اینستاگرام با سرویس جدیدش اسنپ چت را محو کرد!

اگر از طرفداران پر و پا قرص اینستاگرام باشید، حتما با بخش جدید اضافه شده به آن با نام Stories آشنا هستید. جدیدترین اخبار حاکی از رشد فزاینده تعداد کاربران فعال این شبکه اجتماعی است.

اینستاگرام با سرویس جدیدش اسنپ چت را محو کرد!

به گزارش کلیک، هنگامی که Instaram Stories تنها ۲ ماه پیش راه اندازی شد، من به شخصه و بسیاری دیگر از کارشناسان راجع به موفقیت ویا عدم موفقیت این پروژه دو دل بودند. این ویژگی کاملا به نوبه خود بسیار کاربردی به نظر می رسید، اما شباهت آشکار آن با Snapchat برای به اشتراک گذاشتن لحظات نتوانست آن چنان توجه کاربران را برای استفاده روتین از آن جلب کند. بنابراین، به نظر می رسد که من در این مورد اشتباه می کردم، چون این قابلیت جدید اینستاگرام حالا رسما حدود ۱۰۰ میلیون کاربر فعال در روز دارد. این گزارش از طریق Buzzfeed در ماه ژوئن سال جاری منتشر شد که نشان دهنده تعداد ۵۰۰ میلیون نفری کاربران اصلی این شبکه اجتماعی است؛ آن هم به طور ماهانه! با این حساب، درست است که اختلاف فاحشی میان تعداد کاربران این دو بخش وجود دارد، اما پتانسیل اینستاگرام در جذب چنین تعداد کثیری از کاربران قابل ملاحظه است.

همین در اواخر ماه سپتامبر سال جاری بود که مشخص شد اسنپ چت حدودا ۱۵۰ میلیون کاربر فعال دارد. با در نظر گرفتن این قضیه و نیز این نکته که بخش داستان اینستاگرام تنها در این دو ماه توانسته به تعداد دو سوم کاربر فعال اسنپ چت برسد در نوع خود جالب توجه است! البته نمی توان از ذکر این نکته غافل شد که اینستاگرام با فاصله ای بسیار زیاد هنوز پرچمدار تعداد کاربران فعال است. می توان این استنباط را داشت که اینستاگرام تنها به دنبال اضافه کردن یک قابلیت شبیه به اسنپ چت به خود بوده تا بتواند از این طریق کاربران را برای زدن دو نشانه با یک تیر تحریک کند که البته تا حد بسیار زیادی موفق به این کار شد. با نگاه به میزان رو به رشد پذیرش این قابلیت توسط کاربران، می توان این امید را داشت که این بخش روز به روز با پیشرفت ویژه ای روبرو باشد و از این جا تا به بعد کاربران را به خوبی راضی نگاه دارد.

instagram-stories

البته که کار کردن با این بخش جدید در اینستاگرام بسیار جالب و جذاب است، اما هنوز تعداد زیادی از کاربران آن چنان که باید و شاید به طرز استفاده روتین از آن خو نگرفته اند. البته با وجود مشکلاتی که اسنپ چت برای کاربران به وجود آورده بود و نیز میزان محدودی از نارضایتی در کاربران موج می زد، شاید بتوان این امید را داشت که اینستاگرام خیال کاربران را از این لحاظ راحت کند.

موج استفاده از این ویژگی در میان کاربران ایرانی نیز در حال اوج گرفتن است؛ آن چنان که هر روز شاهد استفاده مکرر کاربران ایرانی هستیم. البته که با گذشت زمانی از اجرای این ویژگی، داستان های کاربران کمی کلیشه ای شده اند، اما هنوز کاربرانی هستند که با خلاقیت و ابتکار بالای خود، داستان های جالبی را در اینستاگرام به اشتراک می گذارند.

نظر شما راجع به این ویژگی جدید چیست؟ آیا روزانه از آن استفاده می کنید!؟

ارسال نظر