پردازنده Core i9 اینتل به پلتفرم موبایل اضافه می‌شود

رسانه کلیک - پردازنده Core i9 اینتل به پلتفرم موبایل اضافه می‌شود و با ویژگی منحصر بفرد خود، میزان عملکرد گوشی های هوشمند را به بالاترین سطح ممکن می رساند.

پردازنده Core i9 اینتل به پلتفرم موبایل اضافه می‌شود

اینتل که شرکتی پیشرو در زمینه تولید تراشه‌های پردازنده محسوب می شود، به ساخت پردازنده مدل Core i9 پرداخته است تا بتواند دو گروه اصلی پردازنده های HEDT از سری Core X را با هم مقایسه کند. این دو گروه، شامل پردازنده سری Core i7 X با داشتن واسط های PCIe دارای 28-lane یا 16-lane و از سوی دیگر، پردازنده Core i9 اینتل و برخوردار از واسط هایی با قابلیت 44-lane کامل بر روی سیلیکون Skylake-X، است.

پردازنده مدل Core i9 به درجه‌ای از انحصار رسیده است که به شرکت اینتل این امکان را می دهد تا برای قطعات مربوط به بخش کلاینت، قیمت را تا 999 دلار بالا برد و در مورد قطعه Core i9-7980XE، قیمت را به 2000 دلار برساند. شرکت اینتل، برای خط تولید پردازنده موبایل نیز قابلیت بالقوه مشابهی را در نظر دارد؛ حتی اگر در حد بودجه موردنیاز PCIe lane یا تعداد هسته ها نباشد.

خانواده پردازنده Core i9 موبایل می‌تواند بالاترین سطح عملکرد پردازنده 6 هسته دسکتاپ "Coffee Lake" را برای پلتفرم نوت بوک به همراه داشته باشد. شرکت اینتل در حال انجام آخرین تغییرات در خط تولید پردازنده مدل Core i9-8000 یعنی "Coffee Coffee-H" است که می تواند از پیکربندی سیلیکون "Coffee Lake" به همراه 12 مگابایت حافظه L3 برخوردار باشد.

با توجه به آخرین تغییرات بر روی پردازنده مدل FinalWire AIDA64 به نظر می رسد اولین SKU که در خط تولید ایجاد می شود، مدل Core i9-8950HK باشد. این تراشه های جدید امکان راه‌اندازی نوت‌بوک‌های بزرگ مناسب برای بازی (یعنی بزرگتر از 17 اینچ) همراه با یک یا چند کارت گرافیک با کیفیت بالا، خنک کننده های پیشرفته با آخرین تکنولوژی، صفحه نمایش 4K UHD یا صفحه نمایش منحنی و مواردی از این قبیل را فراهم می‌کند.

منبع: TechPowerUp

ارسال نظر