جنجال تغییر جنسیت دختر ایلان ماسک و اعلام برائت از پدر

فرزند ایلان ماسک با تغییر نام دیگر نمی‌خواهد هیچ نسبتی با پدرش داشته باشد و از شهرت دیوانه کننده پدرش خسته شده است و به همین جهت، پس از تغییر جنسیت اینبار به دنبال تغییر نام فامیلی خود است.

جنجال تغییر جنسیت دختر ایلان ماسک و اعلام برائت از پدر

یکی از فرزندان ایلان ماسک از دادگاه کالیفرنیا درخواست کرده است تا نام و جنسیت جدید او را به رسمیت بشناسد و گفته است که او دیگر نمی‌خواهد با پدر مشهور و ثروتمندش "به هیچ وجه" نسبت خویشاوندی داشته باشد.

دختر ماسک در اوایل سال جاری 18 ساله شد و بلافاصله پس از آن به دادگاه شهرستانی در لس آنجلس شکایت کرد. او درخواست می کند که نام قانونی خود را به Vivian Jenna Wilson تغییر دهند. ویلسون نام خانوادگی مادرش جاستین ویلسون، همسر سابق ماسک و مادر پنج فرزند از هفت فرزند اوست.

ماسک، مدیرعامل تسلا (TSLA) و اسپیس ایکس، با ثروت خالص 214 میلیارد دلاری، ثروتمندترین فرد جهان است.
او به دلیل برخی از اظهاراتش در توییتر در مورد مسائل مربوط به هویت جنسیتی مورد انتقاد قرار گرفته است. به عنوان مثال، در دسامبر 2020، او توییتی را منتشر کرد، از زمانی که حذف شد، که روی آن نوشته بود: «وقتی او را در بیوگرافی خود قرار می‌دهید» در کنار یک نقاشی از یک سرباز قرن هجدهمی که در مقابل انبوهی از اجساد خون به صورتش می‌مالد و یک لباس به تن دارد. کلاهی که روی آن نوشته شده بود "من عاشق ظلم کردن هستم."
ماسک در پاسخ به انتقاد از آن توییت، در توییتر نوشت: "من کاملاً از ترنس حمایت می کنم، اما همه این مسائل یک کابوس زیبایی شناختی هستند." او همچنین اشاره کرد که تسلا از کمپین حقوق بشر به عنوان یکی از "بهترین مکان ها برای کار برای برابری LGBTQ" امتیاز 100٪ را کسب کرده است. تسلا هنوز آن امتیاز 100% را در رتبه بندی HRC در سال 2022 دارد.
ماسک همچنین در توییتر خود گفته است که به حمایت از ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا در انتخابات ریاست جمهوری 2024 تمایل دارد. دیسانتیس اخیراً تصویب قانونی را دنبال می کند که توسط منتقدان به عنوان قانون محدودیت همجنس گرایان مشهور شده است.
خبر تشکیل پرونده دختر ماسک در آخر هفته در رسانه های اجتماعی و در استوری هایی در سایت خبری مشهور The Blast و همچنین در لس آنجلس تایمز دوشنبه منتشر شد. جلسه رسیدگی به این پرونده برای این جمعه تعیین شده است.
اوایل یکشنبه ماسک در توییتی روز پدر را تبریک گفت و به دنبال آن توییت دیگری نوشت: «من همه بچه‌هایم را خیلی دوست دارم».

ارسال نظر