گوشی هوآوی پی 9 در ماه مارس معرفی می‌شود

کمپانی هوآوی طی چند سال گذشته پیشرفت‌های بسیار شایان ملاحظه‌ای را داشته است، اما این شرکت در سال 2015 عملکردی بی‌نظیر را از خود به ثبت رسانده.

گوشی هوآوی پی 9 در ماه مارس معرفی می‌شود

به گزارش کلیک ، پیشرفت‌های هوآوی به گونه‌ای بوده که این شرکت در سال 2015 توانست سومین فروشنده‌ی بزرگ گوشی در دنیا شود. این موضوع سبب شده که حتی برخی از نظر کارشناسان اعلام کنند که به ادامه‌ی پیشرفت‌های این شرکت چینی، هوآوی می‌تواند به خطری جدی برای سامسونگ و اپل تبدیل شود.

کمپانی هوآوی هم اکنون بزرگ‌ترین شرکت فروشنده‌ی گوشی‌های هوشمند در داخل کشور چین هم به شمار می‌رود. این شرکت در سال 2015 با استراتژی‌های عملکردی فوق‌العاده‌ی خود توانست گوی سبقت را از کمپانی‌هایی نظیر شیائومی و میزو برباید و حال باید در هدف بعدی خود با دو کمپانی سامسونگ و اپل رقابت کند. به طور کلی همکاری مابین این شرکت و گوگل هم در افزایش چشمگیر میزان فروش محصولات هوآوی هم بی‌تاثیر نبوده است. برخی از کارشناسان عقیده دارند که نکسوس 6 پی گوگل که توسط هوآوی تولید شده یا کیفیت‌ترین محصول از سری گوشی‌های نکسوس شرکت گوگل است. به بیان دیگر هوآوی در تولید این محصول توانست کیفیت عملکرد و پتاسنیل‌ کاری خود را در تولید محصولات درجه‌ی یک ثابت کند. هم اکنون هم که گفته شده گوگل قصد دارد در سال 2016 نیز طی همکاری با هوآوی نکسوس بعدی خود را روانه‌ی بازار کند.

اما همانطور که اشاره داشتیم با پیشرفت‌هایی که کمپانی چینی هوآوی داشته، باید در قدم بعدی خود نشان دهد که توان رقابت با دو غول صنعت موبایل یعتی سامسونگ و اپل را نیز دارد. یکی از مواردی که می‌تواند در سال 2016 برای هوآوی سرنوشت‌ساز بوده و رسما پتانسیل این کمپانی را به منظور رقابت سامسونگ و اپل به تصویر بکشد، نحوه‌ی طراحی پرچمدار بعدی آن یعنی گوشی هوشمند هوآوی پی 9 (Huawei P9) است. مطمئنا همگی ما به دنبال این هستیم که بفهمیم هوآوی با پیشرفت‌هایی که داشته، پرچمدار سال 2016 خود را به چه صورت طراحی می‌کند. هوآوی برای رقابت با اپل و سامسونگ باید پرچمدار بعدی خود یعنی گوشی هوشمند پی 9 را به گونه‌ای طراحی کند که توان رقابت با گلکسی اس 7 سامسونگ و آیفون 7 اپل (یا حداقل آیفون 6 اس اپل) را داشته باشد.

1

بر اساس تازه‌ترین خبرها یا بهتر بگوییم شایعات به دست آمده، ظاهرا هوآوی قصد دارد که پرچمدار سال 2016 خود را در ماه مارس سال 2016 رسما معرفی کند. ظاهرا قرار است این گوشی هوشمند از سیستم روی چیپ (SoC) اختصاصی هوآوی با نام کرین 950 (Kirin 950) بهره‌مند شود. تراشه‌ی کرین 950 از پردازنده‌ی مرکزی هشت هسته‌ای و 64 بیتی بهره‌مند خواهد شد. همچنین گفته شده که احتمالا بدنه‌ی گوشی هوشمند پی 9 هوآوی با انحنای خاصی طراحی خواهد شد تا قابلیت در دستگیری یا اصطلاحا هندلینگ آن بهبود یابد. صفحه نمایش آن 5.2 اینچی بوده و رم آن احتمالا ظرفیت 4 گیگابایتی را ارائه خواهد کرد. در کنار این موارد، برخی از منابع خبری مدعی شده‌اند که هوآوی قصد دارد در طراحی دوربین پرچمدار سال 2016 خود از سنسور دوربین دوبل بهره بگیرد.

همچنین گفته شده که هوآوی پس از معرفی و عرضه‌ی گوشی هوشمند پی 9 خود، نسخه‌ای از آن را با صفحه نمایش بزرگ‌تر و احتمالا 6.2 اینچی نیز روانه‌ی بازار می‌کند. ظاهرا این فبلت با نام اختصاصی هوآوی پی 9 ماکس (Huawei P9 Max) معرفی خواهد شد و به نوعی رقیبی برای گوشی هوشمند گلکسی اس 7 پلاس و آیفون 7 پلاس اپل خواهد بود. به نظر شما آیا هوآوی این پتانسیل را دارد که به رقابت با دو کمپانی بزرگ اپل و سامسونگ بپردازد؟

منبع: androidheadlines

ارسال نظر