افزایش سرعت پهنای باند منجر به مهاجرت معکوس می شود

علی اسدی کرم، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، معتقد است که افزایش سرعت پهنای باند اینترنت، می تواند مهاجرت معکوس را رقم بزند. و ایران باید بر شکاف دیجیتالی غلبه کرده و محل ترانزیت عبور اینترنتی منطقه شود.

افزایش سرعت پهنای باند منجر به مهاجرت معکوس می شود

به گزارش کلیک ، علی اسدی کرم درگفت وگو با خبرنگاران با اشاره به مصوبه مجلس مبنی براینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می تواند در طول اجرای برنامه ششم توسعه نسبت به افزایش ظرفیت انتقال پهنای باند عبوری از کشور به ۳۰ ترابیت برثانیه اقدام کند، گفت:با توجه به موقعیت استراتژیک ایران و با توجه به پتانسیلی که برای تبدیل شدن به مسیر ترانزیتی اینترنت دارد،نباید فرصت را از دست داده و از قافله جهانی که با سرعتی عظیم درحال پیشرفت علمی و فنی است، عقب ماند.

اسدی کرم که نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی است با بیان اینکه برای کاهش عقب ماندگی باید با سرعت شکاف ایجاد شده را پر کرد،افزود: افزایش پهنای باند و سرعت در بخش های اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی می تواند تحولات خوبی ایجاد می کند و از این افزایش استفاده بهینه کرده و شرایط رشد و تعالی کشور را فراهم کنند.

این نماینده ی مجلس با اشاره به اینکه افزایش پهنای باند اینترنت حتی می تواند به مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها منجر شود، ادامه داد: نقش فناوری اطلاعات و سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با آن در فرآیند تولید، نقشی بسیار تاثیرگذار بوده و می‌تواند اثرات مثبتی بر بهره‌وری و عملکرد مالی موسسات و صنایع مصرف‌کننده داشته باشد.

اسدی کرم با بیان اینکه رشد اقتصادی در سطح جهانی و منطقه ای به طور واضح از فناوری اطلاعات و ارتباطات تاثیر پذیرفته است،گفت:تولید و گسترش فناوری اطلاعات و پهنای باند بازگشت سرمایه بالایی را برای کشورهای صنعتی و درحال توسعه به همراه داشت و ایران باید با استفاده از ظرفیت نیروی کار تحصلیکرده از گردش مالی و بازگشت سرمایه در این بخش استفاده کند و محل ترانزیت عبوری منطقه شود.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:دولت ‌باید از از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای متصل کردن جوامع روستایی دورافتاده به مراکز شهری و همچنین فراهم کردن فرصت‌های اقتصادی برای جوامع محروم استفاده کرده و بر شکاف دیجیتالی غلبه کند

ارسال نظر