هایپرلوپ ایلان ماسک به عنوان سریع ترین وسیله نقلیه جهان آزمایش می شود

رسانه کلیک - ایلان ماسک، بنیان‌گذار شرکت تسلا قصد دارد تا یک تست سرعت از هایپرلوپ جنجالی خود بگیرد که در صورت موفقیت آزمایش، این ابر چنبر به رکورد جدیدی در سرعت دست پیدا می کند.

هایپرلوپ ایلان ماسک به عنوان سریع ترین وسیله نقلیه جهان آزمایش می شود

این تست سرعت از هایپرلوپ (Hyperloop) در ادامه روند رکوردگیری های شرکت تسلا برای افزایش سرعت و کیفیت عملکرد خواهد بود و در صورت موفقیت آزمون، این وسیله مسافربری را می‌توان به عنوان سریع ترین خودروی جهان فرض کرد.

علی رغم همه خوش‌بینی ها، ایلان ماسک مردی که رؤیای ارسال مسافران با سرعت 1200 کیلومتر بر ساعت بین دو شهر را دارد معتقد است که این تست می‌تواند به طرز وحشتناکی هم اشتباه انجام شود که در آن صورت وسیله نقلیه به "فلز خرد شده" تبدیل خواهد شد. البته آزمایش هایپرلوپ قرار است بدون سرنشین انجام شود.

کوچک ترین اشتباه محاسباتی یا برنامه ریزی غلط می‌تواند منجر به شکست بد تست سرعت از هایپرلوپ شود و ماسک اذعان کرده است که فاصله بین موفقیت تا شکست در این آزمایش بسیار اندک است اما هر دو نتیجه قطعاً می‌تواند هیجان انگیز باشد.

اگر ماسک بتواند در این آزمایش به سرعت 616 کیلومتر بر ساعت برسد، یک رکورد سرعت جدید برای هایپرلوپ ثبت خواهد شد، چرا که دانشمندان این طرح، قصد دارند تا قدم به قدم به هدف 1200 کیلومتر بر ساعت برسند.

رکورد قبلی برای این سیستم حمل و نقل در ماه دسامبر سال قبل ثبت شده است که Hyperloop One توانست با سرعت 386 کیلومتر در ساعت در صحرای نوادا حرکت کند.

یک نکته مورد بحث این است که اگر ماسک قصد داشته باشد یک خودرو را با سرعت 616 کیلومتر بر ساعت در هایپرلوپ حرکت دهد، ممکن است در بلند مدت در بخش بدنه خودرو، با مشکلاتی مواجه شود و بر همین اساس است که بسیاری اعتقاد دارند این تست سرعت از هایپرلوپ می‌تواند یک محک بسیار جدی باشد.

هنوز تاریخ دقیق تست سرعت از هایپرلوپ مشخص نیست، اما بسیاری برای رسیدن به این زمان تاریخی، لحظه شماری می کنند.

شایان ذکر است؛ هایپرلوپ نوع جدیدی از حمل و نقل سریع است که توسط ایلان ماسک بنیانگذار شرکت‌هایی همچون تسلا موتورز، پی‌پل و اسپیس‌اکس مطرح شده‌ است. در این نوع حمل و نقل کپسول‌هایی در داخل لوله‌هایی که در آن شرایط خلأ حکمفرماست، قرار می‌گیرد و با استفاده از فشار هوایی که از عقب وسیله وارد و از خروجی‌های پائین آن به بیرون رانده می‌شود، حرکت می‌کند.

ارسال نظر