با تلویزیون های جدید LG از شر پشه ها در امان باشید

اسپری ها، لوسیون ها، کوئل ها و وسایل دفع حشرات را فراموش کنید. شرکت الکترونیکی ال جی کره جنوبی تلویزیون جدیدی در هند با ادعای دفع پشه های مزاحم بدون هیچ گونه صدا یا بویی عرضه کرده است.

با تلویزیون های جدید LG از شر پشه ها در امان باشید

به گزارش کلیک، یکی از کارگران شهرداری منطقه ای مسکونی را حین یک تمیز کاری در بمبئی در ۲۵ فوریه ۲۰۱۶ ضد عفونی می کند. تلویزیون دافع پشه ال جی در امتداد خطوط دستگاه تهویه مطبوع شرکت که در اندونزی در سال ۲۰۰۹ و در هند در سال ۲۰۱۴ معرفی شد تولید می شود. این تلویزیون با یک دستگاه اولتراسونیک که امواج صدا را برای دفع پشه ها منتشر می کند عرضه می شود.

ال جی مدعی است این دستگاه از هیچ گونه مواد شیمیایی استفاده نمی کند و به شارژ و نگهداری نیازی ندارد. و بهترین قسمت اینکه حتی برای دفع حشرات لزومی به روشن کردن تلویزیون نیست. این شرکت اظهار می دارد این تلویزیون با استفاده از نیاز سنجی های مصرف کنندگان هندی و فنآوری خود مطابق با معیارهای جهانی توسعه داده شده است.

این تلویزیون تنها در هند با قیمت ۲۶۹۰۰ روپیه (۴۰۳ دلار) برای صفحه نمایش ۸۰ سانتی متری و ۴۷۵۰۰ روپیه (۷۱۲ دلار) برای صفحه نمایش ۱۰۸ سانتی متری عرضه شده است. با بیش از ۳/۱ میلیون نفر درگیر با بیماری های ناقل از پشه مانند تب دانگ، چیکونگونیا و مالاریا حشرات تهدید کنندگان سلامت در هندند. این بیانگر یک بازار بزرگ می باشد اما تاثیر واقعی این فنآوری سوال برانگیز باقی مانده است.

مطالعات علمی نشان می دهند دستگاه های دافع اولتراسونیک هیچ تاثیری در جلوگیری از گزش پشه ندارند. تلویزیون ضد پشه صرفا جدیدترین مدل در مجموعه ای از ابزارها و برنامه هایی است که مدعی دفع پشه هاست. سیستم تهویه مطبوع دافع پشه ال جی پشه آنوفل ناقل مالاریا را هدف قرار داده، اما بیان داشت که این نباید تنها معیار در برابر پشه ها در نظر گرفته شود. کارشناسان همچنین اشاره می کنند که دستگاه تهویه مطبوع به هر حال به خشکاندن و کشتن حشرات تمایل دارد.

در سال ۲۰۱۲، یک ایستگاه رادیویی برزیل امواج فرکانس بالا را به عنوان بخشی از یک کمپین ضد پشه، که به تازگی توسط یک ایستگاه رادیویی هند تقلید شد منتشر کرد. در مسیری متفاوت، مؤسسه بیل و ملیندا گیتس در حال هزینه یک میلیون دلار برای تامین مالی یک پروژه تحقیقاتی برای ایجاد دیوار های لیزری دافع پشه ها می باشند.

منبع:mashable

ارسال نظر