چگونه طول عمر باتری هواوی میت 10 پرو را بالا ببریم؟

 رسانه کلیک - گوشی Mate 10 Pro پرچمدار جدید هواوی با قابلیت های برجسته خود توانسته جایگاه خوبی در بازار پیدا کند. در این مطلب به معرفی روش های موثر افزایش طول عمر باتری هواوی میت 10 پرو می پردازیم.

چگونه طول عمر باتری هواوی میت 10 پرو را بالا ببریم؟

جدیدترین پرچمدار هواوی، هواوی میت 10 پرو (Mate 10 Pro) پس از آنکه وارد بازار شد، توانست به خوبی نظر مشتریان را به خود جلب کند. این محصول جدید هواوی با ویژگی های برجسته خود نظیر نمایشگر آمولد بدون حاشیه، تراشه قدرتمند، دوربین توانمند و طراحی شیشه ای چشم نواز توانست رقیب سرسخت پرچمداران دیگر در بازار شود ( مقایسه هواوی میت 10 پرو با سامسونگ گلکسی نوت 8 ).

اسمارت فون میت 10 پرو علاوه بر ویژگی های برجسته ای که ذکر شد، دارای باتری با ظرفیت 4000 میلی آمپر بر ساعت است. ظرفیت باتری هواوی میت 10 پرو نسبت به مدل های قبلی هواوی تغییر نکرده است، اما ویژگی های پیشرفته بکار رفته در این مدل مثل تراشه مجهز به هوش مصنوعی باعث طولانی تر شدن عمر باتری می شود و میزان مصرف آن را کاهش می دهد ( نگاهی دقیق به باتری و سیستم مدیریت انرژی میت 10 پرو ).

اگرچه این مدل از قابلیت شارژ سریع و ظرفیت بالا برخوردار است، صاحبان این مدل می توانند با نکته هایی که در این مقاله گفته می شود، عمر باتری هواوی میت 10 پرو را افزایش و مصرف باتری خود را کاهش دهند.

افزایش طول عمر باتری هواوی میت 10 پرو با برنامه مدیریت گوشی

مدیریت گوشی یا (Phone Manager) نرم افزار بهینه سازی متعلق به خود هواوی است که از قبل بر روی این گوشی نصب شده است. بنابراین شما نمی توانید به اختیار خود، آن را حذف کنید. برای دسترسی سریع به این بخش می توانید به آرامی انگشت خود را بر روی صفحه نمایش به پایین بکشید و کشو آخرین برنامه های استفاده شده را باز کنید؛ سپس Phone Manager را داخل نوار جستجو بالا وارد کنید.

در صورتی که مدیریت گوشی اندازه گیری نمایش ها را 100 نشان دهد، اولین کاری که باید انجام دهید این است که روی دکمه بهینه سازی (Optimize) ضربه بزنید. این دکمه وظایف مختلفی را انجام می دهد که یکی از این وظایف اطمینان حاصل کردن از باز نبودن بی جهت برنامه هاست؛ برای مثال، اگر بلوتوث بی دلیل روشن باشد، آن را خاموش می کند. پس از طی این مرحله به گزینه باتری نگاه بیاندازید. روی آیکنی که در سمت چپ دکمه قرار دارد (میزان درصد باقیمانده باتری) ضربه بزنید. در بالای صفحه نمایش جدید کاربر از میزان انرژی باتری بر اساس الگوهای استفاده شده فعلی آگاه می شود و باتری تا زمانی که آن گزینه انتخاب شود دوام پیدا می کند. این گزینه بیشتر برای مشخص شدن آنچه که بیشتر موجب کاهش قدرت باتری می شود، است. معمولا سیگنال موبایل، جی پی اس، وای فای و صفحه نمایش باعث مصرف انرژی بیشتری می شوند.

اگر می خواهید عمر باتری هواوی میت 10 پرو خود را افزایش دهید، این را بدانید هواوی دو حالت صرفه جویی انرژی در خود دارد که هر دو، از طریق گزینه Battery که داخل برنامه Phone Manager در نظر گرفته شده یا از طریق پایین آوردن صفحه اعلانات اندروید فعال می شوند. فعال کردن حالت Power Saving Mode منجر به غیر فعال شدن برنامه های پس زمینه، توقف همگام سازی ایمیل، کاهش جلوه های بصری و صدا در سیستم عامل می شود؛ در نتیجه زمان استفاده از گوشی را تا 4 ساعت یا بیشتر بالا می برد.

اگر به نظرتان این گزینه کافی نیست، می توانید برای افزایش عمر باتری هواوی میت 10 پرو از گزینه «Ultra Power Saving Mode» استفاده کنید. این آپشن در مواقعی که می خواهید مدت زمان بیشتری را از گوشی بهره ببرید یا زمانی که درصد باتری گوشی پایین باشد، بسیار به کار می آید. با فعال کردن این حالت در گوشی تمام قابلیت های غیرضروری خاموش می شود. در واقع اکثر فعالیت های اصلی سیستم با روشن شدن این حالت غیر فعال می شوند و تنها به مواردی مانند تماس، مخاطبین، پیامک دسترسی خواهید داشت و باتری تلفن تا مدت زمان بیشتری کار می کند.

