استفاده از مودم های ۵G اینتل در خودروها

شرکت اینتل گامی بزرگی در جهت حضور در بازار مودهای ۵G برای تلفن های هوشمند، اتومبیل ها و پهبادها برداشته است.

استفاده از مودم های ۵G اینتل در خودروها

به گزارش کلیک ، اینتل به طور گسترده ای بازار موبایل را از دست داده است، اما به نظر می رسد این شرکت نه تنها راه ورود به این عرصه را در بازار گوشی های هوشمند یافته، بلکه تلاش دارد در اتومبیل ها، پهبادها و سایر دستگاه هایی که در آینده تولید خواهند شد و به اینترنت متصل می شوند، حضور پر رنگی داشته باشد.

این شرکت به آینده فناوری ۵G امیدوار است. استانداردی بی سیمی که در آینده قرار است با سرعت بیشتری اطلاعات را بین تمام دستگاه هایی که از این استاندارد استفاده می کنند، منتقل نماید. این که فناوری ۵G چه است و عملکرد آن چگونه خواهد بود هنوز موضوعی است که مورد بحث است.

دیروز شرکت اینتل اولین مودم ۵G خود را معرفی کرد. این مسئله به شرکت های بزرگ اجازه خواهد داد تا آزمایشات خود را بر روی بستر اینترنت ۵G در محصولات آینده خود که شامل صنعت اتومبیل سازی، لوازم خانگی متصل به اینترنت، موبایل ها و تبلت ها و سایر چیزهای دیگر می شود، از طریق اینتل انجام دهند.

اینتل امیدوار است تا با ورود زود هنگام به این میدان رقابت و با ارائه مودم های ۵G به شرکت های مختلف، بتواند به عنوان پیشگام در عرصه تجهیزات ۵G خود را معرفی کند.

البته دستیابی به این هدف سحت تر از آن چیزی است که به نظر می رسد. زیرا اینتل تنها شرکتی نیست که استراتژی بزرگی در زمینه فناوری ۵G دارد. به عنوان مثال در حال حاضر شرکت Qualcomm حضو پرقدرتی در عرصه مودم های LTE دارد و پیش از این استاندارد ۵G را با همکاری شرکت AT&T مورد آزمایش قرار داده است. شرکت AT&T نیز دیروز اعلام کرد که برنامه های بیشتری برای همکاری با Qualcomm برای آزمایشات مختلف در زمینه فناوری ۵G در اواخر امسال دارد.

با تمام این اوصاف در مجموع می توان گفت که شرایط برای شرکت اینتل رو به بهبود است. امسال مودم های LTE این شرکت در برخی از نسخه های آیفون ۷ دیده شدند. جدا از این موارد اینتل در حال سرمایه گذاری بزرگی بر روی پهبادها و خودروهای بدون سرنشین است که ممکن است از مودهای خود نیز در آن ها استفاده کند.

امروز نبرد اینتل در بازار ۵G شروع شده است اما این که در سال های آتی چه اتفاقاتی خواهد افتاد و چه کسی پیروز این رقابت خواهد بود از اهمیت بالایی برخوردار است. انتظار می رود تا سال ۲۰۲۰ شبکه های ۵G در دسترس عموم قرار بگیرند. بنابراین تا چند سال دیگر کاربران خواهند توانست از این فناوری استفاده کنند و باید دید آیا تا آن زمان اینتل خواهد توانست از رقبای خود پیشی بگیرد یا خیر.

ارسال نظر