اینتل قصد ورود به صنعت هواپیماهای بدون سرنشین دارد

شرکت اینتل که بزرگترین تولید کننده پردازشگر در دنیا است، در آغاز صحبت های خود در کنفرانس فناوری CES 2016 از یک پهپاد پرتابل رونمایی کرد.

اینتل قصد ورود به صنعت هواپیماهای بدون سرنشین دارد

به گزارش کلیک، اینتل پس از سال ها فعالیت به عنوان شرکت پیشرو در زمینه ساخت پردازشگر در صدد گسترش حوزه فعالیت خود است تا پا را از دنیای پردازنده ها آن طرف تر بگذارد.

همانطور که گفته شد، یکی از نشانه های این تصمیم اینتل رونمایی از پهپاد پرتابل این شرکت است. همچنین اینتل در ادامه صحبت های خود از برنامه های مبارزه با آزار و اذیت اینترنتی خبر داد.

این غول دنیای تکنولوژی، در اقدامی جالب از سری برنامه های جدید خود در زمینه همکاری با شرکت های مختلف پیشگام در سه موضوع داغ دنیای فناوری یعنی جهان متصل و هوشمند، فناوری های دارای احساسات انسانی، و فرا خصوصی شدن محاسبات، پرده برداشت. گویا این موضوع آن قدر حائز اهمیت بوده که برایان کرزانیچ، مدیر عامل اینتل از این موضوعات به عنوان مورادی که آینده دنیای فناوری را شکل خواهند داد، یاد کرد. او خاطر نشان کرد: «تقریبا تمامی بخش های زندگی این روز های ما که از آن لذت می بریم؛ از حضور توانمند فناوری ها تاثیر گرفته است.»

Capture

یکی دیگر از خبرهای جالبی که در این کنفرانس منتشر شد، رونمایی از Segway Hoverboard بود که از طریق لمس یک دکمه به یک ربات شخصی تبدیل می شود. کرزانیچ، که در ابتدای صحبت های خود راجع به یک hoverboard بی ضرر صحبت می کرد، کمی بعد فاش کرد که این دستگاه با تبدیل شدن به یک ربات خصوصی، برنامه ریزی می شود و در محیط خانه های هوشمند طیف وسیعی از کارهای متفاوت و مورد نیاز را برای انسان ها انجام می دهد.

ربات مذکور دارای پلتفرم آزاد است که هر فرد توانایی شخصی سازی آن به سلیقه خود را دارد. از دیگر امکانات این ربات به قابلیت تشخیص صدا و استریمینگ ویدئو با استفاده از یک دوربین سه بعدی RealSense می توان اشاره کرد که ربات از طریق آن، اطراف موانع پیش روی خود مانور می دهد. با عرضه این ربات تا نیمه دوم سال 2016 در بازار ، مخترعین امکان ایجادکاربرد ها و قابلیت های جدید و دلخواه خود به آن را پیدا می کنند.

کرزانیچ در ادامه افزود : «ما معتقدیم که عرضه این ربات شروع یک اکوسیستم جدید است؛ نقطه عطفی که ربات ها در آن عملا داری پلتفرم آزاد هستند و کاملا مفید و موثر واقع خواهند شد.»

اینتل همچنین با رونمایی از کلاه هوشمند Daqri در صدد ورود به دنیای واقعیت افزوده است؛ کلاه مقاومی که با استفاده از دوربین سه بعدی RealSense اینتل حالتی از فناوری واقعیت افزوده را ارائه می دهد. شنیده ها حاکی از این است که اینتل قول داده این کلاه هوشمند، با اضافه کردن جزئیانی به دنیای حال حاضر شما و یا حتی بردن شما به یک جهان دیگر، شما را مجذوب خود کند.

علاوه بر این ، شرکت اینتل که تا به این جا با دست پر به روی صحنه رفته است، از فناوری دید با پرتوی ایکس با استفاده از دوربین RealSense رونمایی کرد که به کارگران امکان نمایش درون لوله ها را می دهد تا درصورت مشاهده هرنوع خرابی آن را برطرف سازند.. این کلاه نمایش مسیرهای دیجیتالی را در قسمت بالایی اشیاء مشاهده شده توسط کارگران درحین کار و فعالیت، امکان پذیر می سازد.

اینتل همچنین با Radar Pace به استقبال ورزشکاران آمده است! یک جفت عینک آفتابی هوشمند توسعه یافته توسط Oakely که از یک سیستم کوچینگ همراه با صدا برخوردار است. آن طور که انتظار می رود این عینک به ورزشکار بازخورد بلادرنگ و اطلاعاتی راجع به پیشرفت او ارائه می دهد. اینتل این موفقیت را طی یک همکاری گسترده با شرکت عینک سازی ایتالیایی، Luxottica به دست آورده است.

در ادامه روبرت دی مارتینی، به کرزانیچ پیوست تا از توسعه یک ساعت ورزشی هوشمند برای فصل بعدی تطعیلات توسط شرکت پوشاک ورزشی در بوستون خبر دهد.

با این وجود، اینتل تنها به گجت ها بسنده نکرده است. کرزانیچ همچنین از تلاش های اینتل برای افزایش تنوع در نیرو های کار خود سخن گفت. او گفت 43 درصد از نیروهای جدید اینتل در سال اخیر شامل بانوان و اقلیت ها بوده است.

در پایان، او راجع به برنامه های اینتل برای جلوگیری و پایان دادن به آزار و اذیت های اینترنتی خبر داد. او گفت راجع به این موضوع طی رخدادی در روز پنجشنبه با همکاران خود - Vox Media ،Re/code و بنیاد Lady Gaga's Born This Way گفتگو می کند.

مدیر عامل اینتل، با این جمله کنفرانس را به پایان برد: «باید به یاد داشته باشیم که پشت هر دستگاه، بازی و یا هرنوع ازارتباطات، یک انسان واقعی است.»

منبع : Cnet

ارسال نظر