آموزش استفاده از اینستاگرام در کامپیوتر

رسانه کلیک - اینستاگرام شبکه اجتماعی محبوبی است که به جرأت می‌توان گفت همه با آن آشنایی دارند. یکی از اصلی‌ترین مواردی که بر محبوبیت این شبکه اجتماعی افزوده، قابل دسترس بودنش برای پلتفرم‌های مختلف از جمله ویندوز است. در این مطلب نحوه استفاده از اینستاگرام در کامپیوتر را به شما آموزش می‌دهیم.

آموزش استفاده از اینستاگرام در کامپیوتر

برای استفاده از اینستاگرام در کامپیوتر، دو راه پیش روی شما وجود دارد؛ یکی استفاده از نسخه تحت وب اینستاگرام و دیگری نصب فایل نصبی مخصوص ویندوز 10 است. در ادامه استفاده از اینستاگرام توسط هر دو روش را توضیح می‌دهیم.

استفاده از اینستاگرام تحت وب

نسخه تحت وب اینستاگرام شباهت زیادی به نسخه موبایل آن داشته و از همین رو استفاده از آن برای بسیاری از کاربران بسیار آسان است. برای استفاده از اینستاگرام در کامپیوتر به صورت تحت وب، تنها کافی است وارد سایت شوید و از آن جا با کلیک بر روی "Log In" ، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید. پس از نوشتن اطلاعات و کلیک بر روی دکمه آبی رنگ "Log In" ، به اینستاگرام خود وارد خواهید شد.

اینستاگرام در کامپیوتر

در نسخه تحت وب اینستاگرام می‌توانید پست‌های مختلف را ببینید، به لایک، کامنت و اشتراک پست‌ها بپردازید، استوری افراد مختلف را ببینید، به پروفایل شخصی و بخش Discover دسترسی داشته باشید، کاربران را جستجو نمایید و اعلانات مختلف اینستاگرام خود را بررسی کنید.

اینستاگرام در کامپیوتر

در این نسخه خبری از قابلیت ایجاد پست و استوری جدید نیست و شما تنها می‌توانید تصویر پروفایل خود را تغییر دهید. همچنین قابلیت دایرکت در اینستاگرام تحت وب، غیرفعال است.

اینستاگرام در کامپیوتر

البته در مقابل این دسته از محدودیت‌ها، قابلیت کنترل بیشتر بر روی حساب کاربری در نسخه وب اینستاگرام موجود بوده و تنها از این طریق می‌توانید اکانت اینستاگرام خود را به صورت دایم یا موقت ( آموزش حذف موقت اکانت اینستاگرام در 6 مرحله ) حذف نمایید. به طور کل می‌توان اینستاگرام دسکتاپ را به عنوان یک نسخه محدود شده از این شبکه اجتماعی در نظر گرفت که نیازهای پایه و اصلی هر کاربر را برطرف می‌کند.

اینستاگرام در کامپیوتر

استفاده از اینستاگرام توسط اپلیکیشن مخصوص ویندوز

روش دیگر برای استفاده از اینستاگرام در کامپیوتر، اپلیکیشن این شبکه اجتماعی بوده که در مایکروسافت استور ویندوز برای کاربران ویندوز 10 ساخته شده و به صورت رایگان قابل دسترس و نصب است.

برای استفاده از اپ اینستاگرام در کامپیوتر با ویندوز 10 ، وارد صفحه دانلود این اپ در مایکروسافت استور شوید و از آن جا بر روی دکمه آبی رنگ "Get" کلیک کنید. بعد از این کار منتظر بمانید تا برنامه به صورت کامل از استور دانلود و به صورت خودکار نصب گردد.

اینستاگرام در کامپیوتر

پس از نصب برنامه از طریق منوی استارت در بخش "Recently Added" می‌توانید به اپ اینستاکرام که تازه نصب شده، دسترسی داشته باشید. با کلیک بر روی آن برنامه را اجرا کنید.

اینستاگرام در کامپیوتر

در صفحه باز شده سه گزینه در مقابل‌تان قرار می‌گیرد. در صورتی که در اینستاگرام اکانت ندارید، می‌توانید از دو گزینه "Log In With Facebook" و یا "Sign Up With Phone or Email" استفاده کنید. اما اگر از قبل اکانت اینستاگرام خود را دارید، بر روی گزینه "Sign In" موجود در پایین رابط کلیک کنید.

اینستاگرام در کامپیوتر

در این مرحله اطلاعات حساب کاربری خود را وارد کرده و بر روی "Log In" کلیک نمایید تا وارد پروفایل خود شوید.

رابط کاربری اپ اینستاگرام در ویندوز نسبت به تحت وب، شباهت بیشتری به نسخه موبایل آن داشته و بیشتر بخش‌ها به صورت محدود در این نسخه از اینستاگرام در دسترس‌تان خواهند بود. در واقع می‌توان گفت اینستاگرام در ویندوز یک نسخه بزرگنمایی شده از اینستاگرام موبایل است.

اینستاگرام در کامپیوتر

متاسفانه اینستاگرام در کامپیوتر با اپ مخصوص ویندوز هم محدودیت‌های مختلفی دارد و شاید برای بسیاری از کاربران این محدودیت‌ها مشکل ساز باشد. در این نسخه از اینستاگرام کاربر نمی‌تواند پست جدیدی آپلود کند. در واقع آن آیکون + که در نسخه موبایل برای ایجاد پست دیده بودیم، در این اپ وجود ندارد؛ بنابراین در صورتی که می‌خواهید توسط اینستاگرام در کامپیوتر، پست جدیدی را قرار دهید، می‌بایست دست به دامن ترفند‌ها و روش‌های مختلف برای این کار شوید.

اینستاگرام در کامپیوتر

اما دو قابلیتی که در اپ ویندوزی اینستاگرام موجود بوده و در نسخه تحت وب یافت نمی‌شود، گذاشتن استوری و دسترسی به دایرکت است. همان طور که گفته شد برای استفاده از اینستاگرام در کامپیوتر به صورت تحت وب، کاربر تنها می‌تواند استوری‌ها را تماشا کند؛ اما توسط اپ اینستاگرام برای ویندوز، این اجازه به کاربر داده شده تا علاوه بر تماشای استوری‌ها، بتواند استوری جدید هم منتشر کند.

اینستاگرام در کامپیوتر

همچنین با موجود بودن قابلیت دایرکت در این نسخه، امکان ارسال پیام برای کاربران دیگر از این بخش قابل دسترس است. بخش‌هایی چون استوری‌ و پست‌های آرشیو شده، جستجوی کاربران، Discover People، کنترل پست‌ها و دیگر قابلیت‌هایی این چنینی که در اینستاگرام موبایل هم دیده می‌شوند، در نسخه ویندوز این شبکه اجتماعی قابل دسترس‌اند.

اینستاگرام در کامپیوتر

ترفند‌هایی برای استفاده از قابلیت آپلود پست در اینستاگرام در کامپیوتر وجود داشته که یکی از آن‌ها، استفاده از نسخه موبایل تحت وب اینستاگرام توسط ویندوز است. با این روش می‌توانید پست و حتی استوری‌‌های جدید خود را توسط این شبکه اجتماعی، تحت وب به اشتراک بگذارید.

نظر شما در رابطه با اپ اینستاگرام برای ویندوز 10 و نسخه تحت وب آن چیست؟

ارسال نظر