حوزه فناوری اطلاعات ممکن است با آسیب‌ها و تهدیدها روبرو باشد

رسانه کلیک –  اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری در مراسم تودیع و معارفه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اقتصاد مفاومتی گفت: معاون اول رییس جمهور: ایجاد فضای صادرات نرم افزار و سخت افزار ضروری است.

حوزه فناوری اطلاعات ممکن است با آسیب‌ها و تهدیدها روبرو باشد

به گزارش کلیک ، اسحاق جهانگیری، معاول اول رییس جمهوری در مراسم تودیع و معارفه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت یازدهم عملکرد بسیار خوبی را داشته است و باید برای نقد دولت یازدهم، شرایط ابتدا و انتهای دولت یازدهم را با دید منصانه نگاه کنیم. یکی از بخش‌هایی که در دولت یازدهم توانسته عملکرد بسیار خوبی داشته باشد، فناوری اطلاعات و ارتباطات است که با زندگی روزمره مردم پیوند خورده است.

جهانگیری ادامه داد: در دولت یازدهم به لطف مذاکرات بین المللی و باز شدن مسیرهای توسعه، کشورها و شرکت‌های خارجی مطرح با ایران ارتباط بر قرار کردند و روابط آن‌ها با ایران بهبود بخشیده شده است. فناوری اطلاعات یکی از مسیرهایی است که باید بیشتر تقویت شود و بخشی است که می‌توان از آن به عنوان پیشرانی برای توسعه سایر بخش‌ها استفاده کرد؛ در واقع حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌تواند نقش موتور محرک برای سایر بخش‌های کشور را داشته باشد به همین دلیل است که توسعه این بخش باعث توسعه سریع کشور خواهد شد.

معاول اول رییس جمهور با اشاره به مسائل اقتصادی گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر حوزه مسائل اقتصادی است و اقتصاد مقاومتی یکی از اولویت‌های اصلی است که باید رعایت شود. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ۵ رویکرد اساسی اقتصاد مقاومتی جایگاه اول را دارد. باید فضا برای صادرات نرم افزار و سخت افزار ایجاد شود تا بتوان از این بخش به عنوان نقطعه قوت اقتصاد کشور استفاده کرد. همچنین اقتصاد مبتنی بر دانش و استفاده از استارت آپ‌ها یکی دیگر از ارکان اقتصاد مقاومتی در جریان اقتصاد دانش بنیان است.

وی در رابطه با فرصت و تهیدها در حوزه فناوری اطلاعات گفت: حوزه فناوری اطلاعات ممکن است که با آسیب و تهدیدهایی نیز روبرو باشد اما هر ابزاری می‌تواند در کنار صدها کاربر مفید، کاربردهای ناپسندی نیز داشته باشد. یکی از کاربردهای حوزه فناوری اطلاعات، عدالت محوری و مردمی بودن است و باید از فرصت‌های حوزه فناوری اطلاعات استفاده مطلوبی داشته باشیم.

جهانگیری با تاکید بر ضروری بودن استفاده و تقویت دولت الکترونیک گفت: سیستم دولت الکترونیک قادر است علاوه بر ارائه خدمات آنلاین به مردم، می‌تواند تا نتیجه خوبی در ایجاد شفاف سازی در نظام اداری و اقتصادی ایران و جلوگیری از فساد در سیستم کشور داشته باشد. ما از وزارت ارتباطات تقاضا داریم تا داشبوردی را برای مشاهده آنلاین وضعیت و اطلاعات پیشرفت دولت الکترونیک و استفاده مردم از آن برای بنده و رییس جمهور محترم، دکتر روحانی ایجاد کند تا اگر کوتاهی در این حوزه در حال انجام است، مشخص و به آن رسیدگی شود. ما از دولت دوازدهم و مهندس جهرمی انتظار داریم تا به نواقص دولت الکترونیک توجه داشته باشند.

معاون اول رییس جمهور در دفاع از محمد جواد آذری جهرمی، وزیر جوان ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: من مطمئن هستم که کسانی که به ایشان حرف‌های ناپسندی زده‌اند یا دغدغه زیادی برای وزارت ایشان داشتند، زوی مجبور خواهند شد تا از آقای جهرمی حلالیت بطلبند و ایشان با عمل به دغدغه‌ها پاسخ خواهد داد تا خیال تمامی دلواپسان راحت شود.

ارسال نظر