مقایسه هواوی P20 با P10؛ چه چیزهایی تغییر کرده است؟

رسانه کلیک - چندی پیش کمپانی هواوی در شهر پاریس از جدیدترین پرچمدارش با نام P20 رونمایی کرد و توجه بسیاری از کاربران را به خودش جلب نمود. مقایسه هواوی P20 با P10 را در ادامه مطلب دنبال کنید.

مقایسه هواوی P20 با P10؛ چه چیزهایی تغییر کرده است؟

هواوی با معرفی P10، توانایی خودش را در بخش تلفن‌های هوشمند پرچمدار به رخ دیگر رقبا کشید و به موفقیت بالایی در بازار دست پیدا کرد. حال با P20 که دستخوش تغییرات زیادی در بخش‌های مختلف چون طراحی و سخت افزار شده، می‌خواهد خودش را به جایگاهی حتی بالاتر برساند.

اگر می‌خواهید بدانید که این پرچمدار تازه معرفی شده توسط هواوی چه تفاوت‌هایی در بخش‌های مختلف، نسبت به نسل گذشته‌اش دارد، مقایسه هواوی P20 با P10 را در ادامه بخوانید.

طراحی

هواوی P20 از نظر ظاهری شباهت آن چنان زیادی به نسل قبلی خودش نداشته و این غول چینی تمام سعی‌اش را به کار گرفته تا محصول متفاوت‌تری را روانه بازار کند. این تفاوت‌ ظاهری نه تنها فقط در قاب پشتی دستگاه دیده شده، بلکه در بخش رو به رویی‌اش هم کاملا مشهود است.

از آن جایی که اکثر تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند با شیوه‌های مختلف سعی بر حذف حاشیه‌های اطراف نمایشگر دارند، هواوی هم دست به کار شده و با الگوگیری از آیفون X اپل، این کار را به انجام رسانده است. بدین ترتیب در بخش جلویی P20، نمایشگری را با کمترین حاشیه و ناچ معروف (برش بالایی صفحه نمایش که محل قرار گیری اسپیکر و دیگر سنسورها است)، می‌بینیم. این در حالی است که در P10، نمایشگر به همان شیوه قدیمی با حاشیه‌های بالایی و پایینی درون قاب جای گرفته است.

مقایسه هواوی P20 با P10

هواوی برای P20 مانند پرچمدار سال قبلش، سنسور اثر انگشت را بر روی بخش جلویی دستگاه، پایین نمایشگر قرار داده و بدین ترتیب در این گوشی همچنان کمی حاشیه را در قسمت پایینی آن مشاهده می‌کنیم.

هواوی در P20 بر خلاف P10 که بدنه فلزی داشته، از شیشه استفاده کرده و بدین ترتیب اصلی‌ترین تفاوت موجود در ظاهر ایجاد شده است. در P10، دوربین دو گانه به صورت افقی در بخش بالایی قاب پشتی دستگاه قرار گرفته بود و اکنون در پرچمدار جدیدش، چینش دو لنز دوربین را به صورت عمودی مشاهده می‌کنیم. بهتر است بدانید بر خلاف آنچه در P10 دیده بودیم، طراحی دو لنز پرچمدار جدید هواوی به صورت بیرون زده از قاب انجام شده است.

مقایسه هواوی P20 با P10

باقی بخش‌های قاب پشتی هر دو گوشی تقریبا خالی بوده و به جز فلاش دوربین، میکروفون و نام برند هواوی چیز دیگری مشاهده نمی‌شود. البته محل قرار گیری این موارد در P20 و P10 با هم تفاوت دارد.

در مقایسه هواوی P20 با P10 در بخش طراحی، به راحتی می‌توان متوجه تغییرات مثبت پرچمدار جدید این کمپانی نسبت به نسل گذشته‌اش شد. این تغییرات که در هر دو بخش جلویی و پشتی گوشی مشاهده شده، جلوه زیباتری را به P20 نسبت به P10 هدیه کرده است.

