عرضه گوشی های P10 و P10 Plus هواوی در ماه اسفند یا فروردین آینده

شرکت هواوی که هم اکنون جزو بزرگترین تولید کنندگان گوشی های هوشمند کشور چین محسوب می شود، در حال کار بر روی نسل بعدی گوشی های پرچمدار خود، یعنی P10 و P10 Plus است.

عرضه گوشی های P10 و P10 Plus هواوی در ماه اسفند یا فروردین آینده

به گفته "یو چنگندان" مدیر عامل گروه مصرفی هواوی، جانشین های جدید این شرکت برای گوشی های P9 و P9 Plus سال گذشته، طی ماه های مارس یا اپریل پیش رو عرضه می شوند. به نظر می رسد این اظهار نظر درست باشد، چرا که گوشی های P8 و P8 Plus هواوی نیز در ماه اپریل وارد بازار شدند.

طبق شایعات منتشر شده، سری گوشی های P10 دارای توانمندی های قابل توجهی هستند. انتظار می رود هواوی از پردازنده Kirin 960 اختصاصی خود در این گوشی ها استفاده کرده و ۶ گیگابایت رم نیز با آن همراه سازد. این تراشه قدرتمند که جدیدترین و بهترین محصول هواوی است، به چهار هسته پردازشی نیرومند Cortex-A73 و چهار هسته کم مصرف Cortex-A53 مجهز بوده و از Mali-G71 MP8 نیز به عنوان پردازنده گرافیکی استفاده می کند. هواوی همچون سال گذشته برای به کارگیری یک دوربین دوگانه در P10، با شرکت Leica همکاری داشته است. احتمالا دوربین ثانویه این گوشی نیز مثل P9 وظیفه افزایش کیفیت تصویر را بر عهده دارد. از دیگر مشخصات مورد انتظار این گوشی، می توان به حسگر اثر انگشت یکپارچه شده با صفحه نمایش، شارژ بی سیم (وایرلس) و صفحه نمایش خمیده از دو طرف اشاره کرد.

علاوه بر این دو دستگاه، گفته می شود هواوی در حال ساخت یک گوشی دیگر به نام P10 Lite و دو مدل دیگر با نام های رمز Vicky و Victoria است. خبر ها حاکی از آن است که این دو مدل به عنوان جایگزین سری گوشی های Nova به بازار می آیند؛ بنابر این باید آن ها را در رده دستگاه های ارزان قیمت قرار دهیم. تا کنون هیچ اطلاعاتی در مورد زمان عرضه این گوشی ها منتشر نشده است.

اخیرا هم هواوی فبلتlaow Mate 9 را در کشور آمریکا عرضه نمود. این دستگاه ۶۰۰ دلاری از صفحه نمایش ۵٫۹ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p بهره مند بوده و از تراشه Kirin 960 استفاده می کند. این پردازنده قدرتمند با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی همراه است. از دیگر مشخصات این فبلت باید به حسگر اثر انگشت و دوربین دوگانه آن اشاره نمود.

ارسال نظر