رونمایی از باتری های گرافنی هوآوی در MWC سال آینده

به گزارش کلیک، آزمایشگاه وات که تحت نظر موسسه تحقیقاتی مرکزی هوآوی فعالیت می کند، با استفاده از کربن خالص و لایه های یک اتم، باتری لیتیوم یونی ساخته است که می تواند با ۶۰ درجه سانتی گراد گرما را تحمل کند. این یعنی ۱۰ درجه سانتیگراد گرم تر از باتری های استاندارد فعلی موجود در بازار.

رونمایی از باتری های گرافنی هوآوی در MWC سال آینده

به گزارش کلیک ، آزمایشگاه وات که تحت نظر موسسه تحقیقاتی مرکزی هوآوی فعالیت می کند، با استفاده از کربن خالص و لایه های یک اتم، باتری لیتیوم یونی ساخته است که می تواند با ۶۰ درجه سانتی گراد گرما را تحمل کند. این یعنی ۱۰ درجه سانتیگراد گرم تر از باتری های استاندارد فعلی موجود در بازار.

این مسئله نه تنها باعث طولانی تر شدن طول عمر باتری می شود، بلکه منجر می شود تا میزان مصرف شارژ هم کاهشی دو برابری داشته باشد.

عظمت گرافن

به گزارش هوآوی، تکنیک به کار رفته در این باتری اجازه می دهد تا:

یک افزودنی خاص در الکترولیت منجر به جلوگیری از تبخیر الکترولیت ها در دمای بالا می شود. دوم، مواد کریستال مانند NMC که برای کاتد مورد استفاده قرار می گرفتند، پایدارتر می شوند. سوم این که گرافن خنک کننده کارآمدتری برای باتری های لیتیوم یونی است.

اگر این ویژگی با دوام باشد و به تایید نهایی برسد، می تواند مزیت بزرگی برای هوآوی و خط تولید گوشی های هوشمند این غول چینی باشد.

در حالی که این شرکت هنوز اعلام نکرده است که این باتری ها را در چه دستگاه ها و یا از چه زمانی مورد استفاده قرار خواهد داد، اما پیش بینی می شود که در مراسم MWC سال آینده رونمایی شود. تا آن زمان هم هوآوی می تواند آن را کامل تر کند و نواقص آن را برطرف نماید.

ارسال نظر