تصور دنیای بدون توییتر

در دنیای امروزی که اتفاقات لحظه ها به سرعت منتشر می شوند، اگر روزی توییتر وجود نداشته باشد چه می شود؟

تصور دنیای بدون توییتر

کلیک - به تصور بسیاری از افراد این امر در صنعت تکنولوژی شدنی نیست. نه به این دلیل که واقعیت از بین رفتن یک شغل در عمل امکان ندارد، بلکه به این دلیل که درصد زیادی از زندگی های افراد به پادشاهی توییتر گره خورده است. برای برخی از این افراد، این اتفاق مانند از دست دادن یک پا یا بدتر از آن است. افراد و در واقع شرکت هایی وجود دارند که موجودیت و ارزش آنها مستقیماً به سطح تاثیر آنها با توییتر گره خورده است.

توییتر به دلیل اعتبار خود موفق شده است بیش از یک شبکه اجتماعی معمولی باشد. سرویس میکروبلاگ (پست گذاری در توییتر) به کاری تبدیل شده است که به نظر می رسد بسیاری از مردم زندگی خود را تا حدود زیادی حول محور آن بنا کرده اند. اما به دلیل تمام جذابیت و کشش آن، همچنین می تواند یک کار وقت گیر اعتیادآور باشد که افراد را دقایق یا حتی ساعت های زیادی دچار حواس پرتی می کند، که هرچند برخی مواقع به آگاهی های سودمند منجر می شود، اما اغلب مواقع احساسی جز وقت تلف کردن ایجاد نمی کند.

اگر منصفانه بخواهیم قضاوت کنیم، توییتر یک سرویس بسیار ارزشمند برای آگاهی فوری از اخبار و پی بردن به نظرات مردم است و کاربرد آن برای یک نویسنده، ترویج و شناساندن نوشته های خود و دوستان و همکارانم و به اشتراک گذاری آنها برای دامنه گسترده ای از مخاطبان است.
اما تقریباً در دوران 10 ساله فعالیت توییتر، این سرویس به نوعی به یک گالری پر سرو صدا برای افراد مشهور شناخته شده در بین مردم تبدیل شده است، و افراد زیادی در صنعت تکنولوژی وجود دارند که به نحوی اعتقاد دارند توییتر باعث شهرت این افراد شده است.

به نظر می آید این عقیده کمی افراطی باشد اما دور از واقعیت هم نیست

در واقع، به نظر می رسد این موضوع یکی از مشکلات اساسی توییتر باشد. جذابیت این سرویس برای افراد صاحب نام در هالیوود و چهره های معروف موسیقی و ورزشی این است که آن را به عنوان ابزاری برای تعامل نزدیک تر با طرفداران در نظر می گیرند و جزئیاتی را با آنها به اشتراک می گذارند که هرگز در اختیار رسانه های فعال در رابطه با افراد مشهور قرار نمی دهند. جذابیت این سرویس برای صنعت تکنولوژی این است که آن به عنوان تریبونی است برای افرادی که می خواهند تعیین کنند که چه چیزی مهم است یا مهم نیست. برای مثال می توان به تعیین کنندگان محتوا و ذائقه دیجیتالی اشاره کرد.

اما این موضوع در مورد جریان اصلی کاربران تجاری و شخصی چگونه است؟ ظاهراً جذابیت زیادی ندارد. به طور یقین، این بزرگ ترین مشکل توییتر است. به نظر می رسد دامنه توییتر نمی تواند از افراد مشهور، کاربران صاحب نام و کارشناسان تکنولوژی فراتر برود. اگر شما جزو افراد صاحب نام یا کارشناس تکنولوژی نیستید، توییتر چندان جذابیتی برای شما ندارد، به ویژه با وجود گزینه های دیگری که برای تعاملات اجتماعی در اینترنت وجود دارد.

علی رغم این نکته ها، اعتقاد بر این است که ارزش ذاتی توییتر برای صنعت تکنولوژی بسیار بالا است و تردیدهای بسیاری در از بین رفتن توییتر وجود دارد.
احتمالاً شخصی با پول کافی و نفع شخصی اطمینان حاصل خواهد کرد که توییتر با هر شکل و فرمی به کار خود ادامه خواهد داد. در نهایت، ارزش آن ممکن است شروع به نزول کند، همان طور که برخی این موضوع را پیش بینی کرده اند، اما حداقل پادشاهی توییتر چند سال فرصت خواهد داشت تا خود را سازگار کرده و جایگزین های جدیدی پیدا کند.

چالش اساسی کنونی توییتر سرویس انتشار فوری است، که ضرورتاً بر پایه ارتقا و توسعه خود استوار است که در برخی مواقع دچار سهل انگاری می شود. برای همه اهمیت ندارد که بدانند افراد مشهور همیشه چه کار می کنند.
انتشار فوری، تعاملات فوری و آگاهی های فوری در جوامع امروزی همگی قابلیت های فوق العاده مهمی هستند اما دامنه گسترده ای از گزینه های مختلف برای استفاده مردم وجود دارد و برای من کاملاً مشخص نیست که توییتر تمام ابزارهای مورد نیاز برای تحمل جو کنونی را داشته باشد.

منبع : livescience

منبع:

ارسال نظر