هوآوی به تهدیدی جدی برای سامسونگ و اپل تبدیل شد

هوآوی در سال 2015 عملکرد فوق‌العاده عالی داشته است. این شرکت توانست در کنار کمپانی شیائومی، لقب بزرگ‌ترین شرکت چینی گوشی‌های هوشمند را از آن خود کند.

هوآوی به تهدیدی جدی برای سامسونگ و اپل تبدیل شد

به گزارش کلیک ، در این بین یکی از برتری‌های هوآوی نسبت به شیائومی مربوط به تمرکز بیشتر این شرکت بر روی فعالیت‌های خود در سایر بازارهای جهانی است، موضوعی که سایر شرکت‌های چینی چندان در آن موفق عمل نکرده و به آن اهمیت نمی‌دهند. این موضوع سبب شده که هوآوی طی چند سال اخیر با عرضه‌ی محصولات و گوشی‌های باکیفیت خود در سراسر دنیا، خود را به عنوان یک برند معتبر معرفی کرده و بتواند روند کسب درآمدهای خویش را افزایش دهد.

هم اکنون هوآوی لقب موفق‌ترین کمپانی چینی تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند را نیز به خود اختصاص داده است. این شرکت در سال 2015 از گوشی‌های متنوعی رونمایی کرد که از جمله شناخته شده‌ترین آن‌ها نکسوس 6 پی و میت 8 هوآوی محسوب می‌شوند. هوآوی همچنین در سال 2015 از ساعت هوشمند اندرویدی اختصاصی خود با نام هوآوی واچ (Huawei Watch هم رونمایی کرده است و بنا به گزارشات اخیر به دست آمده، ظاهرا در رویداد CES 2016 امسال از نسخه‌ی اختصاصی بانوان این ساعت رونمایی می‌کند).

1

اما آیا می‌دانستید که هوآوی در سال 2015 توانست پس از شرکت اپل و سامسونگ خود را به عنوان بزرگ‌ترین کمپانی تولید کننده‌ی گوشی هوشمند در دنیا معرفی نماید؟ هوآوی به تازگی و به طور رسمی در شبکه‌ی اجتماعی چینی زبان Weibo اعلام کرده که فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت در سال 2015 ار مرز 100 میلیون دستگاه عبور کرده است! اگر این موضوع صحت داشته باشد (که مطمئنا دارد)، هوآوی رکورد بسیار جالب توجه‌ای را در سال 2015 به ثبت رسانده و رسما می‌تواند خود را به عنوان سومین کمپانی بزرگ تولید کننده‌ی گوشی در دنیا معرفی کند. پیش ازاین انتظار می‌رفت که شرکت شیائومی با فروش 73 میلیون نسخه از گوشی‌های خود در سال 2015 به این جایگاه دست پیدا کند، اما ظاهرا هوآوی هم اکنون هم از این آمار پیش بینی شده پیشی گرفته و جایگاه سوم این رده بندی را از آن خود کرده است.

جالب است بدانید که تا کنون به جز دو کمپانی بزرگ و شناخته شده‌ی اپل و سامسونگ هیچ شرکت دیگری نتوانسته بود که در طول یک سال میزان فروش گوشی‌های هوشمند خود را از مرز 100 میلیون نسخه عبور دهد. بنابراین هوآوی سومی شرکتی است که توانسته به این رکوزد جالب دست پیدا کند. به طور کلی هوآوی در سال 2015 سبک طراحی محصولات و استراتژی‌های عملکردی خویش را به تغییراتی مواجه ساخت و به نوعی منجر به غافل‌گیر شدن عموم مردم و علاقمندان به گوشی‌های هوشمند شد. کمپانی گوگل در این سال با اعتماد به شرکت هوآوی برای اولین بار ساخت و تولید یکی از نکسوس‌های خود را به یک شرکت چینی واگذار کرد. هوآوی هم در این زمینه عالی عمل کرد و نهایتا نکسوس 6 پی گوگل با کیفیت ساخت فوق‌العاده‌ای عرضه شد. بسیاری از کاربران و کارشناسان عقیده دارند که نکسوس 6 پی گوگل باکیفیت‌ترین محصول از سری محصولات نکسوس گوگل به شمار می‌رود. بنابراین هوآوی با این اقدام خود توانست دید اغلب مردم و به ویژه ما ایرانی‌ها را نسبت به بی‌کیفیت بودن کالاهای چینی تغییر دهد. تولید گسترده‌ی نکسوس پی منجر شد که محبوبیت و مشهوریت هوآوی در سراسر دنیا بیشتر شده و نهایتا این کمپانی بتواند خود را به عنوان یک برند برتر معرفی کند.

2

علاوه بر این، گفته شده که احتمالا کمپانی گوگل قصد دارد که برای تولید یکی از نکسوس‌های سال خود هم مجددا با هوآوی همکاری داشته باشد. در سمت مقابل ساعت هوشمند هوآوی هم تاثیر کمی در روند شناخته‌تر شدن این شرکت و همچنین نمایش کیفیت عملکرد محصولات این برند چینی داشته است. هم اکنون به جرات می‌توانیم ادعا کنیم که ساعت هوشمند و اندرویدی هوآوی (هوآوی واچ) یکی از بهترین، زیباترین و باکیفیت‌ترین ساعت‌های هوشمندی بوده که در سال 2015 میلادی شاهد رونمایی و عرضه‌ی رسمی آن بودیم. حال همگی ما منتظر هستیم تا ببینیم هوآوی برای سال 2016 چه برنامه‌ریزی دارد. به نظر شما این برند چینی می‌تواند در سال 2016 هم روند پیشرفت‌های خود را به همین شکل ادامه دهد؟ اگر روند صعودی پیشرفت‌های این شرکت به همین صورت ادامه پیدا کند، آیا هوآوی پتانسیل لازم به منظور رقابت با دو برند قدرتمند اپل و سامسونگ را خواهد داشت؟

منبع: androidheadlines

ارسال نظر