شرکت هایی که در فیسبوک به دنبال شما هستند را بشناسید و مسدود کنید

منبع: businessinsider

شرکت هایی که در فیسبوک به دنبال شما هستند را بشناسید و مسدود کنید

به گزارش کلیک، اکثر مردم فراموش می کنند زمانی که برنامه ای را دانلود می کنند یا با فیسبوک وارد وب سایتی می شوند به آن شرکت ها اجازه می دهند که به پروفایل شان در فیسبوک نگاهی بیاندازند. اغلب پروفایل شما شامل آدرس ایمیل و شماره تلفن تان و سابقه کاری و محل سکونت فعلی تان است. و اکثر مردم نمی دانند که اگر این اطلاعات را با دوستان سهیم شوید، برنامه هایی که به واسطه آن دوستان استفاده می شوند هم می توانند به اطلاعات تان دسترسی پیدا کنند!
تبلیغ کنندگان، توسعه گران برنامه فیسبوک و شریک های تبلیغاتی فناوری فیسبوک نمی توانند اسم شما، شماره تلفن شما یا کارفرمای تان را ببینند، چرا که فیسبوک تمام اطلاعات را برای حفظ حریم شما پنهان و بی نام کرده است. اما آن اطلاعات را به صورت متراکم به شرکت هایی که می خواهند شما و افرادی مثل شما را ردیابی کنند می فروشد.
اگر نگران حریم تان در فیسبوک هستید، می توانید این دو کار را انجام دهید:
اول این که انتخاب کنید که در مسیر ردیابی تبلیغاتی نباشید. برای این کار به لیست شرکت هایی که در حساب فیسبوک تان است نگاهی بیاندازید و آن را ویرایش کنید.
مرحله دوم، میزان اطلاعاتی که در اختیار چنین شرکت هایی گذاشته اید و آن را فراموش کرده اید به شما نشان می دهد، اگر مدتی است که این کار را نکرده اید می تواند هشدار دهنده باشد.
فیسبوک اخیرا زمینه اش را تغییر داده، در این جا راهنمای آپدیت شده ماست تا از آن محافظت کنید.
۱٫در ابتدا با پیگیری تبلیغاتی شروع می کنیم. بر پایین پیکان در سمت راست صفحه فیسبوک تان کلیک کنید.

۱
می توانید با این دانش که تبلیغات با ورود پنهانی شما و یا به صورت توده ای که هر کسی می تواند شبیه شما باشد را هدف گیری می کند کمی خود را آرام کنید. آن ها برای شخص شما هدف گیری نمی کنند، اگر چه حس می شود به این شکل است.
۲٫وارد پردازش صحنه (settings) شوید.

۲
۳٫بر گزینه تبلیغات (ads) کلیک کنید.

۳
۴٫ در هر قسمت از تبلیغات بر گزینه "ویرایش" کلیک کنید.

۴
۵٫در لیست ویرایش به شما نشان داده می شود که چطور از شناسه فیسبوک شما در تبلیغ استفاده می شود و دیگران می بینند.

۵

در این مثال فرضی، دوستان من ظاهرا تبلیغی برای بازار جاسپر دیده اند که گویا من آن را قرار داده ام (این تبلیغ با توجه به این که من در گذشته از این شرکت خوشم می آمد در صفحه من راه اندازی شد).
۶٫ این مسئله به راحتی با تغییر گزینه به "هیچ کس" حل می شود.

۶
۷٫ حالا برویم سراغ برنامه ها. این کار نیازمند کنکاش بیشتری است. به سراغ شکل "قفل" در بالای سمت راست صفحه فیسبوک تان بروید.

۷
۸٫ فیسبوک این مسیر را از طریق دایناسور آبی کوچکی ارائه می دهد.

۸
۹٫ اما ما توصیه می کنیم شیرجه عمیقی به پردازش صحنه بزنید.

۹
۱۰٫ وقتی وارد پردازش صحنه شدید، به برنامه ها بروید.

۱۰
۱۱٫ این کمی شوکه کننده است، لیستی از برنامه های شرکتی که در فیسبوک پیگیر شما بود. ظاهرا من به ۵۴ برنامه اجازه دادم به حساب فیس بوک من دسترسی داشته باشند. مطمئن شوید که بر گزینه "نمایش همه" کلیک کنید تا کل لیست را ببینید.

۱۱
۱۲٫ وای! لیست برنامه هایی که من را ردیابی می کردند بسیار طولانی است باید آن ها را کوچک کنم تا بتوانم همه را ببینم.

۱۲
۱۳٫ موس تان را بر روی یکی از برنامه ها ببرید. گزینه هایی دارید. می توانید دستورات برنامه را ویرایش کنید یا به طور کامل پاک کنید تا دیگر به حساب فیسبوک تان دسترسی نداشته باشند.

۱۳
۱۴٫ مشاور سیاحتی آدرس ایمیل من، سن من و به طرز عجیبی سابقه کاری مرا می دانند! من مشاور سیاحتی را دوست دارم. اما باعث دسترسی اش به من می شود.

۱۴
تمام برنامه ها را بررسی کنید تا دستوراتشان را ویرایش کنید یا دسترسی شاش به فسیبوک تان را به طور کلی قطع کنید. این کار کمی وقت گیر است در غیر این صورت شما اطلاعات تان را به طور رایگان در اختیار این افراد قرار می دهید.
۱۵٫ حالا کمی بیشتر در پردازش صحنه بچرخید > قسمت برنامه ها. گزینه های بیشتری دارید - دو تا از مهم ترین ها را برجسته کردیم. می توانید برای ورود از فیسبوک استفاده کنید و به طور مخفی بازی کنید. همچنین پیشنهاد می کنیم بر قسمت "برنامه های کاربردی دیگر" هم کلیک کنید.

۱۵
۱۶٫ در "برنامه های کاربردی دیگر" می توانید تمام اطلاعاتی را که دوستان تان اجازه دیدنشان را دارند را ببینید، و این اطلاعات توسط برنامه هایی که دوستان تان استفاده می کنند هم قابل مشاهده است.

۱۶
۱۷٫ قسمت هایی را که می خواهید خصوصی باشند uncheck کنید.
تمام شد! شما این کار را با موفقیت انجام دادید!

منبع: businessinsider

ارسال نظر