HTC U11 خبر داریم و گوشی شما در حال حاضر از فناوری بلوتوث ۵ پشتیبانی می‌کند. از همان روز اول سخت افزار این پرچمدار جدید برای بلوتوث ۵ آماده بوده است و بعد از نصب نسخه بعدی سیستم عامل اندروید صاحبان U11 در تمام جهان قادر خواهند بود از مزایای نسخه جدید بلوتوث لذت ببرند

اندروید نوقا از هیچ یک از ویژگی‌های بلوتوث ۵ پشتیبانی نمی‌کند و در نسخه بعدی اندروید قرار است این ویژگی‌ها به طور پیش فرض وجود داشته باشد. در حال حاضر HTC U11 و Samsung Galaxy S8 تنها گوشی‌های اندرویدی هستند که گواهی بلوتوث ۵ را دریافت کرده اند. جدیدترین نسخه اندروید یعنی Android O دارای قابلیت های نرم افزاری است که می تواند بلوتوث ۵ را در دستگاه اندرویدی فعال کند بنابراین در مرحله اول باید منتظر انتشار رسمی اندروید O از سوی شرکت گوگل باشیم.

طبق اخبار و گزارشات منتشر شده در این مورد، Android O در ماه آگوست منتشر خواهد شد. پس از انتشار رسمی اندروید O تمامی دستگاه های اندرویدی که قابلیت ارتقا به این نسخه از اندروید را داشته باشند پیغام مربوط به دانلود فایل آپدیت را دریافت خواهند کرد.

پس از دانلود و نصب فایل اندروید O، کاربران HTC U11 با دریافت پج فایل بلوتوث ۵ می توانند این نسخه از بلوتوث را بر روی گوشی اندرویدی خود فعال کنند.

ارسال نظر