با مهم ترین ویژگی‌های هواوی نوا 3e آشنا شوید!

رسانه کلیک - هواوی که در ساخت و تولید گوشی‌های میان رده تبحر خاصی دارد، به تازگی مدل جدیدی را با نام نوا 3e معرفی کرده است. در این مقاله نگاهی به ویژگی‌های شاخص گوشی هواوی نوا 3e می‌اندازیم. همراه ما باشید.

با مهم ترین ویژگی‌های هواوی نوا 3e آشنا شوید!

نوا 3e که با مدل جهانی P20 Lite هم شناخته می‌شود، در واقع به عنوان نسخه ضعیف‌تر پرچمدار جدید کمپانی هواوی محسوب شده که از ویژگی‌های فوق العاده جذاب و کاربردی برخوردار است. در ادامه شما را با تمامی این ویژگی‌ها آشنا می‌کنیم. ( هواوی Nova 3e وارد بازار ایران می شود )

طراحی که برای میان رده نیست!

هواوی همیشه سعی داشته تا میان رده‌هایش از نظر ظاهری، بهترین باشند. در نوا 3e این کار را با بهره گیری از پایه زبان طراحی پرچمدار جدیدش، هواوی P20، به انجام رسانده و بدین ترتیب شاهد حاشیه‌های کم نمایشگر با یک ناچ در بخش بالایی گوشی هستیم. این نوع طراحی صفحه نمایش در کنار بدنه شیشه‌ای که هنگام بازخورد نور، جلوه بی‌نهایت چشم نوازی را ایجاد می‌‌کند، پرونده نوا 3e هواوی را از نظر زیبایی در طراحی به طور کامل می‌بندد؛ به طوری که در حین کار با گوشی اصلا متوجه این که با یک میان رده طرف هستید، نخواهید شد.

وزن سبک و ضخامت کم، دیگر فاکتورهایی هستند که بر زیبایی و خوش دستی بیشتر گوشی هواوی نوا 3e تاثیر بسزایی گذاشته‌‌اند.

نمایشگر؛ بی حاشیه‌تر از همیشه

هواوی توانسته در نوا 3e با قرار دادن کم‌ترین حاشیه‌ها در اطراف نمایشگر، نسبت صفحه به بدنه را به چیزی حدود 80.5 درصد برساند که برای یک گوشی میان رده، ایده آل تلقی می‌شود.

درخشش این صفحه نمایش بدون حاشیه زمانی بیشتر شده که هواوی برای بهره گیری از حداکثر فضا، بلندگو، دوربین و سنسور مجاورت را درون یک جایگاه کوچک در بخش بالایی که آن را با عنوان ناچ می‌شناسیم، قرار داده که در کنار شیشه 2.5D استفاده شده در این بخش، یک ترکیب عالی را تشکیل داده است.

رزولوشن در نظر گرفته شده برای نمایشگر نوا 3e، فول اچ دی پلاس بوده که با توجه به اندازه 5.84 اینچی آن، چگالی پیکسلی 432ppi را ایجاد می‌کند. با این میزان چگالی، کیفیت بالا در صفحه نمایش این گوشی را شاهد خواهیم بود.

دوربینی باکیفیت و پر از امکانات

نوا 3e از دوربین دوگانه‌ای بهره برده که قابلیت عکاسی پرتره را با کیفیت بالا و در عین سادگی به کاربر ارایه می‌دهد. سنسور دوم این دوربین که دارای رزولوشن 2 مگاپیکسل بوده با بررسی میزان عمق، کاربر را در ثبت تصاویر پرتره کمک می‌کند؛ به طوری که عکاسی در این حالت با ایجاد یک افکت بوکه طبیعی انجام شده و مرز بین سوژه و پس زمینه به بهترین شکل ممکن مشخص می‌گردد. لنز اصلی این دوربین، 16 مگاپیکسل رزولوشن دارد.

استفاده از دوربین دوگانه بر روی این میان رده، علاوه بر ایجاد توانایی عکاسی پرتره، باعث افزایش روشنایی تصاویر در محیط‌های کم نور شده و قابلیت‌های مختلفی را به نحوه فوکوس در عکس‌ها اضافه می‌کند.

دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم ‍f/2.0 و قابلیت‌های نرم افزاری متعدد، دیگر موارد مثبتی هستند که می‌توان برای درک قدرت بالای این گوشی در زمینه عکاسی، به آن‌ها توجه داشت.

بهترین در نرم افزار و سخت افزار

با نوا 3e، اندروید اوریو را در کنار EMUI 8.0 که جدیدترین نسخه از رابط کاربری هواوی بوده، تجربه خواهید کرد. EMUI هواوی امکانات بسیاری را در اختیارتان قرار داده و در هر بخش حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

گوشی هواوی نوا 3e از نظر سخت افزار هم در رده بالایی قرار گرفته و با بهره گیری از 4 گیگابایت رم و حافظه داخلی 32 یا 64 گیگابایتی، در کنار چیپ اختصاصی هواوی با مدل کایرین 659، پاسخگوی نیازهایتان خواهد بود. توسط پردازنده 8 هسته‌ای که بر روی چیپ این میان رده قرار گرفته، فرآیندهای مختلف با سرعت مناسب بر روی گوشی قابل اجرا هستند.

باتری که هواوی برای این مدل در نظر گرفته، ظرفیتی معادل 3000 میلی آمپر ساعت داشته که با در نظر گرفتن اندازه صفحه نمایش و چیپ استفاده شده، می‌توان به عملکرد مناسب آن در زمینه شارژدهی پی برد.

هواوی استفاده از فناوری شارژ سریع را تنها به پرچمدارانش محدود نکرده و نوا 3e با بهره گیری از این قابلیت، در یک مدت زمان کوتاه‌تر نسبت به سایر مدل‌های مشابه موجود، از صفر تا صد شارژ می‌شود.

سنسور اثر انگشت هم برای هواوی نوا 3e در نظر گرفته شده که در قاب پشتی دستگاه قرار گرفته و به راحتی توسط انگشت کاربر قابل دسترسی است. علاوه بر این‌ها، تکنولوژی تشخیص چهره به صورت نرم افزاری برای کاربر قرار گرفته که توسط آن می‌توان در کسری از ثانیه، قفل گوشی را باز نمود.

نسل جدید ارتباطی USB Type C، درگاه کارت حافظه‌ای که می‌تواند به عنوان سیمکارت دوم هم استفاده شود، جک صوتی 3.5 میلی متری، بلوتوث دوگانه و NFC، دیگر ویژگی‌های موجود در هواوی نوا 3e هستند که نمی‌توان کاربردشان را نادیده گرفت.

سخن پایانی

بدون شک گوشی هواوی نوا 3e را می‌توان برترین میان رده سال 2018 نامید؛ چرا که با بررسی فاکتورهای مختلف این تلفن هوشمند، نکته منفی و یا ضعف خاصی در توانایی‌های آن دیده نمی‌شود. از طراحی بسیار زیبا و جدیدی که به این زودی‌ها در هیچ میان رده‌ای نمی‌بینید، تا سخت افزار و نرم افزاری قدرتمند، همه دست به دست هم داده‌اند تا تصمیم گیری را برای انتخاب بهترین میان رده سال، آسان‌تر کنند.

ارسال نظر