سر انجام هواوی P9 با دوربین دوگانه خود به انتظار ها پایان داد

اگر شما به دنبال گوشی هوشمندی با دوربین فوق العاده و خلاقانه ای هستید، باید گوشی جدید هواوی به نام P9 را در لیست خرید خود قرار دهید. این گوشی که با کمک شرکت Leica ساخته شده است، همراه با برادر بزرگتر خود یعنی P9 Plus از نوادگان پرچمدار موفق قبلی هواوی یعنی P8 به شمار می روند.

سر انجام هواوی P9 با دوربین دوگانه خود به انتظار ها پایان داد

کلیک - در اینجا قصد داریم گوشی های P9 و P9 Plus را بررسی کنیم.

قیمت و زمان عرضه

این گوشی از ۱۶ آپریل (اردیبهشت) در بسیاری از کشور های اروپایی، آسیایی و خاور میانه عرضه شده است. گفته می شود هر دو گوشی P9 و P9 Plus به زودی در سایر کشور ها نیز عرضه می شود.

گوشی هواوی P9 هم اکنون در فروشگاه های انگلستان قابل تهیه است و همچنین فروشگاه آنلاین اختصاصی هواوی ( Vmall ) نیز آن را برای فروش عرضه کرده است. مدل نقره ای رنگ و خاکستری تیتانیومی این گوشی با قیمت ۶۵۰ دلار عرضه می شود که دارای ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی است.

آلومینیوم براق یا طراحی سرامیکی

درست مانند پرچمدار قبلی هواوی یعنی P8، پرچمدار جدید نیز یک گوشی پر زرق و برق است. طراحی کلی هر دو گوشی P9 و P9 Plus تقریبا یکسان است. هواوی در جلوی دستگاه از شیشه خمیده و در پشت آن مانند آیفون از آلومینیوم مخصوص صنعت هوا فضا استفاده کرده است. دکمه های پاور و کنترل صدا نیز در سمت راست گوشی جا خوش کرده اند.

huawei-p9-all-720x720

یک حسگر اثر انگشت در پشت گوشی وجود دارد که اطراف آن با یک نوار فلزی براق پوشش داده شده است و یک خط ساده نیز در قسمت پایینی گوشی نقش بسته است. علاوه بر این ها دوربین دوگانه همراه با فلش و برند Leica در بافت فلزی بالایی گوشی قرار گرفته است. همچنین نام تجاری Huawei نیز در قسمت پایین گوشی دیده می شود. P9 یک گوشی باریک و براق است که با گوشی های فلزی دیگر هواوی تناسب دارد و مانند آیفون در رنگ ها مشکی، نقره ای، طلایی و رز گلد عرضه می شود.

همچنین هواوی تصمیم گرفته تا یکی دیگر از ویژگی ها محبوب این روز های گوشی های هوشمند اندرویدی را به گوشی خود اضافه کند و آن بدنه سرامیکی است. یک مدل از P9 با درب پشتی سرامیکی سفید عرضه خواهد شد که چیزی شبیه به گوشی های OnePlus X و Xiaomi Mi5 می باشد. البته تمامی این رنگ ها در فروشگاه های مختلف موجود نیست و عرضه آن ها محدود است.

قابلیت های پیشرفته و حرفه ای

گوشی P9 که مدل کوچکتر پرچمدار جدید هواوی است با صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی Full HD عرضه می گردد. این گوشی از پردازنده ۶۴ بیتی جدید هواوی به نام Kirin 955 با معماری ARM و کلاک ۲٫۵ گیگاهرتز قدرت گرفته است و دارای رم های متفاوتی است. بسته به این که کدامیک از مدل ها را خریداری کنید، شما می توانید از ۳ گیگابایت رم همراه با ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و یا ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه بهره مند شوید. باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری تعبیه شده در این گوشی ۵ اینچی می تواند تا ساعت ها از پس تامین انرژی آن برآید. با توجه به صفحه نمایش Full HD آن می توان انتظار داشت با هر بار شارژ بتوان یک روز و نیم از آن استفاده کرد.

huawei-p9-leica_-720x720

در همین حال گوشی P9 Plus دارای صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی با فناوری Press Touch (صفحه لمسی حساس به فشار) است. این فناوری مشابه فناوری لمس ۳ بعدی اپل در آیفون ۶ و قابلیت Force Touch موجود در اپل واچ است. P9 Plus اولین گوشی هواوی نیست که از فناوری Press Touch استفاده می کند، و قبلا نیز گران قیمت ترین نسخه گوشی Mate S نیز از قابلیت مشابهی برخوردار بود. اگر چه این اولین باری است که ما شاهد استفاده از این قابلیت در سری P گوشی های هوشمند هواوی هستیم.

