هواوی بزرگ‌ترین تولیدکننده موبایل در ماه آوریل شد

رسانه کلیک - طبق آنالیزهای یک موسسه تحقیقات بازار، شرکت هواوی در ماه آوریل ۲۰۲۰ از شرکت سامسونگ پیشی گرفت و ۱۹ درصد از سهم بازار را در اختیار گرفت.

هواوی بزرگ‌ترین تولیدکننده موبایل در ماه آوریل شد

طبق تحقیقات شرکت Counterpoint، با اینکه فروش نسخه‌های جهانی هواوی در این مدت به دلیلی تحریم آمریکا کاهش پیدا کرده است؛ اما شرکت هواوی در ماه آوریل بیشترین تولید موبایل را داشته است و نتوانسته شرکت سامسونگ را کنار بزند و به بزرگ‌ترین تولیدکننده موبایل در جهان تبدیل شود.

در ماه آوریل، شرکت کره‌ای سامسونگ ۱۷ درصد از بازار را در اختیار داشته است؛ در حالی که هواوی به سهم بازار ۱۹ درصد در این ماه رسید. البته قرنطینه مردم به دلیل ویروس کرونا در ماه آوریل روی فروش موبایل‌های سامسونگ در هند، آمریکا، کشورهای آمریکای لاتین و بخش‌هایی از اروپا تاثیر گذاشته بود.

قرنطینه باعث شده بود که تقاضا برای موبایل در برخی از کشورها به صفر برسد؛ اما فرآیند بهبود اقتصاد چین از ماه مرس آغاز شده است و به این معنا است که بزرگ‌ترین بازار هواوی در حال بهبود است.

برخی کارشناسان معتقدند که ممکن است این موفقیت هواوی کوتاه‌مدت و گذرا باشد؛ زیرا شرایط اقتصادی در همه کشورها در حال بهبود است و این موضوع باعث می‌شود که بازارهای شرکت سامسونگ بهبود پیدا کند و فروش این شرکت دوباره بیشتر شود.

ارسال نظر