کاربران همچنین می توانند به غیر از فعال کردن این گزینه ها گوشی میت 10 پرو خود را به گونه ای تنظیم کنند که مصرف انرژی باتری پایین بیاید. شما می توانید روی گزینه Launch که در زیر منوی Battery قرار دارد ضربه بزنید، سپس لیست تمام برنامه هایی را که میت 10 پرو در حال مدیریت آنهاست، پیدا کنید؛ با یافتن این لیست می توانید مصرف انرژی هر کدام از برنامه ها را مشاهده و این اطمینان را حاصل کنید که Manage Automatically در حالت فعال قرار دارد. فعال بودن این حالت باعث مدیریت برنامه هایی می شود که زود به زود در سیستم باز می شوند و انرژی بیشتری نسبت به برنامه های دیگر مصرف می کنند.

از طرفی، با ضربه زدن روی Battery Usage اطلاعات بیشتری در مورد هر کدام از برنامه هایی که مصرف انرژی بیشتری دارند، بدست می آورید. با این گزینه در واقع می توانید تقریبا هر برنامه ای را پاک کنید و در نهایت، روی گزینه Optimize که در زیر منوی Battery قرار دارد، ضربه بزنید.

راه حل های دیگر برای افزایش عمر باتری

مدیریت گوشی هواوی یکی از روش های موثر و جامع برای مدیریت باتری هواوی میت 10 پرو است، اما راه های دیگری نیز برای کاهش مصرف باتری وجود دارد؛ به عنوان مثال برای کاهش مصرف باتری می توان به پلی نکردن بازی ها، استریم نکردن صدا از طریق بلوتوث، استریم نکردن ویدیوها اشاره کرد.

تا جایی که امکان دارد گوشی را در حالت پرواز قرار دهید، اما این نکته را در نظر داشته باشید که در صورت انتخاب حالت پرواز هیچ گونه پیام، تماس یا ایمیلی را دریافت نخواهید کرد. همچنین می توانید غیر از حالت پرواز از گزینه Do Not Disturb استفاده کنید. با فعال کردن این حالت می توانید در زمان هایی که امکان پاسخگویی به تماس و یا پیامک ندارید، تلفن خود را به حالت غیر قابل دسترس ببرید.

با این ویژگی سیستم عامل می توانید ساعتی را مشخص کنید (مثلاً زمان خواب یا مواقعی که نمی توانید به موبایل پاسخ دهید) تا در مواقعی که با شما تماس گرفته می شود، گوشی زنگ نخورد و فقط تماس از دست رفته نشان داده شود. این کار باعث ذخیره سازی انرژی چندانی از باتری گوشی شما نمی شود، اما عملیات گوشی را کارآمد و بهینه تر می کند.

این گزینه ها به طور پیش فرض بالای صفحه نمایش قرار دارند. اگر آن ها را پیدا نکردید، می توانید در منوی تنظیمات Sound را پیدا کنید. سپس روی گزینه Do Not Disturb ضربه بزنید و Enable Now را انتخاب کنید.

شارژ شدن سریع یا Fast Charge

از قابلیت های مهمی که پرچمدار جدید هواوی داراست، قابلیت شارژ سریع در صورتی است که درصد شارژ باتری گوشی نزدیک صفر باشد. هواوی میت 10 پرو با داشتن سیستم شارژ سریع می تواند ظرف 30 دقیقه 50 درصد باتری شما را شارژ کند. این ویژگی برجسته میت10 پرو باعث طولانی شدن عمر باتری می شود.

بد نیست بدانید قابلیت شارژ سریع باتری هواوی میت 10 پرو فقط با کابل شارژر خود هواوی امکان پذیر است.

از رابط کاربری EMUI 8.1 کمک بگیرید

هواوی در پرچمدار جدیدش رابط کاربری اختصاصی خود یعنی EMUI را از نسخه 5.1 به نسخه 8.1 ارتقا داده است. این رابط می تواند در کارکرد طولانی تر گوشی و افزایش طول عمر باتری میت 10 پرو نقش اساسی ایفا کند.

زمانی که EMUI برنامه ای را پیدا می کند که مصرف انرژی بالایی دارد، چندین گزینه در مورد چگونه مقابله با آن را پیش روی کاربر قرار می دهد.

یکی از ویژگی‌های رابط کاربری EMUI توانایی خاموش کردن همه برنامه‌ها است، اما کاربر می‌تواند برنامه‌هایی را انتخاب کند که هنگام کاهش شارژ، غیرفعال و خاموش شوند.

ارسال نظر