اینتل می‌خواهد واقعیت مجازی بی سیم را جایگزین وای گیگ کند

رسانه کلیک - شرکت اینتل اعلام کرد که تا پایان سال ۲۰۱۷ و به صورت مجازی، تمامی سخت‌افزارهای وای گیگ مانند آنتن ها و کنترلرها را حذف می‌کند.

اینتل می‌خواهد واقعیت مجازی بی سیم را جایگزین وای گیگ کند

اینتل به تازگی اعلام کرده است که در آینده ای نزدیک از وای‌فای مولتی‌گیگابیت در کامپیوترها استفاده نمی‌کند و واقعیت مجازی بی‌سیم را جایگزین آن می کند. البته این خبر برای کسانی که طرفدار وای گیگ (WiGig) بودند، خبر خوبی نیست اما استفاده از این روش با توجه به کاربرد بالای آن بهتر است.

وای گیگ بر روی موج ۶۰ گیگاهرتز، سرعت انتقال دیتاها را ۸ برابر بیشتر می‌کند. جالب است بدانید، با وجود اینکه سرعت این امواج بسیار بالا است اما برد آن تنها تا ۱۰ متر است. استفاده از این موج با برد کم، قطعاً جایگزین مناسبی برای وای‌فای‌ معمولی نیست. امروزه وای گیگ را بیشتر در داک بی‌سیم لپ‌تاپ‌ها می‌بینیم.

گفته می‌شود، اینتل قصد دارد در آینده ای نزدیک از وای‌فای ۸۰۲٫۱۱ax به جای وای‌فای ۸۰۲٫۱۱ac استفاده کند، چرا که در مسیرهای شلوغ بازدهی بالاتر دارند.

با تمام این تفاسیر واضح است که وای گیگ، خارج از واقعیت مجازی آینده ای ندارد و اشکالات متعدد آن، از فراگیر شدنش جلوگیری می‌کند. ضمن اینکه باید گفت، وقتی اینتل از آن، در سطح گستره پشتیبانی نمی‌کند، دیگر نمی توان کارایی چندانی را برای آن متصور شد.

ارسال نظر