پردازنده‌ های نسل هشتمی اینتل Core i معرفی شد؛ قدرت را احساس کنید!

رسانه کلیک – شرکت اینتل از پردازنده‌ های نسل هشتمی اینتل Core i برای رایانه‌های شخصی به صورت رسمی رونمایی کرده است.

پردازنده‌ های نسل هشتمی اینتل Core i معرفی شد؛ قدرت را احساس کنید!

شرکت آمریکایی اینتل که عنوان غول تولید پردازشگر در دنیا شناخته می‌شود، از پردازنده‌ های نسل هشتمی اینتل Core i برای رایانه‌های شخصی به صورت رسمی رونمایی و اعلام کرده است که این پردازنده‌ها از ۵ اکتبر برای خریداری آماده هستند.

پردازنده‌های جددید شرکت اینتل برای رایانه‌های شخیص دارای لیتوگرافی ۱۴ نانومتری هستند اما معماری مورد استفاده در بخش پردازشگر اصلی و پردازشگر گرافیکی تغییری نکرده است.

پردازنده‌های نسل هشتمی اینتل برای رایانه‌های شخصی مانند گذشته در بازه‌های Core i3 تا Core i7 قرار دارد اما با این تفاوت که در این نسل پردازنده‌های شش هسته‌ای Core i5 و پردازنده‌های چهار هسته‌ای Core i3 قرار دارند. همچنین در کنار پردازنده‌‌های معمولی اینتل، پردازنده‌های با پسوند K نیز برای افراد حرفه‌ای در نظر گرفته شده است.

از جمله ویژگی‌های پردازنده‌های دارای پسوند K در خانواده پردازنده‌های نسل هشتمی اینتل Core i باید به حافظه و I/O، پشتیبانی از چیپست جدید اینتل Z370 و حافظه‌های رم از نوع DDR4 2666 اشاره داشت.

اینتل مدعی است که پردازنده‌های نسل هشتمی برای رایانه‌های شخصی تا ۲۵ درصد نرخ فریم بهتری در بازی‌های سنگین و معروف نسبت به گذشته دارند که باعث شده تا بازی بدون لگ و به راحتی اجرا شود. همچنین ویرایش ویدیوهای ۴K به صورت ۳۶۰ درجه نیز تا ۳۲ درصد نسبت به گذشته ارتقا سرعت داشته است که آن را به گزینه‌ای بسیار مناسب برای ویرایشگرهای ویدیو تبدیل می‌کند.

قدرتمندترین پردازنده خانواده پردازنده های نسل هشتمی شرکت اینتل برای رایانه‌های شخصی پردازنده Intel Core i7-8700K نام دارد که دارای حداکثر فرکامس ۴٫۷ گیگاهرتز در هر هسته پردازشی است که باعث شده تا در کنار قابلیت Turbo Boost نسخه ۲ بیشترین فرکانس برای دستگاه ایجاد شود.

ارسال نظر