مغز شما نمی‌تواند این رنگ را به‌صورت مستقیم درک کند

محققان رنگی را ارائه کرده اند که مغز شما نمی تواند اطلاعات دقیقی از آن را دریافت کند و نمی تواند آن را در فام های رنگی بگنجاند.

مغز شما نمی‌تواند این رنگ را به‌صورت مستقیم درک کند

کلیک-شما این رنگ را چگونه توصیف می کنید؟ چه اسمی برای این رنگ وجود دارد؟ شاید ممکن است برای این رنگ باید یک واژه جدید در نظر گرفت ولی مغز شما نمی تواند به درستی این رنگ را درک کند!

تحقیقات جدید Johns Hopkins نشان می دهد که مردم نمی توانند اطلاعات مشخصی از فام های رنگ دریافت کنند و به همین دلیل نمی توان نام مشخصی برای این رنگ در نظر گرفت.

هاپکینز در توضیح بیشتر تحقیقات خود این گونه نوشته است که در مراحل اولیه تحقیقات به سراغ چرخه رنگ رفته است و ۱۸۰ تن رنگ مختلف در این چرخه رنگ پیدا شده است. رنگ هایی که در چرخه رنگ وجود دارند رنگ های واضحی هستند که با یک کلمه رنگ مربوط به ذهن مخاطب متبادر می شود، مانند رنگ آبی، صورتی، سبز، بنفش که همه این رنگ ها در ذهن همه ما تعریف شده است.

برخی رنگ ها نیز در حافظه تجربی ما ذخیره شده اند و ما با دیدن آن ها ناخودآگاه آن را به یاد می آوریم و این هم به دلیل تکرار است که ذهن ما می تواند به سرعت خاطرات خود را به موضوع دیده شده تطبیق دهد.

پس از به دست آوردن این نتایج هاپکینز نتوانسته این رنگ را در میان ۱۸۰ تن موجود در چرخه رنگ پیدا کند، حالا بحثی که به وجود می آید این است که این رنگ باید براساس تجربه نیز تجزیه و تحلیل شود، به همین علت هاپکینز رنگ مورد نظر را بر روی گروهی از انسان ها از ملیت های مختلف آزمایش می کند تا شاید ریشه آن را در خاطره انسانی پیدا کند. در این زمینه نیز نتیجه ای حاصل نمی شود و حتی این رنگ در خاطره انسان هایی با ملیت ها و فرهنگ های متفاوت نیز وجود ندارد.

بسیاری افراد این رنگ را بیشتر نزدیک به رنگ صورتی می دانند و با دیدن این رنگ می تواند به صورتی اشاره کنند که صورتی نزدیک ترین رنگ به این رنگ بی نام است.

مغز شما نمی‌تواند این رنگ را به‌صورت مستقیم درک کند

مغز شما نمی‌تواند این رنگ را به‌صورت مستقیم درک کند

ارسال نظر