بررسی قابلیت‌های نمایشگر گوشی Huawei P40 Pro

رسانه کلیک - صفحه نمایشگر گوشی Huawei P40 Pro کنار طراحی جذاب، قابلیت‌های مختلفی نظیر نرخ نوسازی ۹۰ هرتز را جهت ایجاد تجربه جذاب برای کاربران به کار بسته است.

بررسی قابلیت‌های نمایشگر گوشی Huawei P40 Pro

پرچمدار جدید هوآوی P40 Pro به عنوان یکی از قدرتمندترین گوشی‌های حال حاضر بازار، از صفحه‌نمایشی چشم‌گیر با قابلیت‌هایی سطح بالا برخوردار است. این محصول از صفحه‌نمایش ۶.۵۸ اینچی OLED با پشتیبانی از ۱۶ میلیون رنگ استفاده می‌کند. مساحت ۱۰۵.۲ سانتی‌متر مربعی با حاشیه‌های اندک باعث شده نسبت صفحه‌نمایش به بدنه در این گوشی هوشمند ۹۱.۶ درصد باشد.

رزولوشن ۱۲۰۰ در ۲۶۴۰ پیکسل نیز باعث تراکم قابل توجه ۴۴۱ پیکسل در هر اینچ شده، پشتیبانی از استاندارد HDR10 و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی برای نمایش محتوا از دیگر نکات قابل توجه در صفحه‌نمایش این گوشی هوشمند پرچمدار است.

متخصصان هوآوی با الگوبرداری از حرکت آب جاری، طراحی Quad-Curve Overflow Display را به عنوان یک راهکار خلاقانه در Huawei P40 Pro استفاده کرده‌اند؛ راهکاری که به گفته طراحان این شرکت، موانع و محدودیت‌ها را در ایجاد تجربه‌ای فراگیر رفع کرده و خمیدگی صفحه‌نمایش در تمام جهت‌ها، جذابیت ظاهری ویژه‌ای به گوشی بخشیده است.

هواوی P40 Pro علاوه بر این استفاده از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز باعث شده تجربه خوبی را در نمایش محتواهای مختلف به ویژه در اجرای بازی‌های گرافیکی سنگین روی Huawei P40 Pro داشته باشیم.

مدیران هوآوی به انتقادهای مطرح شده در خصوص استفاده نکردن از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی در نمایشگر گوشی Huawei P40 Pro هم پاسخ داده‌اند. طبق گزارش‌ها، متخصصان این شرکت مواردی نظیر بهینه‌سازی مصرف انرژی را در به‌کارگیری نرخ نوسازی ۹۰ هرتز در نظر گرفته‌اند.

ریچارد یو مدیرعامل هوآوی به این نکته اشاره کرده که صفحه‌نمایش ۹۰ هرتزی Huawei P40 Pro و +Huawei P40 Pro به شکلی طراحی شده‌اند تا عملکردی کاملاً روان را هنگام استفاده از گوشی ارائه دهند. افزایش نرخ نوسازی یا همان Refresh Rate به ویژه در اجرای بازی‌های ویدئویی روی گوشی‌های هوشمند به بهبود تجربه کاربران کمک می‌کند و از سوی دیگر باعث افزایش مصرف باتری می‌شود. به همین دلیل مهندسان هوآوی با در نظر گرفتن کیفیت صفحه نمایش و مصرف بهینه انرژی، نمایشگر 90 هرتزی را به عنوان بهترین گزینه برای این محصول انتخاب کرده‌اند.

همین عامل نیز باعث شده دوام و عملکرد باتری سری P40 Huawei بسیار بهتر از رقبای فعلی خود باشد.

ارسال نظر