ساخت ابرچنبر واشینگتون - نیویورک قطعی شد

رسانه کلیک - ۴ سال پس از ارائه اولین مقاله در مورد حمل و نقل هایپرلوپ Hyperloop (ابرچنبر)، ایلان ماسک طراح این سیستم ترابری مجوز لازم را برای راه‌اندازی آن دریافت کرد. 

ساخت ابرچنبر واشینگتون - نیویورک قطعی شد

«ایلان ماسک» این پروژه را به صورت متن‌باز ارائه داد که پس از آن شرکت‌هایی مانند Hyperloop One و Hyperloop Transportation Technologies از این طرح استقبال کردند. سال گذشته، سیستم نیرومحرکه این طرح در ایالت نوادا، آزمایش و چند هفته پیش هم تست سرعت آن انجام شد. سرعت این ابرچنبر قریب به ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت است.

شرکت Hyperloop Transportation Technologies در حال حاضر با مقامات هندی برای ارائه خدمات خود در این زمینه مذاکره می‌کند. هند دومین کشور پرجمعیت دنیا است. بنابر گزارش‌هایی که ماه گذشته منتشر شد، ایلان ماسک شدیدا به دنبال آن است تا طرح خود را در ساخت تونل، پیاده کند. شرکت Boring، مدلی برای ساخت تونل دارد که متناسب با طرح هایپرلوپ است.

چندی پیش، ایلان ماسک اعلام کرد که مجوزهای لازم را برای راه‌اندازی ابرچنبر واشینگتون - نیویورک دریافت کرده است. این هایپرلوپ مسیر نیویورک، فیلادلفیا، بالتیمور و واشینگتن را که حدود ۴٫۵ ساعت طول می‌کشد، طی ۲۹ دقیقه طی می‌کند. گفته می‌شود خبرگزاری‌های Wired و Bloomberg خبر راه‌اندازی هایپرلوپ و توقف آن در ایستگاه‌های ذکرشده را تأیید کرده‌اند.

گفتنی است؛ «ماسک» بارها اعلام کرده که به دنبال تجاری‌سازی این طرح نیست مگر اینکه سایر شرکت‌های دخیل در این پروژه، کند پیش روند. از نظر ایلان ماسک ۴ سال زمان بسیار زیادی است.

ارسال نظر