انسان فقط ۱۰۰۰ سال دیگر مهلت دارد که بر روی زمین زندگی کند

استیون هاوکینگ، فیزیکدان معروف هشدار داد که فقط ۱۰۰۰ سال دیگر بر روی زمین زندگی خواهیم کرد و تنها چیزی که ما را از انقراض حتمی نجات خواهد داد، راه اندازی مستعمرات در جای دیگر منظومه شمسی است.

انسان فقط ۱۰۰۰ سال دیگر مهلت دارد که بر روی زمین زندگی کند

به گزارش کلیک، استفان هاوکینگ معتقد است که انسان برای ادامه زندگی ناچار است که به فضا مهاجرت کند.

هاوکینگ فیزیکدان برجسته در سخنرانی همین هفته در دانشگاه کمبریج گفت که فکر نمی کند بیش از ۱۰۰۰ سال دیگر بر روی کره خاکی زندگی کنیم.

استیون هاوکینگ که اخیرا هشدار داده بود که هوش مصنوعی می تواند بهترین اختراع یا بدترین اختراع انسان باشد ، اکنون از سرنوشت بشریت سخن می گوید.

با توجه به اینکه انسان در حال انجام اشتباهات مشابه ای است که بارها و بارها آن ها را تکرار می کند، هاوکینگ گمان می کند که سلاح های خود مختار می توانند عواقب جدی برای بشریت داشته باشند.

هاوکینگ تخمین زده است که مستعمرات انسان در مریخ تا صد سال آینده یا بیشتر قابل زندگی نیست و این به معنی آن است که ما باید در چند دهه پیش رو مراقب باشیم.

حتی اگر اثرات بالقوه تغییرات ویرانگر آب و هوا، بیماری های همه گیر جهانی، مقاومت به آنتی بیوتیک ها و توانایی های هسته ای کشورهای متخاصم را در نظر نگیریم، به زودی باید با دشمنانی مبارزه کنیم که حتی نمی دانیم چگونه باید با آن ها مبارزه کرد.

اواخر سال گذشته میلادی، هاوکینگ نام خود را به بیش از ۲۰ هزار محقق و متخصصان، از جمله ایلان ماسک، استیو وزنیاک، نوام چامسکی افزود که خواستار ممنوعیت توسعه سلاح های مستقل هستند که می توانند بدون دخالت انسان اهداف را به آتش بکشند.

hawking

ایلان ماسک سال گذشته اعلام کرد که ربات های ما کاملا مطیع هستند، آن ها دارای قابلیت های قابل توجه اما محدودی هستند.

اما چه اتفاقی خواهد افتاد اگر آن ها را کامل تر کنیم، تا حدی که از یک انسان نیز بهتر شوند؟ چیزی که همیشه می خواستیم!

به نظر می رسد که ما به زودی محدودیت های آن ها را کاهش خواهیم داد، و در بدترین حالت عملکرد انسان به شیوه ای مجازی قابل انجام خواد بود. قابلیت های هوش مصنوعی از این نظر که تا چه حد می تواند برای جامعه سود و فایده به ارمغان بیاورد ، از طرفی دیگر آسیب هایی که ساخت نادرست ابزارهای هوش مصنوعی می تواند به جامعه برساند نیز قابل درک است.

تصور کنید که در حال مبارزه با یک ربات سرکش هستیم که خیلی هوشمندانه تر از انسان عمل می کند و ناگهان به ما اعلام می شود که بیگانگان (انسان های فضایی) سیگنال هایی ارسال کرده اند که در حال انفجار کیهان هستند.

در آینده به اجبار تلاش خواهیم کرد که تغییرات آب و هوایی را کاهش دهیم، که به معنی آن است که برای کشت محصولات نخواهیم توانست از زمین ها استفاده کنیم، سواحل از بین خواهند رفت و هر چیزی خوراکی را که از دریا بدست خواهیم آورد از شدت گرما به سرعت پخته می شود.

اگر بیگانگان مهاجم باشند، زمانی که با دشمن ضعیفی روبرو شوند که سیاره قابل سکونت آن ها با مشکل مواجه شده است، حتی اگر آن ها مهاجم نباشد، ما انسان ها هستیم، بنابراین احتمالا سعی خواهیم کرد که آن چه آن ها دارند را با خود تقسیم کنیم، بنابراین جنگ با بیگانگان آغاز خواهد شد.

پروفسور هاوکینگ در ویدیو آنلاین اخیر خود عنوان کرده بود که بیشتر از هر زمان دیگری مطمئن است که ما تنها نیستیم، ولی اگر بیگانگان ما را پیدا کنند بسیار قدرتمندتر از ما هستند و ممکن است ما را چندان با ارزش نبینند، همانگونه که ما باکتری ها را با ارزش نمی بینیم.

واضح است که نیاز به یک برنامه بک آپ داریم، مهلتی که هاوکینگ در نظر دارد ۱۰۰۰ سال است. به نظر او ممکن است که از اشتباهات خود جان سالم به در ببریم، فقط اگر در جایی دیگر در منظومه شمسی از شر خودمان راحت شویم.

هاوکینگ در جمع دانشجویان دانشگاه کمبریج گفت "سعی کنید که از هر چیزی که می بینید حسی ایجاد کنید، در مورد آنچه جهان را به وجود آورده است نگاهی متعجبانه داشته باشید و کنجکاو باشید. هر چقدر که زندگی سخت به نظر می رسد، همیشه چیزی وجود دارد که شما می توانید در آن موفق شوید، فقط مهم است که تسلیم نشوید."

ارسال نظر