انبارهای شرکت هواوی تا 2 سال چیپست‌های مورد نیاز در آمریکا را تامین می‌کند

رسانه کلیک - شرکت هواوی انبارهایی برای نگهداری تراشه‌های ساخته شده خود در آمریکا راه‌اندازی کرده که ظرفیت تامین تراشه تا 2 سال را برای این شرکت فراهم می‌کند. به نظر می‌رسد این اقدام هواوی برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت چینی صورت گرفته است.

انبارهای شرکت هواوی تا 2 سال چیپست‌های مورد نیاز در آمریکا را تامین می‌کند

به گفته منابع معتبر، ذخایر کافی برای نگهداری پردازنده‌های ساخته شده توسط Intel و Xilinx تدارک دیده شده است. ظاهرا این پردازنده‌ها اساسی‌ترین تجهیزاتی هستند که هواوی از آن برای ایستگاه‌های پایه و تجارت ابری استفاده می‌کند.

هواوی یکی از بازیگران اصلی صنعت تجهیزات زیرساختی 5G در جهان است که همچون آمازون در حال توسعه سرویس‌های ابری است.

تحریم‌های اخیر آمریکا روند همکاری وفروش تراشه‌های هواوی را با مشکل مواجه کرده اما به نظر می‌رسد این شرکت پیش از این خود را آماده کرده بود. موجودی انبار هواوی برای 1.5 تا 2 سال کفایت می‌کند.

تحریم‌های آمریکا هواوی به تازگی اعلام کرده که در سال 2019 مبلغ 23،45 میلیارد دلار برای ذخیره چیپست، قطعات و سایر موارد خرج کرده است که از سال 2018 یک جهش قابل توجه 73 درصد است.

از طرفی هواوی در این مدت روی شرکت‌های مختلفی همچون NAND و DRAM از سامسونگ، SK Hynix ،Micron و Kioxia سرمایه‌گذاری کرده است. با این حال هواوی مدت‌هاست که آماده مبارزه با تحریم‌های آمریکایی علیه خود است.

ارسال نظر