استفاده از تجهیزات شبکه 5G هوآوی از ۳۱ دسامبر در انگلستان ممنوع است

رسانه کلیک - از تاریخ ۳۱ دسامبر، اپراتورهای انگلیسی نمی‌توانند از تجهیزات شبکه 5G هوآوی در شبکه‌های نسل جدید خود استفاده کنند و همه تجهیزات مستقر در این کشور، تا سال ۲۰۲۷ حذف خواهند شد.

استفاده از تجهیزات شبکه 5G هوآوی از ۳۱ دسامبر در انگلستان ممنوع است

دولت انگلستان، ارائه تجهیزات زیرساخت 5G هوآوی به اپراتورهای محلی را ممنوع کرده است. این تصمیم توسط نخست وزیر بوریس جانسون در دیدار با شورای امنیت ملی (NSC) امضا شد و علاوه بر این دستورات همه تجهیزات شبکه 5G هوآوی مستقر در این کشور، تا سال ۲۰۲۷ حذف خواهند شد.

الیور داودن می‌گوید: «ما از همان ابتدا می‌دانستیم که همکاری با هوآوی پر‌ریسک است. مرکز امنیت سایبری ملی (NCSC) اکنون به وزرا گزارش داده است که ارزیابی امنیتی خود را از حضور هوآوی در شبکه 5G انگلیس به طور قابل توجهی تغییر داده است. انگلیس دیگر نمی‌تواند اطمینان داشته باشد که می‌تواند امنیت تجهیزات 5G هوآوی را تضمین کند. بهترین راه برای تأمین امنیت شبکه‌های ما این است که اپراتورهای محلی از تجهیزات جدید تحت تاثیر هواوی برای ساخت شبکه‌های 5G آینده در انگلستان استفاده نکنند.»

این تصمیم جدید طبق توصیه های مرکز امنیت سایبری ملی (NCSC) در پاسخ به آخرین تحریم‌های ایالات متحده علیه هوآوی و عرضه چیپست‌های آن از اوایل ماه می گرفته شده است.

هوآوی در پاسخ به این تصمیم اعلام کرده است که «این تصمیم ناامیدکننده خبر بدی برای هر کسی در انگلستان با تلفن همراه است.» همچنین هوآوی می‌گوید این تصمیم باعث پس‌رفت انگلیس می‌شود و از انگلستان خواسته است تا در تصمیم خود تجدیدنظر کند. هوآوی می‌گوید: «ما اطمینان داریم که محدودیت‌های جدید ایالات متحده، در مقاومت و یا امنیت محصولاتی که به انگلستان عرضه می‌کنیم تاثیر نخواهد داشت.

ارسال نظر