سکوی تعاملی حل چالش های استارت اپ ها شروع به کار کرد

رسانه کلیک - نخستین سکوی تعاملی بومی برای حل چالش های استارت اپ ها  (نوآوری در کسب و کارهای نوپا) با همکاری دانشگاه تهران راه اندازی شد.

سکوی تعاملی حل چالش های استارت اپ ها شروع به کار کرد

به گزارش کلیک به نقل از مهر، علیرضا یاری مجری طرح جویشگر بومی در این باره گفت: سامانه­ «نو آوید» به آدرس www.noavid.ir به عنوان اولین سکوی تعاملی بومی است که برای حل چالش های استارت اپ ها (نوآوری در کسب و کارهای نوپا) با همکاری دانشگاه تهران راه اندازی شده و هم اکنون در اولین گام، ۶ مورد از چالش‌ های نوآوری شرکت­ های حوزه محتوا و جویشگرهای بومی روی این سامانه قرار گرفته است.

یاری عنوان کرد: با راه اندازی این سامانه کلیه متخصصان و پژوهشگران دانشگاهی و غیردانشگاهی از سراسر کشور می توانند برای حل نوآوری در کسب و کارهای نوپا با هم به رقابت پرداخته و از پاداش های مالی در نظر گرفته شده برای حل چالش ها بهره مند شوند.

مجری طرح جویشگر بومی خاطر نشان کرد: در این راستا برای توانمند سازی کسب و کار شرکت­ های فعال در حوزه محتوا و خدمات بومی در کشور، مرحله نخست فراخوان ثبت نام و شرکت در «رویداد چالش نوآوری در جویشگرهای بومی» شروع شده که این فراخوان در سامانه­ نو آوید انتشار یافته است.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری مسابقات چالش نوآوری از یک طرف حمایت غیرمستقیم از شرکت های فعال در این حوزه جهت افزایش نوآوری در خدمات جویشگرها مبتنی بر نیازها و ذائقه جامعه کاربران ایرانی است و از طرف دیگر افزایش نقش و مشارکت مردمی و نیز بهره گیری از دانش و توانمندی های متخصصان در دانشگاه های سراسر کشور برای حل چالش های جویشگرها خواهد بود.

مجری طرح جویشگر بومی اظهار داشت: برگزاری این مسابقات مبتنی بر دو رویکرد نوآوری باز و جمع سپاری است. برای این منظور تلاش شده مسائل کلی و مبهم شرکت های فعال در طرح جویشگر بومی به ۵ دسته خرده چالش تفکیک شود. این خرده چالش ها عبارتند از چالش­ های پژوهشی، ایده ­پردازی، توسعه محصول، دولتی و استارتاپی.

یاری اضافه کرد: هر شرکتی که در حوزه محتوا و خدمات بومی در کشور در حال فعالیت باشد می تواند با ارسال درخواست خود بر روی سامانه نوآوید و معرفی چالش های نوآوری در محصولات و کسب و کارش از حمایت های لازم برخوردار شود.

وی یادآور شد: برگزاری این مسابقات را رویکرد نوینی برای افزایش مشارکت مردمی در توسعه نوآوری و تجاری سازی در کسب و کارها بویژه جویشگرهای بومی دانسته و با دعوت از کلیه اساتید و دانشجویان سراسر کشور خواستار افزایش نقش آفرینی هر چه بیشتر مردم در توسعه و گسترش خدمات بومی در کشور شود.

ارسال نظر