مقایسه همه‌جانبه ال جی G6 و گوگل پیکسل XL

پرچم داران جدیدی نظیر گلکسی S8 و ال جی G6 به بازار عرضه شده اند و تمام این پرچم داران از کیفیت خوبی برخوردار هستند، در این مطلب به بررسی و مقایسه همه جانبه گوشی های هوشمند ال جی G6 و گوگل پیکسل می پردازیم.

مقایسه همه‌جانبه ال جی G6 و گوگل پیکسل XL

کلیک -صفحه نمایش های بزرگ و لبه به لبه ترند این روزهای گوشی های هوشمند است و در پرچم‌دارانی نظیر گلکسی S8 و ال جی G6 صفحه نمایش لبه به لبه مشاهده می شود. آیفون ۸ نیز پرچم دار بعدی خواهد بود که دارای صفحه نمایش لبه به لبه خواهدبود. ال جی G6 و گوگل پیکسل XL هر دو دارای طراحی های زیبایی هستند ولی باید دید از نظر سخت افزاری و نرم افزاری کدام گوشی هوشمند برتر است.

گوگل پیکسل و ال جی G6 هر دو گوشی های هوشمند بسیار خوبی هستند اما تفاوت‌هایی در برخی از زمینه‌ها دارند. باید دید که این گوشی های هوشمند از نظر دوربین، پردازنده، قابلیت‌ها و در نهایت قیمت چگونه با هم رقابت می کنند.

طراحی: طراحی های خیره کننده

اگر از پیکسل خوشتان بیاید و یا حتی آن را دوست نداشته باشید باید گفت که طراحی این گوشی هوشمند در میان سایر پرچم داران بازار بسیار خاص است و بدنه این گوشی هوشمند دارای قابلیت های منحصر به فردی است. پیکسل از نظر ابعاد بزرگ تر از ال جی G6 بزرگ تر است ولی باید به این موضوع نیز اشاره داشت که پیکسل صفحه نمایش لبه به لبه ندارد و ال جی G6 دارای صفحه‌نمایش لبه به لبه است. رنگ آبی گوشی های هوشمند پیکسل یک رنگ بسیار خاص است و در میان رنگ گوشی های هوشمند بازار خودنمایی می کند و در ظاهر می تواند یک پیشنهاد بسیار خوب باشد. لبه های پیکسل گرد است و در واقع این گوشی هوشمند یک گوشی بسیار خوش دست است.

مقایسه همه‌جانبه ال جی G6 و گوگل پیکسل XL

G6 نیز دارای لبه های گرد است و به راحتی در دست قرار می گیرد. صفحه نمایش این گوشی هوشمند در واقع نقطه قوت آن است ولی همین نقطه قوت می تواند به یک نقطه‌ضعف نیز تبدیل شود. ال جی G6 ضدآب است و همین موضوع باعث می شود تا مقاومت ال جی بیشتر شود ولی در هر صورت صفحه نمایش شیشه ای با ابعاد بزرگ می تواند این گوشی هوشمند را آسیب پذیر کند.

اگر زیبایی بیشتر برای شما اهمیت دارد بدون شک پیکسل انتخاب مناسب تری است ولی اگر مقاومت مدنظر شما است، ال جی G6 گزینه مناسب تری است که ضد آب نیز است.

دوربین: کیفیت تصاویر و فیلم برداری

ال جی G6 دارای دوربین ۱۳ مگا پیکسلی است، یکی از لنز های دوربین پشت ال جی زاویه باز و یا واید است و دوربین دوم نیز زاویه ای استاندارد دارد. دوربین جلوی این گوشی هوشمند نیز ۵ مگا پیکسلی است، بنابراین این اطلاعات به شما نشان می دهد که دوربین جلوی G6 از کیفیت بسیار بالایی برخوردار نیست. هم چنین در نرم افزار عکاسی ال جی، شما می توانید عکس هایی با ابعاد مربع مناسب برای اینستاگرام بگیرید.

مقایسه همه‌جانبه ال جی G6 و گوگل پیکسل XL

دوربین پیکسل در نوع خود به عنوان بهترین دوربین گوشی های هوشمند لقب گرفته است. دوربین پشت این گوشی هوشمند ۱۲٫۳ مگا پیکسل و دوربین جلو نیز ۸ مگا پیکسلی است. هر دو گوشی هوشمند دارای دوربین های پشت خوبی هستند و هر دو نیز دارای لرزش گیر هستند ولی چرا دوربین پیکسل از نظر کیفیت از ال جی برتر است، دلیل این برتری کیفیت عکاسی این دوربین در شب است. فیلم برداری و عکس برداری دوربین پیکسل، هم دوربین جلو و هم دوربین سلفی؛ در شب از کیفیت بسیار بالایی دارد.

ال جی دارای زاویه بسیار بازی است و اگر فردی برای عکاسی با گوشی هوشمند خود نیاز به لنز زاویه باز دارد، ال جی گزینه بسیار مناسبی است ولی پیکسل از کیفیت عکاسی بهتری برخوردار است.