با توجه به استفاده از صفحه بزرگتر در P9 Plus باتری آن نیز دارای ظرفیت ۳۴۰۰ میلی آمپری است که باید فبلت P9 Plus را برای ساعت ها تغذیه کند. گوشی P9 Plus همچنین به قابلیت شارژ سریع (dual-IC Rapid Charge) مجهز است که امکان ۶ ساعت مکالمه را تنها با ۱۰ دقیقه شارژ فراهم می کند. P9 Plus از پردازنده مشابه P9 استفاده می کند ولی به صورت پیش فرض دارای ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی است.

هر دو گوشی از رابط کاربری Emotion UI 4.1 هواوی روی اندروید ۶ مارشملو استفاده می کنند و بنابر این باید انتظار رابط کاربری شبیه به iOS را در این دو داشته باشیم (بر خلاف رابط کاربری خام اندروید در گوشی Nexus 6P).

فناوری دوربین Leica

قطعا مهم ترین نقطه قوت گوشی های P9 و P9 Plus قدرت پردازش و یا فناوری صفحه لمسی آن ها نیست، بلکه دوربین آن هاست. شرکت هواوی با شرکت مشهور Leica همکاری کرده تا بهترین فناوری موجود در زمینه دوربین ها را برای P9 و P9 Plus به ارمغان بیاورد.

هواوی مدعی است که طراحی دوگانه دوربین گوشی P9 باعث می شود تا بتوان به طور کامل از قدرت لنز های شرکت Leica استفاده برد و در نتیجه دقت و کیفیت بالاتری را برای عکس ها به ارمغان آورد. هواوی می گوید دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی موجود در پشت گوشی با هم کار کرده تا تصویر یگانه ای از رنگ های طبیعی و جزئیات قابل توجه را به ثبت برسانند. دوربین RGB موجود در P9 بر روی ثبت رنگ ها در هر تصویر متمرکز است و دوربین تک رنگ (monochrome) نیز وظیفه ثبت کامل جزئیات را بر عهده دارد. همچنین این شرکت روی قدرت دوربین این گوشی هنگام ثبت تصاویر در نور کم مانور زیادی داده است.

هواوی می خواهد هنگامی که شما از دوربین P9 استفاده می کنید احساس کنید در حال استفاده از یکی از دوربین های گران قیمت شرکت Leica هستید. رابط کاربری دوربین امکان انتخاب بین سه حالت فیلم Leica را فراهم می کند که شامل حالت استاندارد، رنگ های زنده و رنگ های هموار می شود. بنابر این شما می توانید تصویر را نسبت به سلیقه خود تغییر دهید. طبق گفته هواوی هر کدام از این حالت ها از حالت های موجود در دوربین های Leica تقلید شده است. همچنین برای افرادی که عاشق عکس های سیاه و سفید هستند یک حالت عکاسی تک رنگ یا مونو کروم نیز وجود دارد.

دوربین P9 همچنین به تکنولوژی ویژه فوکوس هیبریدی (Hybrid Focus) مجهز است که به دوربین اجازه می دهد بهترین حالت فوکوس را برای تصویر برداری از شی مورد نظر انتخاب کند. P9 دارای لیزر، محاسبه عمق و کنتراست است تا بهترین فوکوس را انجام دهد. همچنین با استفاده از قابلیت دیافراگم واید دوربین P9 می توانید تصاویری با افکت عمق میدان (depth-of-field) و بوکه (Bokeh) به ثبت برسانید.

منبع: digitaltrends

ارسال نظر