اینتل در المپیک 2020 از سیستم ردیابی 3DAT استفاده می کند

رسانه کلیک - بازی های المپیک فرصت مناسبی برای شرکت اینتل است تا از سیستم ردیابی 3DAT رونمایی کند و تجارب جدیدی را برای ورزشکاران، شرکت کننده ها و طرفداران این بازی ها به وجود آورد.

اینتل در المپیک 2020 از سیستم ردیابی 3DAT استفاده می کند

کمپانی اینتل قصد دارد تا در المپیک 2020، سیستم ردیابی سه بعدی ورزشکار خود یعنی 3DAT را به کار برد. این شرکت امروز اعلام کرد که سیستم ردیابی 3DAT از چهار دوربین برای فیلم برداری از ورزشکاران در مسابقات دو 100 متری و رویدادهای مشابه استفاده خواهد کرد. سپس الگوریتم های خاصی به تحلیل حرکات بیومکانیک ورزشکاران پرداخته و نتایج را در حین پخش مسابقات منتشر می کند.

اینتل برنامه های بسیاری را برای المپیک 2020 در نظر دارد. این شرکت آمریکایی مدت هاست که در حال کار روی شبکه ارتباطی 5G برای بازی ها است به علاوه طبق گزارش های اخیر، این شرکت قرار است تا با همکاری کمیته المپیک بین المللی (IOC) یک برنامه آموزشی VR را برای کارکنان بازی های تابستانی ترتیب دهد. این سیستم می تواند مدل های واقعیت مجازی از فضای مسابقات را به وجود آورد.

از طرف دیگر در سیستم شناسایی چهره، یعنی "NeoFace" از تراشه های اینتل Core i5 استفاده خواهد شد. این سیستم قادر به تشخیص بیش از سیصد هزار نفر، از جمله ورزشکاران، داوطلبان، رسانه ها و کارکنان است. از جمله مزایای این سیستم می توان به جلوگیری از جعل هویت و کاهش زمان انتظار جهت بررسی هویت ها اشاره کرد. احتمالا در این المپیک شاهد نمایش نورپردازی به وسیله پهبادها نیز خواهیم بود.

البته باید گفت که اینتل در بازی های المپیک گذشته نیز از واقعیت مجازی برای بهبود تجربه مشاهده مسابقات استفاده کرده است. به هر حال این شرکت هنوز در حال بهبود فناوری خود بوده و حال باید دید که آیا سیستم ردیابی 3DAT یا آموزش VR، تفاوت قابل ملاحظه ای را نسبت به سال های قبل ایجاد می کند یا خیر.

ارسال نظر