اینتل و علی بابا حرکات ورزشکاران در المپیک 2020 را تحلیل می کنند

رسانه کلیک – دو شرکت معروف اینتل و علی بابا قصد دارند تا با همکاری یکدیگر، تجربه مشاهده مسابقات المپیک توکیو 2020 را برای تماشاگران و بینندگان بهبود بخشند.

اینتل و علی بابا حرکات ورزشکاران در المپیک 2020 را تحلیل می کنند

یوسین بولت در سال 2009 رکورد دوی 100 متر را در زمان 9.58 ثانیه شکست. برای بینندگانی که در منزل شاهد این رقابت بوده اند، رکورد جدید بولت چندان محسوس و قابل درک نیست. با این حال فرض کنید که بیومکانیک و حرکت بولت در هر لحظه توسط افراد متخصص تحلیل شده و داده های مربوطهبه طور بلادرنگ برای تماشاگران خانگی تفسیر شود. در این صورت، طرفداران به راحتی می توانند به درک رکورد خارق العاده 9.58 ثانیه ای و در واقع سرعت 27.8 مایل در ساعت پی ببرند.

اینتل و علی بابا چنین برنامه ای را برای بازی های المپیک سال 2020 توکیو در سر دارند. این دو کمپانی قرار است با همکاری یکدیگر و از طریق نگاشت سه بعدی ورزشکاران، تحلیل های بیومکانیکی بلادرنگ آن ها را در پنج نوع ورزش دو و میدانی (از جمله پرش ارتفاع و دو سرعت) به دست آورند.

اینتل و علی بابا تلاش می کنند تا داده های آموزشی جدیدی را در اختیار ورزشکاران قرار دهند. ضمنا به بینندگان اینامکان را میدهند تا عملکرد قهرمانان جهان را به طور دقیق تر بررسی کرده و آن ها را با یکدیگر مقایسه کنند. از این داده ها برای بهبود پوشش رویداد OBS (سرویس های پخش المپیک) استفاده می شود. به نظر می رسد که دیجیتالی کردن فعالیت های OBS و پخش ابری مسابقات در توکیو و سایر نقاط جهان، بر عهده علی بابا است. از سوی دیگر، متخصصان می توانند در حین تفسیر داده های بلادرنگ، در مورد حرکت و بیومکانیک ورزشکاران اظهارنظر کنند.

در قلب این ابتکار عمل، فناوری اینتل نهفته است. شرکت اینتل با همکاری یک کمپانی دیگر به نام Wrnch، از دوربین های ویدیویی استاندارد متعدد جهت تشخیص حرکت و فعالیت ورزشکاران استفاده می کند. کمپانی Wrnch به کاربرد هوش مصنوعی در دیجیتالی کردن حرکات و رفتار انسان از روی ویدیو شهرت دارد. این سیستم مشارکتی فاقد تجهیزات پوشیدنی بوده و به سنسورها یا لباس های هوشمند جهت جمع آوری داده های بیومکانیکی افراد احتیاج ندارد.

فناوری ردیابی سه بعدی ورزشکاران از الگوریتم های هوش مصنوعی یادگیری عمیق و بینایی کامپیوتری از جانب اینتل بهره می گیرد که یک مش سه بعدی را برای هر ورزشکار به وجود می آورد. سپس از رویکردهای مدلسازی پیشرفته و سایر الگوریتم های AI جهت تحلیل بیومکانیک حرکات یک ورزشکار استفاده می شود.

مربی ها، آموزش دهندگان و سایر افراد حرفه ای می توانند در طول تمرین یا مسابقه، داده های بیومکانیکی را در زمان واقعی استخراج کنند. سیستم مشارکتی در ابتدا برای بهبود پخش المپیک توکیو 2020 به کار گرفته خواهد شد. اما مدیران اجرایی بر این باور هستند که فناوری ردیابی سه بعدی در آینده نه چندان دور موجب بهبود کارایی ورزشکاران نیز می شود، چراکه در حال حاضر از دقت کمتری نسبت به ابزارهای فعلی سنجش بیومتری برخوردار است. در عوض همکاری اینتل و علی بابا برای مسابقات المپیک توکیو، روی استخراج سریع داده ها جهت پخش زنده رقابت ها و بهبود تجربه بینندگان متمرکز شده است.

شراکت علی بابا و اینتل، توجیه کننده سرمایه گذاری های اخیر این دو شرکت جهت بهبود تجربه المپیک برای طرفداران است. اگر به خاطر داشته باشید، اینتل در سال 2018 از فناوری خیره کننده خود در بزرگ ترین رویداد واقعیت مجازی در پیونگ یانگ رونمایی کرده و آن را به طور زنده به نمایش گذاشت.

از طرف دیگر، شرکت علی بابا و کمیته المپیک بین المللی در ماه دسامبر به راه اندازی نخستین فروشگاه المپیک آنلاین در پلتفرم Tmall برای هواداران چینی اشاره کردند.

ارسال نظر