عملکرد: پردازنده و عمر باتری

هر دو گوشی هوشمند دارای پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ هستند و این پردازنده ها برای سال ۲۰۱۶ است. بررسی این گوشی های هوشمند در وب سایت های benchmark،Geekbench و ۳Dmark نشان می دهد که این دو گوشی هوشمند شانه به شانه یکدیگر در رده بندی ها حرکت کرده اند تصمیم گیری در رابطه با پردازش بهتر در این گوشی هوشمند بسیار سخت است و نمی‌توان در هیچ رده بندی جواب نهایی را یافت چون این دو گوشی هوشمند از نظر سخت‌افزار بسیار به هم شبیه هستند. باید گفت هر دو گوشی هوشمند دارای عملکرد سریعی هستند.

مقایسه همه‌جانبه ال جی G6 و گوگل پیکسل XL

در این میان باید به این مسئله نیز اشاره کرد که پیکسل سال گذشته به بازار عرضه شده است و ال جی در چند ماه اخیر به بازار ارائه شده است به همین دلیل شاید ال جی در طراحی کمی از پیکسل عقب مانده است و باید در این گوشی هوشمند از پردازنده نسل جدید تری استفاده می شد.

ال جی G6 دارای باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری است و باتری پیکسل نیز ۳۴۵۰ میلی آمپری است. درتست های باتری در حالت پرواز و در حال نمایش فیلم، ال جی ۱۳ ساعت و ۲۱ دقیقه باتری را نگه داشته است و پیکسل نیز در شرایط مشابه با ال جی ۱۳ ساعت و ۴۹ دقیقه باتری را نگه داشته است.

در کل این دو گوشی هوشمند از نظر باتری و عملکرد پردازنده فرق چندانی با هم ندارند ولی باتری پیکسل کمی قوی تر است.

امکانات، نرم افزار

با توجه به اندروید نوقا و دستیار گوگل در این گوشی های هوشمند باید گفت که این دو گوشی هوشمند از نظر امکانات با هم فرقی ندارند و در این میان برتری چندانی دیده نمی شود.

مقایسه همه‌جانبه ال جی G6 و گوگل پیکسل XL

در بسیاری از تست ها این فرض مطرح شده است که نرم افزار گوگل از ال جی G6 بهتر است، در طراحی فضای داخلی نیز، پیکسل دارای آیکون های منحصر به فردی است که در واقع سبک طراحی جدیدی را وارد کرده است. گوگل در هفته های اخیر، آخرین به روز رسانی خود را دریافت کرده است و شاید بتوان در این زمینه نیز ال جی را از پیکسل عقب تر دانست.

هر دو گوشی هوشمند دارای قابلیت های بسیار خوبی هستند و در این بخش نیز نمی توان بهتر و بدتری برای انتخاب مشخص کرد.

ارزش مادی

هر دو گوشی هوشمند، ال جی و پیکسل، گوشی های هوشمند بالا رده هستند. ال جی از پیکسل ارزان قیمت‌تر است، البته در برخی از کشور ها نیز تفاوت قیمت هایی دیده می شود. در آمریکا، ال جی G6 با AT&T چیزی حدود ۵۰ دلار ارزان تر از پیکسل ۳۲ گیگابایتی است. در انگلستان، این تفاوت به چیزی حدود ۷۰ یورو می رسد و شما می توانید چیزی حدود ۲۶۰ دلار را ذخیره کنید اگر ال جی G6 خود را از استرالیا خریداری کنید.

پیکسل از نظر قیمتی کمی گران قیمت تر از ال جی است و این گران بودن شاید به دلیل تنوع در عرضه گوشی هوشمند با حافظه های متفاوت است. البته بدیهی است که با عرضه شدن گوشی های هوشمند جدید تر ممکن است با کمی پایین آمدن قیمت در این دستگاه های هوشمند مواجه شویم ولی در هر صورت باید به این نتیجه گیری رسید برای فردی که نمی خواهید پول زیادی خرج کند و یک پرچم دار بسیار با کیفیت تهیه کند، بین پیکسل و ال جی G6،G6 انتخاب بسیار عاقلانه تری است.

برنده کدام است؟

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که هر دو گوشی هوشمند دارای قابلیت های بسیار خوبی هستند و این مقایسه میان به و بهتر است. باید اعتراف کرد که برنده این میدان ال جی G6 ولی نه در همه زمینه ها!

در طراحی ال جی G6 از پیکسل بهتر است، با در نظر گرفتن مقاومت و ضد آب بودن. عملکرد دوربین پیکسل نیز از ال جی بسیار بهتر است. اگر پولی که خرج می کنید برای شما مهم است، ال جی انتخاب مناسب تری است. باتری پیکسل از ظرفیت بیشتری برخوردار است ولی تفاوت فاحشی با ال جی ندارد.

در این بررسی تمام جوانب این گوشی های هوشمند بررسی شد و در نهایت باید گفت که انتخاب نهایی با شما است و این شما هستید که میان این دو گوشی هوشمند براساس نیاز خود بهترین را انتخاب می کنید.

در آخر در جدول پایین می توانید به صورت خلاصه قابلیت های ال جی و پیکسل را مشاهده کنید و در یک بررسی سریع می توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

مقایسه همه‌جانبه ال جی G6 و گوگل پیکسل XL

ارسال نظر