افزایش صادرات زیست فناوری در سال جاری

کلیک - دبیر ستاد توسعه زیست‌ فناوری معاونت علمی ‌و فناوری ریاست ‌جمهوری (مصطفی قانعی) خبر از توسعه صادرات محصولات زیست فناوری در سال ۱۳۹۶ داد.

افزایش صادرات زیست فناوری در سال جاری

مصطفی قانعی در مورد برنامه‌های این ستاد برای صادرات محصولات زیست‌فناوری بیان کرد: یکی از اهدافی که ستاد دنبال می‌کند، افزایش چشمگیر صادرات محصولات حوزه‌ی زیست فناوری است.

وی ادامه داد: صادرات این محصولات تا سال ۱۳۹۲ مبلغی در حدود ۲۰۰ میلیون دلار بوده و در نظر داریم این میزان در سال ۱۳۹۶ افزایشی تا ۶ برابر داشته باشد. دبیر ستاد توسعه زیست‌ فناوری معاونت علمی ‌و فناوری ریاست ‌جمهوری با اشاره به اینکه برای تامین نیاز داخلی مجبور به واردات محصولات زیست فناوری هستیم، تصریح کرد: واردات محصولات زیست فناوری در کشور از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۱ حدود ۱۳۰ درصد افزایش داشته که این میزان علاوه بر نگران کننده بودن حاکی از وابستگی ایران به واردات در این زمینه می‌باشد، در چند سال اخیر تلاش کرده‌ایم تا این وابستگی را کاهش دهیم.

مصطفی قانعی درباره‌ی تهیه نقشه دانشی در این زمینه، بیان کرد: با در نظر گرفتن اینکه ستاد توسعه زیست ‌فناوری مرجع اصلی سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و راهبری برنامه‌ها در این زمینه است، تصمیم گرفته‌ایم تا همه‌ی حوزه‌های مرتبط با زیست فناوری را در تمام ابعاد توسعه دهیم.

ارسال نظر