معرفی رسمی فبلت میت 8 هوآوی

کمپانی هوآوی نهایتا فبلت میت 8 (Huawei Mate 8) خود را معرفی کرد. این فبلت 6 اینچی به طور پیش فرض از سیستم عامل اندروید 6.0 مارشمالو بهره‌مند بوده و سیستم روی چیپ (SoC) اختصاصی هوآوی با نام کرین 950 در آن به کار گرفته شده است.به گزارش کلیک، از نظر ظاهری فبلت میت 8 هوآوی بسیار شبیه به نسخه‌ی پیشین خود یعنی فبلت میت 7 است. بدنه‌ی آن از مواد آلومینیومی ساخته شده و در پنل پشتی آن و درست در بخش زیرین سنسور دوربین، اسکنر اثر انگشت دستکاه واقع شده است.

معرفی رسمی فبلت میت 8 هوآوی

به گزارش کلیک، از نظر ظاهری فبلت میت 8 هوآوی بسیار شبیه به نسخه‌ی پیشین خود یعنی فبلت میت 7 است. بدنه‌ی آن از مواد آلومینیومی ساخته شده و در پنل پشتی آن و درست در بخش زیرین سنسور دوربین، اسکنر اثر انگشت دستکاه واقع شده است.

صفحه نمایش فبلت میت 8 هوآوی نمایشگری 6 اینچی با وضوح تصور فول اچ دی (1080 در 1920 پیکسل) در نظر گرفته شده که لبه‌های فوق‌العاده باریکی دارد. همانطور که اشاره داشتیم این فبلت به جدیدترین تراشه‌ی هوآوی یعنی کرین 950 مجهز است. سیستم روی یک چیپ کرین 950 هوآوی از پردازنده‌ی مرکزی هشت هسته‌ای بهره می‌برد که چهار هسته‌ی آن فرکانس کاری 2.3 گیگاهرتزی داشته و چهار هسته‌ی دیگر آن فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی دارند. این تراشه همچنین از وجود پردازنده‌ی گرافیکی Mali T880MP4 نیز بهره‌مند است که فرکانس کاری آن معادل با 900 مگاهرتز خواهد بود.

0

از نظر ظرفیت رم، فبلت میت 8 هوآوی در دو نسخه‌ی متنوع با ظرفیت‌های 3 و 4 گیگابایتی عرضه می‌شود و هر دو نسخه از این محصول آپشن‌های حافظه‌ی داخلی 32، 64 و 128 گیگابایتی را ارائه می‌کنند. دوربین اصلی و سلفی این فبلت هم به ترتیب از سنسورهای 16 و 8 مگاپیکسلی تشکیل شده است. شایان ذکر است که این محصول قابلیت پشتیبانی از حافظه‌ی جانبی را نیز به همراه دارد، بنابراین در صورت تمایل می‌توانید با استفاده از رم میکرو اس دی میزان فضای ذخیره‌سازی اطلاعات دستگاه را افزایش دهید.

باتری به کار گرفته شده در فبلت میت 8 هوآوی یک باتری با توان و ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت است که از قابلیت شارژ سریع نیز بهره می‌برد. بنا به ادعای خود هوآوی این باتری نسبت به باتری فبلت میت 7 هوآوی تا 30 درصد قدرتمندتر عمل می‌کند. همچنین هوآوی اعلام کرده که باتری این فبلت به راحتی ظرف مدت زمان 30 دقیقه از 0 تا 37 درصد شارژ می‌شود.

کمپانی هوآوی اعلام کرده که پیش از عرضه‌ی رسمی فبلت میت 8، این محصول را به رویداد CES 2016 نیز می‌آورد و پس از آن عرضه‌ی رسمی این گوشی در بازارهای کشور چین آغاز خواهد شد. بنا به اطلاعات به دست آمده، قیمت فبلت هوآوی میت 8 هم برابر با 469 دلار در نظر گرفته شده است. متاسفانه هنوز هیچگونه اطلاعاتی در رابطه با زمان عرضه‌ی این فبلت در بازارهای جهانی ارائه نشده است.

منبع: technobuffalo

ارسال نظر