تحریم هوآوی ممکن است باعث قطع چند روزه تلفن در انگلستان شود

رسانه کلیک - کشور انگلستان به دلیل تحریم هوآوی از سوی آمریکا و فشارهای این کشور، قصد دارد تجهیزات هوآوی را از زیرساخت‌های خود حذف کند؛ اما به گفته اپراتورهای این کشور، این کار ضرر مالی زیادی دارد و ممکن است باعث قطع تلفن به مدت چند روز شود. 

تحریم هوآوی ممکن است باعث قطع چند روزه تلفن در انگلستان شود

اپراتورهای تلفن همراه در انگلستان به اعضای پارلمان هشدار داده‌اند که تحریم هوآوی می‌تواند به مدت چند روز منجر به قطع تلفن در انگلستان شود. این امر می‌تواند به دلیل از حذف کردن تجهیزات هوآوی از زیرساخت‌های ارتباطی انگلیس رخ دهد.

نمایندگان اپراتورهای ودافون و بی‌تی اعلام کرده‌اند برای اینکه دولت انگلستان بتواند بدون ایجاد هیچ مشکلی در شبکه‌های ارتباطی، تجهیزات هوآوی را از زیرساخت این کشور حذف کنند، حداقل به ۵ سال زمان نیاز دارند.

لازم به ذکر است که شرکت هوآوی قرار بود ارائه‌کننده تجهیزات شبکه 5G در این کشور باشد؛ اما نگرانی‌ها و مخالفت‌هایی به دلیل مسائل امنیتی به وجود آمد و در نهایت منجر به این شد که دولت انگلستان تصمیم بگیرد تجهیزات این شرکت را از زیرساخت‌های خود حذف کند.

با وجود اینکه شرکت هوآوی بیشترین سهم بازار (۳۵ درصد) شبکه 5G را در اختیار دارد، اما تحریم هوآوی از طرف آمریکا باعث شده است که این شرکت نتواند در برخی از کشورها فعالیت داشته باشد.

همچنین اپراتورهای ودافون و بی‌تی اعلام کرده اند که حذف این تجهیزات می‌تواند میلیون‌ها پوند به آن‌ها خسارت وارد کند. رئیس ودافون می‌گوید: «حذف تجهیزات هوآوی تاثیرات منفی زیادی خواهد داشت؛ ارائه شبکه 5G در کشور را به تعویق می‌اندازد، ضرر مالی دارد و سرمایه ما را روی حذف تجهیزات متمرکز می‌کند.»

ارسال نظر