شبکه نوآوری راه اندازی می‌شود/ از بین رفتن فساد در کشور با فناوری اطلاعات و ارتباطات

رسانه کلیک –  معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری از راه اندازی شبکه نوآوری در کشور به منظور ایجاد امکان تبادل اطلاعات خبر داد.

شبکه نوآوری راه اندازی می‌شود/ از بین رفتن فساد در کشور با فناوری اطلاعات و ارتباطات

به گزارش کلیک ؛ معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همه فعالان عرصه نوآوری و ارتباطات در یک جبهه و در مقابل اقتصاد نفتی در حال مبارزه هستند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: به دلیل وجود اقتصاد نفتی، فرهنگ نادرستی در کشور ایران ایجاد شده است که باید برای اصلاح این تفکر تلاش کرد.

ایجاد فضای پژوهش و نوآوری توسط دولت

سورنا ستاری با بیان اینکه محصول نهایی پژوهش و تولید توسط دولت نتیجه مناسبی ندارد، گفت: پژوهش، نوآوری و خلاقیت در بخش خصوصی با انگیزه انجام می‌شود و در پایان نتیجه مناسبی می‌دهد؛ به همین دلیل است که دولت نباید در بخش تولید وارد شود و تنها باید فضا را برای فعالیت در حوزه پژوهش آماده کند.

وی با اشاره به اینکه مشکل اصلی ما در کشور آموزش است، افزود: باید طوری برنامه ریزی شود که ما به طور مستمر در حال آموزش و یادگیری باشیم و اگر بتوانیم این الگو را در کشور پیاده سازی کنیم، می توانیم به موفقیت دست یابیم.

راه اندازی شبکه نوآوری

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین گفت: شبکه نوآوری به منظور ایجاد امکان تبادل اطلاعات راه اندازی می‌شود.

از بین رفتن فساد با توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات

سورنا ستاری در رابطه با ضرورت توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور اظهار داشت: توسعه فناوری اطاعات و ارتباطات در کشور می‌تواند رانت‎‌ها و فساد‌ها را از بین ببرد.

هوشمند سازی حمل و نقل

وی با اشاره به نمونه‌های پیاده سازی حمل و نقل هوشمند در کشور یادآور شد: در برابر توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات مخالفت‌هایی وجود دارد، اما توسعه تکنولوژی برای کشور فواید بسیار زیادی دارد که باید به صورت جدی پیگیری و دنبال شود. توسعه تکنولوژیک یکی از بخش‌های مهم و تاثیر گذار هوشمندسازی در حوزه حمل و نقل است.

ارسال نظر