احتمال معرفی گوشی هوآوی پی 9 با رم 6 گیگابایتی در CES 2016

کمپانی چینی هوآوی در سال 2015 شگفتی‌آفرین شد و رسما توانست سومین شرکت بزرگ تولید و عرضه کننده‌ی گوشی هوشمند در دنیا شود. این کمپانی در رده‌بندی برترین و بزرگ‌ترین عرضه کنندگان گوشی در سال 2015 پس از سامسونگ و اپل قرار گرفت.

احتمال معرفی گوشی هوآوی پی 9 با رم 6 گیگابایتی در CES 2016

به گزارش کلیک، هوآوی اولین شرکت چینی بود که طول یک سال توانست عرضه‌ی محصولات خود را به بیش از 100 میلیون نسخه برساند. هوآوی در سال گذشته گوشی‌های هوشمند متعددی را رونمایی کرد که شاید جالب توجه‌ترین آن‌ها گوشی میت 8 (Huawei Mate 8) و گوشی هوشمند پی 8 (Huawei P8) این شرکت باشد. اما چند وقتیست که صحبت‌های زیادی در رابطه با جایگزین گوشی پی 8 یعنی گوشی هوشمند هوآوی پی 9 (Huawei P9) می‌شود. چندی پیش برخی از منابع خبری مدعی شدند که این محصول در ماه مارس سال 2016 معرفی می‌شود و از جمله مشخصات فنی آن رم 4 گیگابایتی، صفحه نمایش 5.2 اینچی نوع AMOLED با وضوح تصویر 1440 در 2560 پیکسل و سیستم روی چیپ (SoC) کرین 950 خواهد بود.

اما در تازه‌ترین خبرها ارائه شده، اطلاعات جامع‌تری در رابطه با سه نسخه‌ی متنوع این گوشی به دست آمده است. سه نسخه‌ی متنوع این محصول شامل نسخه‌ی اصلی این گوشی با نام هوآوی پی 9، هوآوی پی 9 لایت (Huawei P9 Lite) و هوآوی پی 9 ماکس (Huawei P9 Max) می‌شوند. طبق گزارشات ارائه شده، نسخه‌ی اورجینال این گوشی از صفحه نمایشی 5.2 اینچی بهره‌مند می‌شود اما نسخه‌ی لایت و ماکس آن به ترتیب از نمایشگرهایی 5 و 6.8 اینچی بهره‌مند خواهند شد.

در رابطه با نسخه‌ی اورجینال گوشی هوشمند هوآوی پی 9 گفته شده که این محصول به سیستم روی چیپ کرین 950 مجهز می‌شود و به نوعی این خبر صحت اخبار پیشین را به تایید رسانده است. همچنین دوربین اصلی به کار گرفته شده در این گوشی از نوع دوبل و 13 مگاپیکسلی خواهد بود. اما نکته‌ی جالب توجه‌تری اطلاعات ارائه شده مربوط به ظرفیت احتمالی رم این محصول است. بنا به گزارش اخیر به دست آمده، ظاهرا هوآوی قصد دارد که گوشی هوشمند پی 9 خود را به رمی 6 گیگابایتی و از نوع LPDDR4 مجهز کند. به طور کلی این روزها شایعات زیادی در این زمینه و در رابطه با افزایش ظرفیت رم گوشی‌های هوشمند به گوش می‌رسند. چندی پیش طی گزارشی اعلام شد که کمپانی اوپو هم قصد دارد گوشی هوشمند فایند 9 (Oppo Find 9) خود را به رمی 6 گیگابایتی مجهز کند!

اطلاعاتی که هم اکنون در اختیارتان قرار داده شد، از سوی آقای پان جیوتانگ (Pan Jiutang) ارائه شده است، وی یک تحلیلگر چینی زبان شناخته شده است. وی همچنین اشاره کرده که بدنه‌ی گوشی هوشمند پی 9 هوآوی از مواد فلزی ساخته می‌شود و حتی ممکن است که هوآوی این گوشی را در نمایشگاه CES 2016 رونمایی کند. این موضوع در حالیست که اخبار پیشین ارائه شده در رابطه با این محصول خبر از احتمال رونمایی آن در ماه مارس می‌داندند. در این بین شاید هم موضوع از این قرار باشد که هوآوی در ماه ژانویه و طی رویداد CES از گوشی هوشمند پی 9 رونمایی کند، اما عرضه‌ی رسمی و انبوه آن به ماه مارس موکول گردد. به نظر شما آیا هوآوی در CES 2016 از گوشی پی 9 خود رونمایی می‌کند؟ احتمال بهره‌مندی این محصول از رم 6 گیگابایتی را تا چه اندازه پیش بینی می‌کنید؟

منبع: androidheadlines

ارسال نظر