صفحه نمایش

هواوی در سال گذشته هم از نسبت تصویری 16:9 برای پرچمدارش استفاده کرد و کمی دیرتر از سایر کمپانی‌ها، به سمت نمایشگرهای کشیده‌تر قدم برداشت. اکنون در هواوی P20 از صفحه نمایشی با نسبت تصویری 18.7:9 استفاده شده است. این نمایشگر مانند آنچه در P10 دیده بودیم، از نوع IPS LCD بوده و قادر به نمایش 16 میلیون رنگ است.

هواوی P10 از رزولوشن فول اچ دی برای صفحه نمایش پشتیبانی کرده که این میزان در P20 با توجه به نسبت تصویری، به فول اچ دی پلاس افزایش یافته است. علاوه بر این‌ها، نمایشگر پرچمدار جدید هواوی چیزی حدود 0.7 اینچ بزرگتر از P10 بوده و اندازه‌ای معادل 5.84 اینچ دارد.

مقایسه هواوی P20 با P10

استفاده از شیشه 2.5D و همچنین محافظ گوریلاگلس، دیگر ویژگی‌هایی هستند که در هر دو مدل می‌بینیم.

به طور کل در مقایسه هواوی P20 با P10 از نظر مشخصات صفحه نمایش، تفاوت زیادی بین این دو تلفن هوشمند یافت نشده و هواوی سعی داشته در پرچمدار جدیدش، بیشتر بر روی بهبود بخش‌های مختلف نمایشگر کار کند.

دوربین

هواوی مانند سال گذشته برای ساخت دوربین P20 با کمپانی مشهور لایکا همکاری داشته و طبق رسم گذشته‌اش، از دوربین دوگانه برای برای این مدل بهره گرفته است. لنز اصلی دوربین دوگانه این پرچمدار جدید، 12 مگاپیکسل رزولوشن داشته که در کنار لنز دوم با رزولوشن 20 مگاپیکسل فعالیت می‌کند.

در مقابل هواوی P10 با همان دوربین دوگانه و رزولوشن مشابه در این بخش قرار دارد و به همین ترتیب، گشودگی دیافراگم اصلی‌ترین فاکتوری است که باعث ایجاد تفاوت در این قسمت شده است. گشودگی دیافراگم لنز 12 مگاپیکسلی پرچمدار جدید هواوی f/1.8 و لنز 20 مگاپیکسلی آن f/1.6 بوده که در مقابل دوربین P10 با دریچه دیافراگم f/2.2 قرار می‌گیرد. این تفاوت در گشودگی دیافراگم باعث شده تا توسط پرچمدار جدید هواوی بتوانید تصاویر روشن‌تر و با کمترین نویز ممکن را به ثبت برسانید.

مقایسه هواوی P20 با P10

در مقایسه هواوی P20 با P10 به تفاوت رزولوشن دوربین سلفی موجود در هر دو مدل پی‌ می‌بریم. هواوی برای دوربین سلفی P20، یک لنز 24 مگاپیکسلی قرار داده که از دوربین سلفی P10 با رزولوشن 8 مگاپیکسل، کیفیت بهتری دارد. علاوه بر این‌ها، در P20 قابلیت فوکوس خودکار برای دوربین سلفی هم اضافه شده است.

در بخش فیلمبرداری، هر دو مدل مشابه هم هستند و قادرند با رزولوشن 4K به ضبط ویدیوهای باکیفیت بپردازند.

در بخش دوربین هواوی P20 مانند قبل، قابلیت‌های نرم افزاری مختلف با بهبودهای فراوان برای عکاسی موجود بوده و این پرچمدار جدید، در بخش عکاسی حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

سخت افزار و نرم افزار

هواوی از جدیدترین چیپست اختصاصی خودش با مدل کایرین 970 در P20 استفاده کرده که یک پردازنده 8 هسته‌ای بر روی آن قرار گرفته است. در کنار این پردازنده، شاهد Mali-G72 MP12 برای پردازش بخش گرافیکی دستگاه هستیم.

هواوی P10 از نسل گذشته چیپست هواوی یعنی کایرین 960 بهره برده و برای بخش گرافیکی هم از Mali-G71 MP8 استفاده می‌کند.

رمی که هواوی برای پرچمدار جدیدش در نظر گرفته مانند آنچه در نسل قبل دیده‌ایم، 4 گیگابایت بوده و عملکرد مناسبی در زمینه مولتی تسکینگ دارد.

