هوش انسان همچنان برتر از هوش مصنوعی است

گوشی ها و گجت های هوشمند، روبات هایی با هوشی شبیه انسان که بسیاری از امور را تسهیل می بخشد. اما برای بسیاری از کارشناسان بر این باورند همچنان این هوش مصنوعی (A-I) از هوش انسان برتری ندارد.

هوش انسان همچنان برتر از هوش مصنوعی است

به گزارش کلیک، هوش مصنوعی (A-I) یکی از حوزه های مورد بحث در میان متخصصین فناوریست، میزان پیشرفت در این حوزه و نیز مقایسه آن با هوش انسانی چالش برانگیزترین مسئله در میان کارشناسان است.

"جیمز تگ" یکی از متخصصین در حوزه تکنولوژی بر این باور است هوش مصنوعی ابداعی در گجت ها به هیچ وجه قابل مقایسه با هوش بشری نخواهد بود. چرا که قدرت تشخیص، خلاقیت یکی از شاخصه های هوش بشری ست که سیستم های فوق هوشمند نیز قادر به شبیه سازی چنین پدیده ای نخواهند بود. همچنین وی در کنفرانس Heroes of Mobile که هفته گذشته در لس آنجلس - آمریکا برگذار شده بود، به این نکته اشاره کرد که قوی ترین هوش های مصنوعی با محاسبات بسیار دقیق قادرند تنها به میزان نسبتا محدودی از رفتارهای بشری کپی برداری کنند.

جیمز تگ؛ نویسنده و بنیانگذار یکی از معروف ترین شرکت های مخابراتی با نام Truphone در طی کنفرانس مطبوعاتی با مطرح کردن پیشرفت قابل توجه در مجهز سازی سیستم هوش مصنوعی، افزود با استفاده و تجهیز این سیستم قادرند خلاهای موجود در برخی موارد در تشخیص های کاربر را مرتفع کنند.

برای مثال، هوش بشر قادر به یادآوری خاطرات ضبط شده در گذشته بسیار دور نیست و یا ذهن انسان در به یاد آوری شماره های طولانی ناتوان است. بنابراین هوش مصنوعی در این زمینه به کمک بشر می آید تا این خلا را پر کند.

جمیز تگ همچنین در پایان این کنفرانس به نقش هوش مصنوعی در نسل آینده خطوط مخابراتی Truphone اشاره کرد و افزود، نسل آینده این خطوط مخابراتی ترکیبی از هوش مصنوعی و تکنولوژی خواهد بود، که قادر به تشخیص موقعیت افراد برای تماس و همچنین هماهنگی بین مکالمات خواهد پرداخت. همچنین این سیستم قادر خواهد بود، تماس های مجدد را نیز طبق شناسایی موقعیت برقرار کند. این سیستم برای تماس های بین المللی نیز پیش بینی کرده است تا مشکلی در ارتباط های کاربر به وجود نیاید.

متخصصان پیش بینی می کنند با پیشرفت این تکنولوژی و نفوذ آن به زندگی روزمره افراد، در آینده شاهد نقش موثرتری از آن خواهیم بود. که در کنار ذهن خلاق بشری پیشرفت های بزرگی را برای جامعه انسانی بوجود خواهد آورد.

منبع: pcmag

ارسال نظر