سیستم عامل اختصاصی هواوی از سال 2012 در دست توسعه است

رسانه کلیک - به تازگی منابعی اعلام کرده اند که سیستم عامل موبایل هواوی به عنوان جایگزینی برای اندروید از سال 2012 در حال توسعه بوده است.

سیستم عامل اختصاصی هواوی از سال 2012 در دست توسعه است

سیستم عامل موبایل هواوی به عنوان جایگزینی برای سیستم عامل اندروید مراحل توسعه خود را طی می کند. بر اساس اطلاعاتی که توسط South China Morning Post منتشر شده است 4 فرد که از برنامه های هواوی اطلاع دارند خبر از توسعه سیستم عامل موبایل هواوی از سال 2012 داده اند.

توسعه سیستم عامل موبایل هواوی از سال 2012 شروع شده است. در همان سال ایالات متحده آمریکا تحقیقاتی را در رابطه با نقض تحریم ها از سوی ZTE شروع کرد. به علت این تحقیقات هواوی تصمیم گرفت که بدترین سناریوی ممکن را متصور شود.

بر اساس اعلام منابع منتشر کننده این اطلاعات، توسعه سیستم عامل موبایل هواوی برای اولین بار از سوی موسس این شرکت، Ren Zhengfei مطرح شده است. به نظر می رسد علت عدم عرضه این سیستم عامل مربوط به کیفیت پایین تر آن نسبت به اندروید باشد.

مدیرعامل آنر در رابطه با توسعه سیستم عامل موبایل هواوی پس از تحریم شرکت ZTE گفته است:

بدون هیچ شکی شرکت هواوی قادر به انجام چنین کاری است. با این وجود در حال حاضر توسعه سیستم عاملی جدید ضرورت ندارد؛ چرا که ما رابطه خوبی با گوگل داریم و از سیستم عامل اندروید در محصولات خود استفاده می کنیم.

در سال 2012 گزارشی از چین منتشر شده بود مبنی بر اینکه سیستم عامل موبایل هواوی در حال توسعه قرار دارد. در این گزارش عنوان شده بود که موسس هواوی به علت احتمال قطع همکاری با گوگل و مایکروسافت به دنبال توسعه سیستم عامل اختصاصی است.

در سال 2016 نیز گزارشی به توسعه پلتفرم اختصاصی هواوی اشاره کرده بود. در این گزارش عنوان شد که این پروژه در مراحل اولیه به سر می برد. هواوی در مقایسه با شرکت های هموطن خود از قدرت بیشتری برخوردار است. این برند چینی در اکثر محصولات تولیدی خود از پردازنده های Kirin استفاده می کند که وابستگی کم آن به کوالکام را در پی دارد.

توسعه یک سیستم عامل جدید فرآیندی پیچیده و سخت است چرا که دو سیستم عامل موبایل اندروید و iOS در این بخش از بازار حکمرانی می کنند. بسیاری از سرویس هایی که در گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرند، توسط گوگل توسعه یافته اند که برای مثال می توان به یوتیوب اشاره کرد.

با این وجود به علت اینکه در کشور چین سرویس های گوگل در دسترس کاربران قرار ندارند و بیشتر از سرویس های داخلی استفاده می شود، هواوی می تواند بدون هیچ مشکلی به توسعه سیستم عامل اختصاصی خود ادامه دهد.

ارسال نظر