ایده از اپل، تقلید از سامسونگ

با عرضه قریب الوقوع یک آیفون کوچک تر و یک iPad جدید، اپل دیگر فداکاری دردناکی را به خاطر سادگی انجام نخواهد داد.

ایده از اپل، تقلید از سامسونگ

به گزارش کلیک، سادگی یکی از مهم ترین کلمات در دنیای اپل است. این کلمه هسته مشتری مداری و تجربیات کاری در این شرکت به حساب می آید.

اما عرضه مورد انتظار آیفون SE و آیپد ۹٫۷ اینچی Pro در رویداد ماه مارس، آخرین نشانه ای است که اپل به این سادگی و احتیاط پایان خواهد داد و محصولات تازه ای را وارد بازار می کند.

این شرکت دو مدل یا "SKU" برای اولین نسل آیفون در سال ۲۰۰۷ منتشر کرد، یک مدل ۴GB و مدل ۸GB، درحالی که برای iPhone 6s تعداد ۱۲۰ SKU مختلف در نظر گرفت، که شامل دو اندازه، چهار رنگ و سه اندازه از نظر حافظه ذخیره سازی متفاوت بود.

معرفی نسل جدید از آیفون ۴ اینچی SE، احتمالا این مدل های مختلف را به ۱۸۰ نوع خواهد رساند که این تعداد بسیار بیشتر از ۹ سال پیش است.

بنابراین این اتفاق چه پیامی برای شما در مورد خط سیر اپل دارد؟

اول از همه، شکی نیست که بخشی از روایت سنتی موجود در اپل را می شکند. زمانی که استیو جابز در سال ۱۹۹۷ رسما به اپل بازگشت، یکی از مهم ترین کارهایی که انجام داد این بود که خط تولید تعدادی از محصولات را متوقف کرد. این نوع سادگی بدیهی است که نتایج بزرگی را در بر دارد. سیزده سال بعد، اپل به عنوان ارزشمندترین شرکت تکنولوژی در جهان شناخته شد و مایکروسافت را پشت سر گذاشت، اتفاقی که کسی در سال ۱۹۹۷ تصورش را هم نمی کرد.

در این روند اپل تبدیل به شرکت مورد علاقه همگان برای نظم و انضباط، تمرکز، و توجه به جزئیات شد. اتفاقی که بازی و برگ برنده اپل بود.

در واقع چنین فکری است که موجب به خلق محصولی به نام "Apple Watch" می شود که فروشش از آیفون هم بیشتر است و به جرات می توان گفت که تا چند سال آینده بر روی هر طاقچه ای می توان آن را دید و هر سلیقه ای را راضی می کند.

اما سامسونگ از مدت ها قبل یک بازی زیرکانه را شروع کرده است. این تولیدکننده کره ای تقریبا مدل های بیشماری را از محصولات مختلف وارد بازار می کند، که این کارش در تضاد با رویکرد نظم است. ولی این کار هوشمندانه، حرکت بسیار خوبی برای از سر راه برداشتن رقبای دیگر است.

استراتژی سامسونگ تسلط به بازار و سود بزرگ از آن بوده و هست. حتی گاها مورد انتقاد و شکایت، به دلیل عدم رعایت اصالت در طرح های خود شده است. چرا که در اوایل که سامسونگ وارد دنیای موبایل شده بود، به شدت از اپل تقلید می کرد و همه از این کارشان با تقلب و کپی برداری یاد می کردند.

استیو جابز زمانی گفت: واقعا به چیزهایی که در شرکت مان می سازیم، افتخار می کنم. چرا که می دانم نوآوری است.

منبع: zdnet

ارسال نظر