در مقایسه هواوی P20 با ‌P10 می‌توان متوجه بهبود قدرت پردازنده پرچمدار جدید این این کمپانی نسبت به نسل قبل شد. البته هواوی بر خلاف انتظار ما در بخش رم دستگاه تغییراتی را ایجاد نکرده و رم 6 گیگابایتی را به مدل Pro پرچمدار جدیدش اختصاص داده است.

مقایسه هواوی P20 با P10

در بخش نرم افزاری P20، هواوی از اندروید 8.1 که جدیدترین نسخه موجود بوده، استفاده کرده است. اندروید اوریو با کمک EMUI 8.1 که جدیدترین نسخه از رابط کاربری اختصاصی این کمپانی است، عملکرد فوق العاده‌ای را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

هواوی P10 هم از بروزترین نسخه اندروید مربوط به سال گذشته بهره برده و بدین ترتیب بر روی این گوشی شاهد اندروید 7.0 همراه با رابط کاربری EMIUI 5.1 هستیم. البته هواوی آپدیت اندروید اوریو را برای پرچمدار سابقش منتشر کرده و کاربر می‌تواند توسط این آپدیت، اندروید 8.0 را در این مدل داشته باشد.

اگر بخواهیم مقایسه هواوی P20 با P10 را در بخش نرم افزاری دنبال کنیم، می‌بینیم که هر دو مدل مخصوصا با آپدیت P10 به اندروید 8.0، شباهت زیادی به هم دارند. در جدیدترین نسخه از رابط کاربری هواوی تغییراتی در بخش گرافیکی آن صورت گرفته و شاهد بهبود در برخی قابلیت‌های موجود در آن هستیم.

باتری و دیگر مشخصات

هواوی ظرفیت باتری P20 نسبت به P10 را 200 میلی آمپر ساعت افزایش داده و بدین ترتیب باتری لیتویم پلمیری 3400 میلی آمپر ساعتی را در این پرچمدار جدید مشاهده می‌کنیم. علاوه بر این‌ها هواوی مانند نسل قبل، فناوری شارژ سریع اختصاصی خودش را که با نام سوپر شارژ شناخته شده، در P20 هم قرار داده است.

در بخش صوتی، هواوی برخلاف سال گذشته، از دو اسپیکر به صورت استریو در P20 استفاده کرده و در این قسمت شاهد تغییرات زیادی هستیم. جک صوتی 3.5 میلی متری از این پرچمدار جدید حذف شده است.

مقایسه هواوی P20 با P10

حسگر اثر انگشت هواوی P20 مانند P10 در بخش جلویی قرار گرفته و امنیت کلی دستگاه را تامین می‌کند. این سنسور در هر دو مدل به صورت همیشه آماده و بدون نیاز به فشردن کلید، قابل استفاده بوده و می‌تواند قفل دستگاه را در کسری از ثانیه باز کند.

پشتیبانی از USB Type C ،NFC، وای فای و GPS، دیگر ویژگی‌هایی هستند که آن‌ها را در هر دو مدل مشاهده می‌کنیم. علاوه بر این‌ها بهتر است بدانید، هواوی P20 گواهی IP53 را دریافت کرده که در P10 شاهد چنین چیزی نیستیم.

جمع بندی

در پایان مقایسه هواوی P20 با P10 باید به این موضوع اشاره کرد که نسل جدید پرچمدار هواوی تغییرات زیادی نسبت به P10 داشته است. هواوی در این پرچمدار از زبان طراحی متفاوت‌تری استفاده کرده که نتیجه این تفاوت را هم در بخش جلویی و هم در قاب پشتی گوشی مشاهده می‌کنیم. علاوه بر ظاهر، در P20 بهبودهای سخت افزاری و نرم افزاری چشم گیری رخ داده که اصلی ترین تفاوت‌های موجود بین این پرچمدار جدید با نسل گذشته‌اش را می‌سازند.

مقایسه هواوی P20 با P10

نظر شما درباره مقایسه هواوی P20 با P10 چیست؟ آیا از ویژگی‌های این پرچمدار جدید راضی هستید؟

ارسال نظر