تماشا کنید: مقایسه 3 گوشی میان رده هواوی پی اسمارت، گلکسی J7 Pro و گلکسی J5 Pro

رسانه کلیک - در ویدیوی پیش رو قصد داریم با مقایسه هواوی پی اسمارت و دو گوشی گلکسی J5 Pro و گلکسی J7 Pro کلیدی ترین مشخصات این سه گوشی میان رده محبوب بازار را بررسی کنیم.

تماشا کنید: مقایسه 3 گوشی میان رده هواوی پی اسمارت، گلکسی J7 Pro و گلکسی J5 Pro

این روزها گوشی های میان رده طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و شرکت های سامسونگ و هواوی به عنوان مهره های اصلی صنعت موبایل، رقابت تنگاتنگی در این زمینه با یکدیگر دارند.

جدای از بحث سلیقه در خرید و انتخاب گوشی، پی اسمارت طراحی مدرن و بروزتری نسبت به دو گوشی گلکسی جی 5 پرو و گلکسی جی 7 پرو (که تنها اندازه آن ها متفاوت است) دارد. شاید وقت آن رسیده باشد که سامسونگ هم دستی در طراحی تکراری و قدیمی میان رده هاش ببرد و آن‌ها را مانند پرچمدارانش بروز کند. با وجود اینکه هر 3 گوشی فلزی هستند، گوشی هواوی حس بهتری به کاربر القا می کند.

در مقایسه هواوی پی اسمارت با رقبای خود می توان گفت که گلکسی J5 Pro از صفحه نمایشی 5.2 اینچی استفاده می کند، J7 Pro صفحه نمایش 5.5 اینچی دارد و پی اسمارت از یک صفحه نمایش 5.65 اینچی استفاده می کند. رزولوشن صفحه J5 Pro اچ دی، J7 Pro فول اچ دی و پی اسمارت از رزولوشن فول اچ دی پلاس پشتیبانی می کند.

صفحه نمایش هر دو گوشی سامسونگ از نوع Super Amoled است، اما هواوی از صفحه نمایش IPS LCD استفاده کرده است. تراکم پیکسلی نمایشگر پی اسمارت 427 پیکسل بر اینچ، جی 5 پرو 282 پیکسل بر اینچ و جی 7 پرو 401 پیکسل بر اینچ است در نتیجه پی اسمارت با صفحه نمایش بزگتر و با کیفیت تر، یک قدم جلوتر از گوشی های سامسونگ ایستاده، ضمن اینکه در پی اسمارت از نسبت تصویر جدید 18:9 استفاده شده و نسبت صفحه نمایش به بدنه بیشتری نسبت به دو گوشی سامسونگ دارد. البته سامسونگ هم ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن را به J7 pro آورده است، اما شاید برای بسیاری جذابیتی نداشته باشد، کما اینکه با روشن کردن Power Saver بالاجبار این قابلیت غیرفعال می شود!

هواوی بر خلاف سامسونگ سنسور اثر انگشت را به پشت گوشی منتقل کرده و با این کار فضای بیشتری به صفحه نمایش اختصاص داده است. همین موضوع باعث شده تا با نمایشگر کم حاشیه تر و طراحی جذاب تری روبرو باشیم.

مقایسه هواوی پی اسمارت با میان رده های سامسونگی اش به وضوح نشان می دهد که دوربین های گوشی های هواوی زبان‌زد عام و خاص است و کیفیت قابل قبولی دارد. در پی اسمارت هم مانند گوشی های پرچمدار هواوی از دوربین دوگانه (که حالا به شناسنامه و هویت کاری هواوی تبدیل شده) استفاده شده است. در مقابل سامسونگ هم با وجود استفاده از دوربین تکی همیشه از سنسورهای با کیفیتی در میان رده هایش استفاده می کند. در پی اسمارت به راحتی می توانید عکس های پرتره با بوکه طبیعی بگیرید، یا هر زمان که خواستید فوکوس عکس ها را تغییر دهید و یا از سیستم زیباسازی چهره استفاده کنید اما در میان رده های سامسونگ خبری از این ویژگی ها نیست و نهایتا می توانید از افکت زیباسازی چهره بهره مند شوید. دوربین دوگانه پی اسمارت حتی در شرایط کم نور و تاریک هم خروجی با کیفیتی ارائه می کند که میان رده های سامسونگ به سختی می توانند با آن رقابت کنند.

در بخش سخت افزار گوشی های هر دو برند از مشخصات نسبتا خوبی بهره می برند. پی اسمارت به پردازنده هشت هسته ای کایرین 659 مجهز شده و در مقابل هر دو میان رده سامسونگ از پردازنده اگزینوس 7870 بهره می برند. با این وجود پی اسمارت فرکانس پردازنده بالاتری دارد که هر 3 گوشی 32 گیگابایت حافظه داخلی و 3 گیگابایت رم دارند و البته می توانید حافظه داخلی را با استفاده از Micro SD تا 256 گیگابایت افزایش دهید.

پردازنده گرافیکی هر 3 گوشی یکسان بوده و از mali t830 استفاده می‌کنند اما هواوی با استفاده از نسخه mp2 این پردازشگر گرافیکی، قدرت بیشتری به گوشی میان رده اش داده است. با این وجود هر 3 گوشی می توانند به راحتی بازی های گرافیکی و سنگین رو اجرا کنند.

میان رده های سامسونگ از اندروید 7 استفاده می کنند اما پی اسمارت به نسخه هشتم اندروید مجهز شده است. هر شرکت از رابط کاربری اختصاصی خودش استفاده کرده که انتخاب این که کدام بهتر است فقط به سلیقه کاربران مربوط می شود.

گلکسی جی 5 از یه باتری 3000 میلی آمپر برساعت استفاده می کند، جی 7 باتری 3600 میلی آمپری دارد و پی اسمارت هم به یک باتری 3000 میلی آمپر بر ساعت مجهز شده است. در نتیجه گلکسی جی 7 باتری بهتری نسبت به دو گوشی دیگر دارد.

در نهایت با مقایسه هواوی پی اسمارت با دو گوشی محبوب سری J سامسونگ به راحتی متوجه خواهید شد P Smart انتخاب بهتری نسبت به میان رده های سامسونگ است و پیروز این رقابت به حساب می آید.

ارسال نظر