وزیر ارتباطات به ادعای غربی‌ ها مبنی بر حمله سایبری ایرانی‌ ها واکنش نشان داد

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه حملات سایبری دولتی که به اسم هکریست معروف است، قربانی بوده است، نمونه‌ های مختلفی در این زمینه داشته‌ ایم. اخیرا خود غربی‌ ها رسما اعلام کردند که با «استاکس‌ نت» (Stuxnet) به ایران حمله کردند، البته پیش از این برای ما شفاف بود که این حملات توسط آنها انجام شده است.

وزیر ارتباطات به ادعای غربی‌ ها مبنی بر حمله سایبری ایرانی‌ ها واکنش نشان داد

به گزارش کلیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مورد اینکه غربی‌ ها و به خصوص آمریکا مدعی هستند ایران حملات سایبری شدیدی علیه زیرساخت‌ های این کشورها انجام می‌ دهد، عنوان کرد: حملات سایبری گونه‌ های مختلفی دارد، یک نوع از این حملات، حملات سایبری سازمان‌ دهی‌ شده حاکمیتی و دولتی است.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه حملات سایبری دولتی که به اسم هکریست معروف است، قربانی بوده است، نمونه‌ های مختلفی در این زمینه داشته‌ ایم. اخیرا خود غربی‌ ها رسما اعلام کردند که با «استاکس‌ نت» (Stuxnet) به ایران حمله کردند، البته پیش از این برای ما شفاف بود که این حملات توسط آنها انجام شده است.

آذری جهرمی ادامه داد: هر روز شاهد حملات سایبری برخی کشورهای در زیرساخت‌ های خود هستیم که حمایت‌ شده پیش‌ می‌ روند، اما اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ ریزی کرده که از این ابزارها برای حملات سایبری استفاده کند، باید بگویم ما قالب مصوبی به نام نیروی سایبری نداریم، کما اینکه آنها در ارتش و نظام‌ های خود ارتش سایبری دارند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه سندی به اسم حمله سایبری در پوشش دفاع سایبری نداریم، بیان کرد: اما در ایران هم هکر وجود دارد مثل همه کشورهای دنیا،‌ این هکرها با انگیزه‌ های مختلف فعالیت می‌ کنند، برخی اوقات برای کسب نام و نشان و برخی اوقات برای هدف‌ های شخصی و مسائل مالی است، طبیعتا از ایران هم هک صورت می‌ گیرد.

وی افزود: ما نظام همکاری‌ های بین‌ المللی با کشورهای مختلف داریم که گزارشاتی که از طریق مراکز امنیت سایبری‌ شان می‌ آید رسیدگی می‌ کنیم و پاسخ می‌ دهیم و متقابلا مواردی که ما داشته باشیم آنها پیگیری می‌ کنند و حداکثر تلاشمان را می‌ کنیم که این نوع اقداماتی که برای زیست‌ بوم فضای مجازی تهدیدآمیز متوقف کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: همان‌ گونه که حمله به زیرساخت‌ های ما توسط رژیم صهیونیستی و آمریکا محکوم است حمله سایبری به هر کشوری را نیز محکوم می‌ کنیم چرا که صنعت فناوری اطلاعات برای بهبود زندگی مردم و رفاه ایجاد شده است.

آذری جهرمی یادآور شد: این اختلال‌ ها می‌ تواند زندگی نسل بشری را مختل کند و هر چه که نسل بشری را مختل کند محکوم است.

ارسال نظر