اولین ابررایانه فیلمساز جهان یک تریلر ترسناک ساخت

شرکت فیلمسازی فاکس قرن بیستم با همکاری ابررایانه آی‌.بی‌.ام نخستین پیش پرده یا تریلر فیلم شناختی جهان را برای یک فیلم ترسناک به نام "مورگان" ساخته‌اند.

اولین ابررایانه فیلمساز جهان یک تریلر ترسناک ساخت

به گزارش کلیک، شرکت فاکس برای ساخت این پیش پرده که برای فیلم ترسناک "مورگان" طراحی شده، از دانش هوش مصنوعی استفاده کرده تا تماشاچیان را بیشتر جذب کند.

داستان این فیلم درباره‌ی موجودی است که ترکیبی از یک انسان دو رگه و فناوری نانو است، در اقدامی شرکت فاکس تصمیم گرفت از ابررایانه واتسون برای ساخت یک پیش پرده ساخته شده توسط رایانه کمک بگیرد.برای این پروژه محققان آی‌بی‌ام ۱۰۰ پیش پرده فیلم ترسناک مختلف را به صورت صحنه‌های جداگانه تفکیک کردند و سپس از ابررایانه خواستند که هر بخش را از میان سه منشور مختلف بررسی کند.

ابررایانه واتسون ابتدا تحلیل بصری کاملی از هر لحظه پیش پرده انجام داده و حالت ها و برچسب‌هایی مختلفی را برای هر صحنه تعریف کرد. سپس صدای هر صحنه بررسی شد تا حس و حال هر لحظه سنجیده شود. این ابررایانه در انتها ترکیب هر صحنه را برای تولید صحنه‌ای از موقعیت‌ها و تصاویر خاص که معمولا در پیش پرده‌های موفق فیلمهای وحشتناک استفاده می‌شوند، بر هم زد.

morgan movie

زمانی که واتسون توانست استراتژی‌های کلی تدوین یک پیش پرده ترسناک را بدست بیاورد، محققان به آن اجازه دادند تا فیلم را از ابتدا تا انتها ببیند و ۱۰ لحظه مهم را برای ساخت این تریلر انتخاب کند. در این مرحله، یک تدوینگر انسان به انجام ویرایش‌های نهایی از میان شش صحنه منتخب نهایی پرداخت تا پیش‌پرده نهایی بدست آید.

دستاورد این پروژه‌ی انسانی به همراه رایانه‌ها تریلر فیلم "مورگان" شده است که برای اولین بار در آن از هوش مصنوعی استفاده شده‌است و توجه رسانه‌ها و مردم را به خود جلب کرده است.

ارسال نظر