زندگی انسان در خانه هایی از جنس چاپ سه بعدی در آینده نزدیک

گروهی از مهندسان دانشگاه ام آی تی، یک ربات چاپگر سه بعدی ساخته اند که در آینده نه چندان دور می تواند خانه ها و سازه های مشابه آن روی زمین و حتی خارج از زمین بسازد. "پلت فرم ساخت و ساز دیجیتال"، می تواند هر سازه ای را در هر محیطی بسازد.

زندگی انسان در خانه هایی از جنس چاپ سه بعدی در آینده نزدیک

به گزارش کلیک، اگر بازی StarCraft یا هر بازی مشابه آن را انجام داده باشید، احتمالا از این موضوع شگفت زده شده اید که واحدهای شما چطور می توانند پایگاه ها را تا این اندازه سریع بسازند. خوب، شاید آن Terran SCV ها نوعی چاپگر سه بعدی هستند؛ و به احتمال زیاد شباهت زیادی با آنچه در دانشگاه ام آی تی ساخته شده، دارند.

البته پلت فرم ساخت و ساز دیجیتال (DCP) دانشگاه ام آی تی اولین چاپگر سه بعدی نیست که می تواند خانه بسازد، اما یک چاپگر سه بعدی معمولی هم نیست. این پلت فرم، یک سیستم کاملا قابل تنظیم و حرکت آزاد است که می تواند چاپ سه بعدی را در مورد اجسام با هر اندازه ای انجام دهد. علاوه بر آن، سازندگان DCP قصد دارند آن را به یک ابزار ساخت و ساز خودکفا تبدیل کنند که می تواند ساختمانهای منحصر به فردی که براساس داده های زیست محیطی محل مورد نظر طراحی شده را بسازد.

به طور خلاصه، DCP یک سیستم رباتیک خودمختار است که می تواند در هر محیطی، و با استفاده از هر نوع مصالح ساختمانی طبیعی که در آن محیط یافت می شود، کار کند. به گفته استیون کیتینگ :"هدف ما آن است که در آینده، دستگاهی کاملا خودمختار داشته باشیم که بتوانیم آن را به ماه یا مریخ یا قطب جنوب بفرستیم و خودش بتواند به آنجا برود و به تنهایی سازه های مورد نظر ما را در آنجا بسازد".

در طی مرحله اثبات مفهوم، که گزارش آن در نشریه Science Robotics منتشر شد، DCP قادر بود با استفاده از ترکیبی از فوم و بتن، فقط در مدت ۱۴ ساعت یک گنبد با ارتفاع ۳٫۷ متر (۱۲ فوت) بسازد.

نِری اوکسمان گفت: "این دستگاه از نظر من فقط یک چاپگر نیست. بلکه یک راه کاملا جدید برای تفکر در مورد ساختن سازه هاست که امکان تغییر الگوهای رایج در عرصه ساخت دیجیتالی، و حتی طراحی معماری را فراهم کرده و آن را تسهیل می کند... سیستم ما، به نمونه ای از ساخت و سازهای دیجیتالی در آینده اشاره دارد که برای ما امکانات جدیدی در روی زمین و فراتر از آن فراهم می کند".

ارسال نظر