هوآوی در صدد تولید پردازنده‌های گرافیکی و چیپ مموری‌های اختصاصی خود است

همانگونه که در جریان هستید، شرکت چینی هوآوی به سومین شرکت بزرگ و فروشنده‌ی گوشی در دنیا تبدیل شده است. این کمپانی هم اکنون در صنعت موبایل پس از دو شرکت سامسونگ و اپل قرار دارد.

هوآوی در صدد تولید پردازنده‌های گرافیکی و چیپ مموری‌های اختصاصی خود است

به گزارش کلیک ، هوآوی مدت‌هاست که سیستم روی چیپ‌های (SoC) اختصاصی خود با نام کرین (Kirin) را طراحی می‌کند. اغلب محصولات این شرکت چینی هم از همین تراشه‌های داخلی بهره‌مند می‌شوند، اما بر اساس تازه‌ترین اطلاعات به دست آمده ظاهرا هوآوی قصد دارد که میزان تسلط خود در تولید انحصاری سیستم روی چیپ‌های اختصاصی سری کرین را افزایش داده و در آینده‌ی نزدیک پردازنده‌های گرافیکی و چیپ مموری‌های داخلی منحصر به فرد خودش نیز تولید و در این تراشه‌ها استفاده کند.

حتی چندی پیش و در ماه می سال 2015 گفته شده بود که هوآوی در حال توسعه‌ی سیستم عامل اختصاصی خود با نام Kirin OS است که می‌تواند به جایگرینی برای سیستم عامل اندروید تبدیل شود و به نوعی میزان وابستگی کمپانی‌های تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند به این سیستم عامل را کاهش دهد. اما پس از مدتی به دلیل مشکلات خاصی که عمده‌ترین آن عدم وجود یک فروشگاه اپلیکیشن جامع برای این سیستم عامل بود، پروژه‌ی مربوط به آن کنسل شد.

0

به طور کلی به نظر می‌رسد که هوآوی برنامه‌ریزی‌های دقیقی را برای آینده در سر دارد. این شرکت تا پیش از این در سری تراشه‌های کرین خود از پردازنده‌های گرافیکی خانواده‌ی Mali کمپانی آرم استفاده می‌کرد، اما مطمئنا در اینده‌ی نردیک سیستم روی چیپ‌های جدید سری کرین هوآوی از پردازنده‌های گرافیکی اختصاصی خود این شرکت چینی بهره‌مند خواهند شد. این موضوع علاوه بر این که می‌تواند منجر به بهینه‌سازی بهتر عملکرد محصولات هوآوی شود، مطمئنا میزان درآمدهای این شرکت را نیز افرایش داده و منجر به از بین رفتن وابستگی‌های این شرکت به سایر کمپانی‌ها خواهد شد.

علاوه بر پردازنده‌های گرافیکی، ظاهرا هوآوی در تلاش است تا چیپ مموری اختصاصی خود را نیز تولید کند. بنابراین ظاهرا کمپانی چینی هوآوی در آینده‌ی نزدیگ پیشرفت‌های عظیمی را در زمینه‌ی سخت افزار گوشی‌های هوشمند به همراه خواهد داشت. متاسفانه هنوز هیچگونه اطلاعات بیشتری در رابطه با زمان دقیق استفاده‌ی هوآوی از پردازنده‌های گرافیکی اختصاصی خود و یا چیپ مموری‌های منحصر به فردش ارائه نشده، اما پیش بینی می‌شود که پرچمدار سال 2016 این شرکت یعنی گوشی هوشمند پی 9 هوآوی به پردازنده‌ی گرافیکی و چیپ مموری اختصاصی این شرکت مجهز گردد. بر اساس تازه‌ترین خبرای منتشر شده، ظاهرا هوآوی گوشی هوشمند پی 9 را طی ماه مارس سال 2016 معرفی می‌کند و این گوشی احتمالا به سیستم روی یک چیپ کرین 950 مجهز می‌شود که پردازنده‌ی مرکزی آن هشت هسته‌ای خواهد بود.

منبع: phonearena

ارسال نظر