شرکت اینتل به دنبال خرید برودکام و برودکام به دنبال خرید کوالکام!

رسانه کلیک - چند وقتی است که برودکام در حال تلاش برای تصاحب کوالکام است. با این وجود بر اساس گزارش های جدید، شرکت اینتل قصد دارد برودکام را خریداری کند.

شرکت اینتل به دنبال خرید برودکام و برودکام به دنبال خرید کوالکام!

شرکت اینتل در زمینه پردازنده های دسکتاپ و لپ تاپ در بازار حکمرانی می کند ولی در بخش پردازنده های گوشی هوشمند عملکرد مناسبی را از خود نشان نمی دهد. این کمپانی برای رقابت با برخی شرکت ها همانند کوالکام، در زمینه پردازنده های موبایل سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری کرد ولی در سال 2016 شکست خود در این بخش را اعلام کرد.

بر اساس گزارشی که توسط وال استریت ژورنال منتشر شده شرکت اینتل پس از تصاحب کوالکام توسط برودکام، به دنبال خرید این دو شرکت خواهد بود. تا به امروز برودکام موفق نشده با پیشنهادهای خود کوالکام را به مالکیتش درآورد ( کوالکام پیشنهاد 121 میلیارد دلاری برودکام را رد کرد ). در همین راستا برودکام قصد دارد اعضای هیئت مدیره کوالکام را تغییر دهد تا قادر به تصاحب این کمپانی بزرگ باشد.

شرکت کوالکام قصد دارد NXP را خریداری کند که این امر خود باعث پیچیدگی بیشتر این پرونده خواهد شد. بر اساس این گزارش اینتل اعتقاد دارد در صورت ادغام دو شرکت کوالکام و برودکام، شرکت جدید تهدیدی جدی برای آن محسوب می شود.

شرکت اینتل

در حال حاضر اینتل در زمینه پردازنده های مورد استفاده در اسمارت فون ها فعالیتی ندارد، با این وجود برخی از قطعات این محصولات همانند مودم را تولید می کند. اینتل امیدوار است که میان کوالکام و برودکام قراردادی صورت نگیرد ولی در صورتی که برودکام موفق به خرید کوالکام شود، اینتل تلاش های خود برای تصاحب آن ها را شروع خواهد کرد.

برودکام با خرید کوالکام در بازار پردازنده های موبایل تبدیل به یک قطب بزرگ می شود و باقی شرکت ها دیگر نمی توانند به راحتی با آن رقابت کنند. با این وجود اینتل می تواند با تصاحب شرکت های کوچک فعال در این زمینه، همچنان در میدان مبارزه باقی بماند.

ارسال نظر